Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 Jenta mi blir mobbet av en annen på skolen Fikk vite idag at jenta som mobber har krav på assistent men har ikke det fordi det blir pinlig for henne. Også har hun en diagnose. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: cc6db...70b
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 Først og fremst dialog med din datters lærer. Hjelper ikke det, så tar du det til rektor selv Tenk på din egen jente først og fremst. Den andre jenta må de sette inn tiltak på om hennes oppførsel går for mye ut over andre. Anonymkode: e7360...624
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 Har kontaktet mora til jenta. Det hjelper ikke. Har kontaktet lærer, venter på å bli innkalt til møte. Anonymkode: cc6db...70b
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 Jeg hadde tatt kontakt med rektor og forlangt at paragraf 9A skulle blit tatt i bruk, tror jeg husker riktig paragraf. Jeg hadde gjort det klart at jeg vet at mobberen egentlig skal ha en assistent, men ikke har det pga at hun syns det er pinlig. Om dette barnet syns det er pinlig eller ei bryr jeg meg ikke om, det som er pinlig er at skolen ikke gjør jobben sin. Jeg hadde forlangt at skolen retter opp i dette umiddelbart og at jeg ikke er sen med å kontakte vidre instanser om det ikke skjer noe raskt. Jeg har hatt mine kamper med skolen, så tolmodigheten er ikke der lengre. Har jeg snakket med lærer en gang og det ikke skjer noe, så er det rett til rektor. Jeg gidder ikke gå ørten rundt der det ikke skjer noe og prøve seg fem og ta tiden til hjelp er jeg ferdig med. Vi hadde en tafatt skoleledelse før, det ble heldigvis store endringer i personalet og en rektor som hadde ryggrad. Anonymkode: 48479...a6e
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 Takk for at du deler din erfaring. Hvis lærer ikke innkaller meg til møte neste uke så går jeg til rektor, ja. Anonymkode: cc6db...70b
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 Støtter det over. Har du meldt inn etter mobbeparagrafen har skolen plikt til å sette i verk tiltak og evaluere disse. Men ta det helst via lærer, skjer det ikke noe etter at du har presisert at du vil ha saken behandlet som en mobbesak går du videre til rektor. Dette med den andre jenta og assistent lar du ligge, konsentrer deg om selve saken og etterspør tiltak. Anonymkode: 11610...145
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #7 Skrevet 27. august 2020 Når man melder i fra om at et barn ikke har det bra på skolen så skal de opprette en 9a sak. Fra de får melding eller oppdager sette selv så har de FEM virkedager på seg før de må komme med et tiltak som du (foresatte) da skal godkjenne. Om du ikke er fornøyd med forslaget til tiltaket eller at de ikke har kommet med noe så har du lov å klage og på dag seks kan du da klage dette inn til fylkesmannen. Var nettopp på foreldremøte der dette ble grundig gjennomgått, i tillegg meldte vi selv inn en 9a sak i vinter og da fikk vi på plass tiltak på den tredje virkedager Barn skal slippe å vente på å ha det bra. Anonymkode: 971fc...de1
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #8 Skrevet 27. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde tatt kontakt med rektor og forlangt at paragraf 9A skulle blit tatt i bruk, tror jeg husker riktig paragraf. Jeg hadde gjort det klart at jeg vet at mobberen egentlig skal ha en assistent, men ikke har det pga at hun syns det er pinlig. Om dette barnet syns det er pinlig eller ei bryr jeg meg ikke om, det som er pinlig er at skolen ikke gjør jobben sin. Jeg hadde forlangt at skolen retter opp i dette umiddelbart og at jeg ikke er sen med å kontakte vidre instanser om det ikke skjer noe raskt. Jeg har hatt mine kamper med skolen, så tolmodigheten er ikke der lengre. Har jeg snakket med lærer en gang og det ikke skjer noe, så er det rett til rektor. Jeg gidder ikke gå ørten rundt der det ikke skjer noe og prøve seg fem og ta tiden til hjelp er jeg ferdig med. Vi hadde en tafatt skoleledelse før, det ble heldigvis store endringer i personalet og en rektor som hadde ryggrad. Anonymkode: 48479...a6e Hadde gjort akkurat det samme. I morgen. Anonymkode: 18b7f...47f
Anonym bruker Skrevet 28. august 2020 #9 Skrevet 28. august 2020 Hva med og be denne jenta hjem til dere? skape vennskap, hun er det vel veldig vanskelig Anonymkode: d1191...1d2
Anonym bruker Skrevet 31. august 2020 #10 Skrevet 31. august 2020 På 28.8.2020 den 20.59, Anonym bruker skrev: Hva med og be denne jenta hjem til dere? skape vennskap, hun er det vel veldig vanskelig Anonymkode: d1191...1d2 Vi har flere barn og våre egne ting. Føler ikke at vi kan "fikse" andre sine barn. Vi har nok med våre Anonymkode: cc6db...70b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå