Gå til innhold

To dumme spørsmål om etter operasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble operert i magen for tre dager siden, kikkhull. Nå lurer jeg på to ting som føles litt teit å spørre om.

1. Når kan jeg ligge på magen igjen?

2. Jeg går fortsatt på smertestillende. Kan jeg drikke litt vin, type et lite glass? Går helt fint om ikke, bare lurer.

Anonymkode: 1f394...5f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ligge på magen bør ikke være noe problem, men det er lurt å vente med alkohol til du er ferdig med smertestillende. 

Anonymkode: 6571e...408

Skrevet

Bare ta deg et glass vin du!

Anonymkode: 4075a...9a5

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å ligge på magen bør ikke være noe problem, men det er lurt å vente med alkohol til du er ferdig med smertestillende. 

Anonymkode: 6571e...408

Sikker på det med magen? Er redd for å begynne å blø igjen. Blødde litt første dagen fra ene såret.

HI

Skrevet

Du kan logge på magen ja, så fort det føles ok. Alkohol bør ikke kombineres med smertestillende, på generelt grunnlag bør man derfor avstå. 

Skrevet
Akkurat nå, Optatium skrev:

Du kan logge på magen ja, så fort det føles ok. Alkohol bør ikke kombineres med smertestillende, på generelt grunnlag bør man derfor avstå. 

Oki. Da prøver jeg meg med litt mageleie i natt (dypt savnet!) og nøyer meg med en bitte liten slurk av mannen sitt vinglass 😊

HI

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oki. Da prøver jeg meg med litt mageleie i natt (dypt savnet!) og nøyer meg med en bitte liten slurk av mannen sitt vinglass 😊

HI

Gjør det, og god bedring 🙂

Skrevet

Hva slags operasjon hadde du, da? Det kan jo spille inn på hvorvidt vin er en god idé eller ikke. På generelt grunnlag burde det være uproblematisk, men det er klart du kan merke det litt raskere dersom du kombinerer med andre preparater. Jeg hadde ikke latt vinglasset stå. 

Hvis du ikke får vondt når du ligger på magen, er det jo bare å ligge på magen. Det kunne du fint ha gjort samme dag som du opererte også. 

Skrevet
1 time siden, beef sister skrev:

Hva slags operasjon hadde du, da? Det kan jo spille inn på hvorvidt vin er en god idé eller ikke. På generelt grunnlag burde det være uproblematisk, men det er klart du kan merke det litt raskere dersom du kombinerer med andre preparater. Jeg hadde ikke latt vinglasset stå. 

Hvis du ikke får vondt når du ligger på magen, er det jo bare å ligge på magen. Det kunne du fint ha gjort samme dag som du opererte også. 

Ble operert for endimetriose og sterilisert. Er mest overrasket over hvor utmattet jeg fortsatt er. Jeg ble forespeilet å være i tilnærmet normal form igjen etter bare noen dager, men det er jeg absolutt ikke.

HI

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ble operert for endimetriose og sterilisert. Er mest overrasket over hvor utmattet jeg fortsatt er. Jeg ble forespeilet å være i tilnærmet normal form igjen etter bare noen dager, men det er jeg absolutt ikke.

HI

Hva slags smertestillende tar du?  Det er ikke de som gjør deg så utmattet da? 

Anonymkode: 6a5b6...a08

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags smertestillende tar du?  Det er ikke de som gjør deg så utmattet da? 

Anonymkode: 6a5b6...a08

Helt vanlig paracet. 

HI

Skrevet
9 hours ago, Anonym bruker said:

HI

Det vil alltid være individuelle forskjeller. Jeg opererte på mandag selv, og har fortsatt store smerter - det å kunne ligge på magen er nok mange dager unna å kunne bli en mulighet. Forrige gang jeg hadde lignende operasjon, var jeg derimot smertefri og tilbake i god form etter et par dager. 

(Hvis du kun knasker Paracet, er det ingen grunn til å frykte vinglasset i hvert fall). 

Skrevet

Har blitt operert for endometeriose fire ganger med kikkhull. To av gangene var jeg i fin form etter et par dager, to av gangene tok det en ukes tid. Bare lytt til kroppen og ikke stress med at det tar litt tid. Paracet og vin går ut over leveren, men det er jo forskjell om du tar et glass eller tre kvart flaske 😊 Verre hvis du gikk på tramadol eller paralgin forte, da skal man være mer forsiktig. 

God bedring 🙂 

Anonymkode: 8b3a5...d62

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har blitt operert for endometeriose fire ganger med kikkhull. To av gangene var jeg i fin form etter et par dager, to av gangene tok det en ukes tid. Bare lytt til kroppen og ikke stress med at det tar litt tid. Paracet og vin går ut over leveren, men det er jo forskjell om du tar et glass eller tre kvart flaske 😊 Verre hvis du gikk på tramadol eller paralgin forte, da skal man være mer forsiktig. 

God bedring 🙂 

Anonymkode: 8b3a5...d62

Takk for det! Tok ikke noe vin i går, men blir kanskje et glass i dag. Har så langt ikke tatt noen paracet heller, litt mindre vondt i dag. Er mest utmattet egentlig, men får se an helgen nå. Å ligge helt på magen klarte jeg ikke, det ble for ubehagelig 😕

Uff, fire ganger?!? Føler med deg!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...