Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #1 Skrevet 28. august 2020 Jeg blir så forferdelig sliten av folk. Det sliter meg ut i timesvis. I dag har jeg vært på forelesning i 4 timer inkludert diskusjoner og gruppearbeid, og jeg kunne ha sovet fra jeg kom hjem og til kvelden. Jeg blir trøtt, sliten, irritabel, hodepine, og bare helt utslått. Men det gjelder ikke bare slike situasjoner hvor man bruker hjernen aktivt, det gjelder også foreldremøter, møter i barnehagen/skolen, aktiviteter eller treff i regi av skolen eller fritidsaktiviter med barn, om jeg møter venner for en kaffe, besøk hos familie, og selvfølgelig alt av aktiviteter som badeland, lekeland, trampolinepark, osv. Alt som innebærer sosial kontakt selv med mennesker jeg har kjent hele livet. Det gjelder også på jobb så fremt arbeidsdagen innebærer sosial kontakt. Hvis jeg kan sitte på et kontor eller lignende for det meste for meg selv, så er jeg ikke sliten etter jobb. Noen flere som har det slik? Hvorfor er jeg slik? Det er forferdelig slitsomt. Jeg gruer meg for hvert møte jeg blir innkalt til eller aktivitet med barnet fordi hodet mitt og kroppen min eksploderer i timesvis etterpå. Jeg blir helt fysisk utmattet. Å ha overnattingsgjester er det verste jeg vet. Da er jeg sliten i mange dager etter at de har reist. Anonymkode: d25da...728
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #2 Skrevet 28. august 2020 Du er introvert. Les boken Quiet Anonymkode: b5dcb...707
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #3 Skrevet 28. august 2020 Jeg blir sliten av folk i privat sammenheng - når de er nære meg. Og jeg har en mann som vil gjøre alt for å få til åpent hus her fremover.. Jeg blir utrolig sliten av besøk og vil heldt være med bare mann og barn I jobbsammenheng er jeg helt motsatt. Da får jeg masse energi av folk. Gjerne så mange folk som mulig Veldig rart. Men tror det handler om at jeg blir sliten av at folk Kommer tett på meg. Anonymkode: a9806...6c3
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #4 Skrevet 28. august 2020 Du har ikke sosial angst? Anonymkode: d919a...23f
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #5 Skrevet 28. august 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg blir så forferdelig sliten av folk. Det sliter meg ut i timesvis. I dag har jeg vært på forelesning i 4 timer inkludert diskusjoner og gruppearbeid, og jeg kunne ha sovet fra jeg kom hjem og til kvelden. Jeg blir trøtt, sliten, irritabel, hodepine, og bare helt utslått. Men det gjelder ikke bare slike situasjoner hvor man bruker hjernen aktivt, det gjelder også foreldremøter, møter i barnehagen/skolen, aktiviteter eller treff i regi av skolen eller fritidsaktiviter med barn, om jeg møter venner for en kaffe, besøk hos familie, og selvfølgelig alt av aktiviteter som badeland, lekeland, trampolinepark, osv. Alt som innebærer sosial kontakt selv med mennesker jeg har kjent hele livet. Det gjelder også på jobb så fremt arbeidsdagen innebærer sosial kontakt. Hvis jeg kan sitte på et kontor eller lignende for det meste for meg selv, så er jeg ikke sliten etter jobb. Noen flere som har det slik? Hvorfor er jeg slik? Det er forferdelig slitsomt. Jeg gruer meg for hvert møte jeg blir innkalt til eller aktivitet med barnet fordi hodet mitt og kroppen min eksploderer i timesvis etterpå. Jeg blir helt fysisk utmattet. Å ha overnattingsgjester er det verste jeg vet. Da er jeg sliten i mange dager etter at de har reist. Anonymkode: d25da...728 Jeg har det helt likt!! Alltid vært litt introvert, men nå tror jeg at jeg har fått sosial angst i tillegg. Tidligere likte jeg å være sosial selv om jeg trengte å hente meg litt inn etterpå. Nå blir jeg totalt utslitt av å være sosial, ikke bare etterpå, men i selve situasjonen. Blir som deg irritabel, orker ikke høye lyder/bråk, høy musikk osv.. Anonymkode: 08930...8b1
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #6 Skrevet 28. august 2020 Jeg er lik. Jeg bruker opp min sosiale kvote på foreldremøter, treninger, kamper og på jobb. Jeg blir tappet for energi av andre mennesker. Jeg har adhd Anonymkode: 03323...2f7
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #7 Skrevet 28. august 2020 Jeg er lik. Blir helt utslitt. Hater å ha besøk av feks folk som blir sittende lenge osv. Finner på unnskyldninger for at de ikke kan komme selv om jeg liker folka veldig godt. Hater møter på jobb og sitter å spenner meg. Det er så ille at jeg lurer på å si opp jobben, men kan jo ikke det... Anonymkode: 54028...ff9
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #8 Skrevet 28. august 2020 Skjønner deg veldig godt. Har det veldig likt selv også og hat også lurt på hvorfor jeg føler det sånn. Forstår det ikke enda men vet nå hvertfall at det er flere enn meg som har det sånn. Skulle ønske jeg kunne bidra med noe som hjalp deg... Men vanskelig når jeg sliter med det samme. Uansett lykke til håper du finner ut av det 😊 Anonymkode: a502c...19d
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #9 Skrevet 28. august 2020 Jeg er også sånn. Takler ikke lekeland og sånne steder, både fordi det er masse folk men også pga støy. Ellers som deg i alt du beskriver. Får fort nok og har alltid villet gå hjem før alle andre... Jeg er nok introvert, MEN jeg er ganske pratsom også. Merkelig kombinasjon Anonymkode: 1900b...e3e
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #10 Skrevet 28. august 2020 Jeg har det helt likt jeg også, og det blir stadig verre med alderen. Blir helt utslitt av trafikkstøy, rushtid, menneskemengder, ungeglam etc. - alle lyder i byen. Nå har jeg seriøse planer om å flytte ut av byen, og våkne opp til natur, stillhet, ren luft etc. Høres helt fantastisk ut. Anonymkode: 56e38...3f6
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #11 Skrevet 28. august 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er også sånn. Takler ikke lekeland og sånne steder, både fordi det er masse folk men også pga støy. Ellers som deg i alt du beskriver. Får fort nok og har alltid villet gå hjem før alle andre... Jeg er nok introvert, MEN jeg er ganske pratsom også. Merkelig kombinasjon Anonymkode: 1900b...e3e Du er en ekstrovert introvert. Anonymkode: 31165...b2c
Hagla Skrevet 28. august 2020 #12 Skrevet 28. august 2020 Sånn har jeg det også! Ikke bare folk, men også for mye lyd. Marerittet er kjøpesenter, så dit går jeg ikke. Har nok ikke vært sånn alltid, men etter jeg møtte den berømte veggen for over 4 år siden har det dessverre vært sånn ☹
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #13 Skrevet 28. august 2020 Prøv med tinnitus og mange hundre mennesker hver dag på jobb... Ja, jeg blir også ufattelig sliten, og vil bare ha ro, og være i fred. Jeg er i høyeste grad utadvendt, men denne tinnitusen tar snart knekken på meg. Jeg tror faktisk jeg skjønner deg. Anonymkode: 08c26...b70
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #14 Skrevet 28. august 2020 Jeg er også slik og har alltid vært sånn. Problemet er at jeg også er utadvendt og sosial, altså jeg trives med folk, men blir utmattet av dem. Sliter fortsatt med å finne en god balansegang. Anonymkode: b701d...828
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #15 Skrevet 28. august 2020 Jeg liker folk i små mengder, men unngår helst situasjoner hvor jeg må forholde meg til mange på en gang, og ikke bare når det er korona. Egentlig er denne tiden nå perfekt for meg, for jeg kan møte folk i små mengder og har en gyldig grunn til å unngå store mengder. Anonymkode: 492dd...b4d
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #16 Skrevet 28. august 2020 Blir ikke helt utslitt, men merker det tar på ja. Har jobbet i åpent kontorlandskap i mange år, men først nå når jeg sitter på hjemmekontor skjønner jeg hvor mye det har tappet meg for energi. Jeg er som oftest av de første som går hjem fra store forsamlinger, og trenger virkelig en god del alenetid. Samtidig kan jeg vere veldig sosial av meg, men trivst da best med noen få fremfor mange 😊 Anonymkode: 2aee0...501
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #17 Skrevet 28. august 2020 Er motsatt. Får energi av folk. Anonymkode: 837cd...676
Oktavia Skrevet 29. august 2020 #18 Skrevet 29. august 2020 Sånn er det å være introvert. Du må beskytte deg der du kan. Lade hjemme i ro og fred. Jeg har det på samme måte.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2020 #19 Skrevet 29. august 2020 15 timer siden, Hagla skrev: Sånn har jeg det også! Ikke bare folk, men også for mye lyd. Marerittet er kjøpesenter, så dit går jeg ikke. Har nok ikke vært sånn alltid, men etter jeg møtte den berømte veggen for over 4 år siden har det dessverre vært sånn ☹ For meg ble det også sånn etter jeg møtte veggen. Særlig denne intoleransen for støy og lyder osv kom etter det.. Anonymkode: 08930...8b1
Hagla Skrevet 29. august 2020 #20 Skrevet 29. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: For meg ble det også sånn etter jeg møtte veggen. Særlig denne intoleransen for støy og lyder osv kom etter det.. Anonymkode: 08930...8b1 Fint å vite at vi er flere, føler meg litt mer "normal" da, men ikke kjekt ☹
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå