Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 Noen jeg kjenner er engang i året på ferie hos mor/bestemoren. Hun er alkoholiker. Melde bekymring når dem velger å ha med barna på ferie dit? Anonymkode: 03b6d...300
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Noen jeg kjenner er engang i året på ferie hos mor/bestemoren. Hun er alkoholiker. Melde bekymring når dem velger å ha med barna på ferie dit? Anonymkode: 03b6d...300 Bare hvis de dumper ungene der og hun er farlig. Om de voksne er der og kan trygge barna, skjønner jeg ikke problemet. Anonymkode: 86e34...fbd
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noen jeg kjenner er engang i året på ferie hos mor/bestemoren. Hun er alkoholiker. Melde bekymring når dem velger å ha med barna på ferie dit? Anonymkode: 03b6d...300 Si meg, er du ikke riktig klok?? Anonymkode: 59c8c...48a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 2 minutes ago, Anonym bruker said: Si meg, er du ikke riktig klok?? Anonymkode: 59c8c...48a ?? Anonymkode: 03b6d...300
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 Selvfølgelig er det greit at en alkoholisert bestemor får møte barnebarna sine, så sant edrue og trygge foreldre er der sammen med barnet. Barn tåler greit å ha et alkoholisert familiemedlem altså, de kan til og med være veldig glad i det familiemedlemmet, så sant de slipper ha ustabiliteten som omsorgsperson. Det er ikke omsorgssvikt å ta med barna for å møte bestemor. Anonymkode: d77ca...38e
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: ?? Anonymkode: 03b6d...300 Ja, jeg lurer på om du ikke er riktig klok?? Anonymkode: 59c8c...48a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #7 Skrevet 27. august 2020 Skjønner virkelig ikke hvorfor du skulle melde på dette grunnlaget. Er du ute etter å ta de for noe?? Anonymkode: b62c6...6bd
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #8 Skrevet 27. august 2020 Med mindre barna opplever noe farlig eller skremmende når de er hos bestemor, og foreldrene ikke evner å skjerme dem, ser jeg ikke problemet. Og om det er tilfelle vil fleste naturlige grep være å prate med foreldrene om det. Anonymkode: 6dde2...d6a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #9 Skrevet 27. august 2020 Gjorde det vondt da de slapp deg på hodet i bakken? Anonymkode: 919a1...d70
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #10 Skrevet 27. august 2020 Dette er ikke noe å mld til bv over om foreldrene er med på besøket. Mener du virkelig at de som som drikker ikke kan møte noen? Barn skal skjermes for mye, men å besøke noen som drikker er ikke farlig når foreldre er med. Selv om de er alkoholikere så klarer disse å begrense seg når de vet de skal få besøk av barn Anonymkode: d72c5...b0c
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #11 Skrevet 27. august 2020 Sikkert mora til exens nye dame. Anonymkode: 35462...7a0
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #12 Skrevet 27. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Noen jeg kjenner er engang i året på ferie hos mor/bestemoren. Hun er alkoholiker. Melde bekymring når dem velger å ha med barna på ferie dit? Anonymkode: 03b6d...300 Øh? Anonymkode: d69e9...7f8
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #13 Skrevet 27. august 2020 Ser du at ungene utsettes for noe form for mishandling eller omsorgssvikt? Hvis det kun er fordi bestemor er alkoholiker så burde du absolutt ikke blande deg inn, barn og bestemødre har rett på å møte hverandre uansett så lenge de ikke er utsatt for noe av det jeg nevnte. Folk er ikke nødvendigvis slemme fordi de har et alkohol problem... Anonymkode: 71b84...71e
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #14 Skrevet 27. august 2020 Min bestemor /mine barns oldemor er alkoholiker og vi drar på besøk dit jevnt vi. Jeg er selvfølgelig med og hun virker helt normal når hun drikker. Hun er ikke som oss ikke alkoholikere når vi drikker.. Hun snøvler ikke, er treig eller noe. Jeg lar selvfølgelig ikke henne passe på unga mine(er for gammel uansett) og de tenker ikke over at hun sitter med rødvin eller øl og kaffe så å si hele tiden. Anonymkode: 679d9...b8f
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #15 Skrevet 27. august 2020 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min bestemor /mine barns oldemor er alkoholiker og vi drar på besøk dit jevnt vi. Jeg er selvfølgelig med og hun virker helt normal når hun drikker. Hun er ikke som oss ikke alkoholikere når vi drikker.. Hun snøvler ikke, er treig eller noe. Jeg lar selvfølgelig ikke henne passe på unga mine(er for gammel uansett) og de tenker ikke over at hun sitter med rødvin eller øl og kaffe så å si hele tiden. Anonymkode: 679d9...b8f Min erfaring med alkoholikere er motsatt: De blir fortere synlig beruset og vet ikke når de skal stoppe. Anonymkode: d69e9...7f8
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #16 Skrevet 27. august 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Noen jeg kjenner er engang i året på ferie hos mor/bestemoren. Hun er alkoholiker. Melde bekymring når dem velger å ha med barna på ferie dit? Anonymkode: 03b6d...300 Men nei, dette er ingenting å melde bekymring for. Regner med at hun tar med seg ungene og drar om mormoren tipper over. Anonymkode: d69e9...7f8
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #17 Skrevet 27. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Min erfaring med alkoholikere er motsatt: De blir fortere synlig beruset og vet ikke når de skal stoppe. Anonymkode: d69e9...7f8 Regner med du har sett mange alkoholikere? Din svogerforskning er i grunn irrelevant. Hvis foreldrene til barna er til stede, så klarer de nok å skjerme barna. Anonymkode: 86e34...fbd
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #18 Skrevet 27. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Regner med du har sett mange alkoholikere? Din svogerforskning er i grunn irrelevant. Hvis foreldrene til barna er til stede, så klarer de nok å skjerme barna. Anonymkode: 86e34...fbd Ja, jeg har hatt en nær relasjon til flere, siden du spør. Har dermed også lest meg relativt godt opp på det. Og min svogerforskning er i høyeste grad relevant som svar på innlegget jeg svarte på, som besto av ett eneste eksempel på svogerforskning. Men det reagerte du åpenbart ikke på. Anonymkode: d69e9...7f8
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #19 Skrevet 27. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, jeg har hatt en nær relasjon til flere, siden du spør. Har dermed også lest meg relativt godt opp på det. Og min svogerforskning er i høyeste grad relevant som svar på innlegget jeg svarte på, som besto av ett eneste eksempel på svogerforskning. Men det reagerte du åpenbart ikke på. Anonymkode: d69e9...7f8 ...og hadde du lest innlegget mitt under, så hadde du sett at du var alt for rask til å anta hva jeg skulle frem til. Jeg tenker at det ikke er grunn til å være bekymret for at moren ikke klarer å skjerme barna og reagere om det behøves. Anonymkode: d69e9...7f8
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #20 Skrevet 27. august 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig er det greit at en alkoholisert bestemor får møte barnebarna sine, så sant edrue og trygge foreldre er der sammen med barnet. Barn tåler greit å ha et alkoholisert familiemedlem altså, de kan til og med være veldig glad i det familiemedlemmet, så sant de slipper ha ustabiliteten som omsorgsperson. Det er ikke omsorgssvikt å ta med barna for å møte bestemor. Anonymkode: d77ca...38e Det er dessverre nok skremmende mange som misforstår hva omsorgssvikt egentlig er og har derfor en tendens til å melde inn alt og alle for å føle at de gjør noe godt i samfunnet 🤮🤮🤮 Det beste rådet jeg kan gi er å holde kjeft om ting i familien som er litt vanskelige, det vil alltid være idiot der ute som vil bli «bekymret» med vilje. Anonymkode: 5f210...c10
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #21 Skrevet 27. august 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er dessverre nok skremmende mange som misforstår hva omsorgssvikt egentlig er og har derfor en tendens til å melde inn alt og alle for å føle at de gjør noe godt i samfunnet 🤮🤮🤮 Det beste rådet jeg kan gi er å holde kjeft om ting i familien som er litt vanskelige, det vil alltid være idiot der ute som vil bli «bekymret» med vilje. Anonymkode: 5f210...c10 Tja. Jeg har opplevd at en mor i barnehagen som skulle hente en kopp isteden fant mine mor sin dosett merket psykiatrisk post og så anti- psykosemedisinene. Hun så forvirret ut og jeg ble for satt ut til å forklare der og da (moren min var på besøk, men tok seg en gåtur når hun visste vi skulle ha besøk, og hadde valgt et dårlig gjemmested ). Og sist jeg og tenåringen var på besøk kom hjemmesykepleien med medisiner akkurat i det jeg hadde gått ut en kort tur bort i gaten for å hente sushi. De trodde muligens barnebarnet var alene på besøk hos en besteforelder som enda ikke var 100% stabil. Kan nok fort bli misforståtte bekymringer av manglende info også. Anonymkode: d69e9...7f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå