Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 Har barnefaren hos dere noen gang krevd tilbake ting som familien eller han har gitt barnet? at de skal da ligge hos han? Plutselig ville barnefaren her ha smykker som jenta på 1 år fikk i dåpen sin og ting som ble gitt i fra han sin side, venner og familie Dåpen var for 14 måneder siden mer en ett år.. Han har ikke barnet på noen overnattinger osv så samtidig tenker jeg av at det er rart av at han vil ha ting tilbake som barnet så vidt vil bruke hos han og jeg tenker jo at det er normal at hovedperson får meg seg tingene etter en dåp. jeg tror det er mest fordi han er bitter på meg eller en i familien er bitter elns. Synes er synd av at han skal kreve tilbake ting som barnet bruker fortsatt i fra dåpen. Som bamser, smykker, klær til hennes str nå osv.. Fordi de er bittert elsn.. De er jo gaver til barnet så da er jo de hennes trodde jeg? Anonymkode: 0ab89...7ec
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 Hvis barnet også skal være hos far så er det vel ikke så rart at dere fordeles barnets ting slik at han også har noe hos seg. Anonymkode: bbd68...60b
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis barnet også skal være hos far så er det vel ikke så rart at dere fordeles barnets ting slik at han også har noe hos seg. Anonymkode: bbd68...60b Ja jeg kan forstå litt men samtidig så kommer de bare til og ligge der uten og bli brukt. Anonymkode: 0ab89...7ec
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 Tja.. Sønnen min fikk et arvestykke fra farssiden. Da jeg og far gikk fra hverandre, gav jeg arvestykke tilbake. Det er fortsatt barnet sitt, men jeg respekterer at de ønsker å ha det på sin side av familien frem til barnet kan ta vare på det selv Anonymkode: f1214...0aa
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 Hvor gammelt er barnet? Ser du skriver at hun er 1 år, men det er 14 mnd siden dåpen. I ett år er det 12 mnd. Da blir dette helt feil. Veldig greit å bruke mnd når man snakker om så små barn. Anonymkode: 1c5f5...cbb
Pobie Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor gammelt er barnet? Ser du skriver at hun er 1 år, men det er 14 mnd siden dåpen. I ett år er det 12 mnd. Da blir dette helt feil. Veldig greit å bruke mnd når man snakker om så små barn. Anonymkode: 1c5f5...cbb Hvordan er det feil? Hvis jenta ble døpt da hun var 3 mnd og det er 14 mnd siden er hun 17 mnd gammel nå. Hun er ett år gammel fra hun er 12 til 23 mnd. Det er jo heller ikke relevant for tråden om hun er 17 eller 23 mnd gammel. Ville latt faren ha ting som smykker og slikt. Helt logisk at han vil ha slike ting på sin side av familien.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #7 Skrevet 27. august 2020 Logisk at barnets ting er der barnet bor. De fleste har smykker og eiendeler der de bor. Hva skal far med smykkene? Anonymkode: b50a8...46a
Syngensang Skrevet 27. august 2020 #8 Skrevet 27. august 2020 Det forstår eg at han vil, han er jo faren og naturleg at han og har nokre av eigedelane til barnet der? Etterkvart vil vel barnet vere der meir òg, kjekt for barnet å ha noko som er sitt og som minner om den delen av familien hos far.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #9 Skrevet 27. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har barnefaren hos dere noen gang krevd tilbake ting som familien eller han har gitt barnet? at de skal da ligge hos han? Plutselig ville barnefaren her ha smykker som jenta på 1 år fikk i dåpen sin og ting som ble gitt i fra han sin side, venner og familie Dåpen var for 14 måneder siden mer en ett år.. Han har ikke barnet på noen overnattinger osv så samtidig tenker jeg av at det er rart av at han vil ha ting tilbake som barnet så vidt vil bruke hos han og jeg tenker jo at det er normal at hovedperson får meg seg tingene etter en dåp. jeg tror det er mest fordi han er bitter på meg eller en i familien er bitter elns. Synes er synd av at han skal kreve tilbake ting som barnet bruker fortsatt i fra dåpen. Som bamser, smykker, klær til hennes str nå osv.. Fordi de er bittert elsn.. De er jo gaver til barnet så da er jo de hennes trodde jeg? Anonymkode: 0ab89...7ec Det er vel naturlig at hun har smykker og ting hun har fått av faren/besteforeldre på farssiden hos han slik at de kan bruke det når de ønsker når hun er hos faren. Hvorfor skal disse tingene være hos deg? Anonymkode: 7775c...84d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #10 Skrevet 27. august 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Logisk at barnets ting er der barnet bor. De fleste har smykker og eiendeler der de bor. Hva skal far med smykkene? Anonymkode: b50a8...46a Lurte litt på dette også. Siden hun er der så lite. Så får jo hun ikke brukt dem. Da burde jo de ha kanskje tatt med seg litt av det som var på deres side i dåpen uansett om det høres litt dumt ut. Er noe annet om han kanskje har kjøpt noen viss å vass der nå men da har di ligget der hos han hele tiden. Men og kreve og få ting etter 1 år synes jeg er litt merkeligt Anonymkode: 0ab89...7ec
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #11 Skrevet 27. august 2020 Hadde gitt det tilbake. Smålig og usselt, men hadde ikke sunket ned på hans nivå. Anonymkode: 905e8...b0b
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #12 Skrevet 27. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Lurte litt på dette også. Siden hun er der så lite. Så får jo hun ikke brukt dem. Da burde jo de ha kanskje tatt med seg litt av det som var på deres side i dåpen uansett om det høres litt dumt ut. Er noe annet om han kanskje har kjøpt noen viss å vass der nå men da har di ligget der hos han hele tiden. Men og kreve og få ting etter 1 år synes jeg er litt merkeligt Anonymkode: 0ab89...7ec Spesielt da dette er barnets sine ting som hun bruker. Dette er jo ikke arve gaver som de fleste tror. Anonymkode: 0ab89...7ec
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #13 Skrevet 27. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hadde gitt det tilbake. Smålig og usselt, men hadde ikke sunket ned på hans nivå. Anonymkode: 905e8...b0b Synes det er litt dumt jeg. Han skulle plutselig kreve og få tilbake ting som ble gitt til barnet for lenge siden. Anonymkode: 0ab89...7ec
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #14 Skrevet 27. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes det er litt dumt jeg. Han skulle plutselig kreve og få tilbake ting som ble gitt til barnet for lenge siden. Anonymkode: 0ab89...7ec Selvfølgelig er det dumt. Heldigvis trenger ikke barnet merke noe til det og mor kan heve seg over det. Med sånne folk skulle det ikke vært en eneste ting de kunne «tatt» meg på. Anonymkode: 905e8...b0b
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #15 Skrevet 27. august 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Synes det er litt dumt jeg. Han skulle plutselig kreve og få tilbake ting som ble gitt til barnet for lenge siden. Anonymkode: 0ab89...7ec Der ble gitt til barnet, og tilhører vel ikke deg noe mer enn det tilhører far? Anonymkode: bbd68...60b
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #16 Skrevet 27. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Der ble gitt til barnet, og tilhører vel ikke deg noe mer enn det tilhører far? Anonymkode: bbd68...60b Ja er barnet sitt men tenker er logisk at barnet har tingene sine der det er mest Og far får jo det til og høres som det er hans og familien sine ting som han kommentere den dagen. Anonymkode: 0ab89...7ec
Pobie Skrevet 27. august 2020 #17 Skrevet 27. august 2020 Dette må jo være fine ting når du er så knyttet til dem? Naturlig at faren vil ha ting som ble gitt av hans familie slik at barnet kan bruke de hos han. Besteforeldrene vil sikkert se barnet bruke dem og lurer på hvorfor de aldri ser tingene som ble gitt.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #18 Skrevet 27. august 2020 Helt naturlig at ting som er gitt av far og fars familie, er hos far. Når barnet er større kan det heller bestemme hvor det ønsker at tingene skal være. Anonymkode: b4c8d...0d4
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #19 Skrevet 27. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja jeg kan forstå litt men samtidig så kommer de bare til og ligge der uten og bli brukt. Anonymkode: 0ab89...7ec Han skal uansett ikke ha noen ting dit før hun begynner å bo der. Gavene skal jo finnes der barnet kan bruke dem. Anonymkode: 9cdf4...cec
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #20 Skrevet 28. august 2020 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Han skal uansett ikke ha noen ting dit før hun begynner å bo der. Gavene skal jo finnes der barnet kan bruke dem. Anonymkode: 9cdf4...cec Hun bor ikke der eller sover der enda. Så synes er litt rart av at han skal ha dem borte der så barnet er så lite hos. Sikkert noen av dem som er bittert plutselig. Anonymkode: 0ab89...7ec
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #21 Skrevet 28. august 2020 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Logisk at barnets ting er der barnet bor. De fleste har smykker og eiendeler der de bor. Hva skal far med smykkene? Anonymkode: b50a8...46a Han skal selvfølgelig bruke det på datteren når han har henne hos seg. Hvis de f.eks skal besøke hans foreldre så har han kanskje lyst til å ta på henne halskjedet de kjøpte til henne. Hva er rart med det, hvofor skal disse tingene være hos deg? Anonymkode: 7775c...84d
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #22 Skrevet 28. august 2020 13 minutes ago, Anonym bruker said: Han skal selvfølgelig bruke det på datteren når han har henne hos seg. Hvis de f.eks skal besøke hans foreldre så har han kanskje lyst til å ta på henne halskjedet de kjøpte til henne. Hva er rart med det, hvofor skal disse tingene være hos deg? Anonymkode: 7775c...84d Enig med denne. Hvor ofte bruker små barn smykker og slikt uansett.. Anonymkode: c188f...09c
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #23 Skrevet 28. august 2020 Enda flere tråder fra deg om det stakkars barnet. Du og far må ta turen å få noen til å ordne opp mellom dere. Barnet er ikke kun ditt, du MÅ la far få ta del i barnet. dette er samme som prøvde å lage en vinkling fra far om far får hente i barnehage. Uttallige innlegg der far ikke får lov å ta del i hverdagen til barnet sitt for mor ødelegger, så mor søker støtte på ulik vis her inne. Anonymkode: 70469...0ff
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #24 Skrevet 28. august 2020 Jeg ser ikke problemet. Om far vil innrede er rom til henne hos han er det naturlig at hun har en del ting der også. Det er også naturlig at han ønsker at tingene fra hans familie er hos han så barnet etterhvert kan forstå at dette smykket er fra farmor og dette fra tante, på farssiden. Ikke sikkert hun får samme forståelse for det når det er ting som ligger hos mamma og bare blir brukt der. Anonymkode: fa539...9da
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #25 Skrevet 28. august 2020 Helt naturlig at han får beholde dåpsgaver også, ikke bare du. Det mest naturlige blir at han får dåpsgaver gitt av hans familie. Ikke noe å lage en sak ut av. Anonymkode: 84921...569
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå