Gå til innhold

barnet skal på klassefest

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 3 jenter som har bursdag ganske nært hverandre i klassen, så de har leid lokaler og invitert hele klassen, de er 25 i klassen og alle kommer har den ene mamman sagt,er vel lov til 50 personer så lenge det er i lokal og moren sa at de fint klarer og holde 1 meter avstand.

Så til spørsmålet , Gir dere penger eller gaver? de blir forresten 10 år. Vi er enig om gi 100-150kr i gave/penger

Anonymkode: a2745...db3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gir 50kr til hvert bursdags barn , uansett om det er fest, bowling eller hjemmebursdag......

Anonymkode: 5f51f...617

Skrevet

Det er lov å ha 200 gjester så lenge det ikke holdes inget privat hjem og så lenge en av foreldrene stiller seg ansvarlig som arrangør og sikrer at smittevernet er ivaretatt. 

Nå var det ikke det du spurte om, men de 50 du snakker om vet jeg ikke hvor du har fra. 20 i privat hjem, 200 ellers. Sånn er reglene. 

Jeg hadde gitt en 100-lapp til hver.

Anonymkode: 68c38...59b

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er lov å ha 200 gjester så lenge det ikke holdes inget privat hjem og så lenge en av foreldrene stiller seg ansvarlig som arrangør og sikrer at smittevernet er ivaretatt. 

Nå var det ikke det du spurte om, men de 50 du snakker om vet jeg ikke hvor du har fra. 20 i privat hjem, 200 ellers. Sånn er reglene. 

Jeg hadde gitt en 100-lapp til hver.

Anonymkode: 68c38...59b

Tidligere var grensen 50 personer på offentlig arrangement. Ikke så rar folk får litt i surr når reglene endres til stadighet. 

Anonymkode: 8e47c...26e

Skrevet

Jeg gir 50kr ril alle unntatt de nærmeste vennene. De får 100kr. Hvis barnet har samme relasjon til alle bursdagsbarna ville jeg gitt 50kr til hver

Anonymkode: 2268e...e12

Skrevet

Reglene er 20 på privat fest, 200 om det er offentlig sted og noen er ansvarlig arrangør.

Hele klassen tilhører jo samme kohort så det må være innenfor.

Her har vi blitt enige om gaver mellom 50 og 100 kr, så jeg hadde antagelig kjøpt en liten ting, at fra hårstrikker til snop, litt etter hva barnet mitt ønsket og pakket det inn sammen med en 50-lapp.

Anonymkode: bec16...833

Skrevet

1 meters avstand er vel ikke nødvendig så lenge de går i samme klasse.

Anonymkode: e9ce4...d1d

Skrevet

Jeg gir alltid 100,- men når tre feirer sammen finner jeg alltid en ting til rundt 50,- istedenfor.

Anonymkode: ac14d...d6b

Skrevet

Hadde gitt 150 til hver av jentene. Her pleier vi å kjøpe rimelige pene bokser på søstrene grene og pynter dem med silkebånd og legger penger oppi. Jentene skal ikke få mindre bare fordi de feirer sammen 

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

er 3 jenter som har bursdag ganske nært hverandre i klassen, så de har leid lokaler og invitert hele klassen, de er 25 i klassen og alle kommer har den ene mamman sagt,er vel lov til 50 personer så lenge det er i lokal og moren sa at de fint klarer og holde 1 meter avstand.

Så til spørsmålet , Gir dere penger eller gaver? de blir forresten 10 år. Vi er enig om gi 100-150kr i gave/penger

Hadde gitt 100 kroner til hver. 50 syns jeg er veldig lite- en får ikke mye for det idag. 

Anonymkode: c22e0...a27

Skrevet

Hos oss er det 50 kr i gave, og det har det vært i mange år. Nei, en får kanskje ikke mye for 50 kroner, men har man 10 gjester blir det 500 kroner, og det kan man få noe fornuftig får. Jeg er kjempeglad for at de står på 50 kroner. For mange er 50 kroner absolutt nok når ungene skal i 10-15 bursdager i året, kanskje flere. 

Anonymkode: 49bb9...3dc

Skrevet

Tusen takk :) Ja synes 50kr er lite selv, så blir vel 150 mest sannsynlig til hver av de, men tror dere er mest gøy og få et gavekort eller penger, eller en gave ? er jo mange fine gensere på hm og name it blant annet

Skrevet

Jeg personlig liker penger bedre enn gavekort, men det er fordi jeg er elendig til å bruke opp gavekort jeg har fått. Noen ganger fordi jeg glemmer det, andre ganger fordi den aktuelle butikken ikke er helt i min stil eller fordi den befinner seg langt unna fysisk. Det samme gjelder da også gavekort barna mine får. I tillegg: Hvis mange gir penger kan man jo kjøpe seg noe ekstra fint. Hvis mange gir gavekort, får man kanskje småbeløp på mange forskjellige butikker. Gave er enda bedre enn penger, men det forutsetter jo at du klarer å finne på noe.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hos oss er det 50 kr i gave, og det har det vært i mange år. Nei, en får kanskje ikke mye for 50 kroner, men har man 10 gjester blir det 500 kroner, og det kan man få noe fornuftig får. Jeg er kjempeglad for at de står på 50 kroner. For mange er 50 kroner absolutt nok når ungene skal i 10-15 bursdager i året, kanskje flere. 

Anonymkode: 49bb9...3dc

Samme her. Alle gir penger og barna kan spare eller kjøpe seg noe. 

Anonymkode: 4497c...396

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...