Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #1 Skrevet 27. august 2020 Jeg skjønner jo at dette vil variere veldig ut i fra merke osv også, men hva er deres erfaringer? Vi får ny bil i starten av november (har to biler nå) og lurer litt på når det er lurt å legge den ene gamle vi skal bytte ut for salg? Vi er avhengig av to biler, men har egentlig ikke plass til å ha tre stående (hvis vi ikke får solgt den gamle relativt fort). Den vi skal selge har en listepris på rundt 230 000 kr og er en relativt populær familiebil (7 seter) hvis det har noe å si. Anonymkode: 8b1d4...4a2
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #2 Skrevet 27. august 2020 Har solgt to biler siste året, og begge forsvant samme dag som vi bestemte oss. Men vi valgte å bruke en mellommann da, taper kanskje noen tusenlapper, men det er det verdt når man slipper sitte med ansvaret etterpå... Altså var det en som driver med formidling av bruktbiler som kjøpte den av oss, også solgte han den videre litt dyrere. Da vil alt som måtte oppstå av evt klager eller feil etterpå bli hans ansvar. Det kjøper vi oss med glede ut av. Anonymkode: 79879...43d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #3 Skrevet 27. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har solgt to biler siste året, og begge forsvant samme dag som vi bestemte oss. Men vi valgte å bruke en mellommann da, taper kanskje noen tusenlapper, men det er det verdt når man slipper sitte med ansvaret etterpå... Altså var det en som driver med formidling av bruktbiler som kjøpte den av oss, også solgte han den videre litt dyrere. Da vil alt som måtte oppstå av evt klager eller feil etterpå bli hans ansvar. Det kjøper vi oss med glede ut av. Anonymkode: 79879...43d Hva var differansen da? Vi har fått tilbud om innbytte på 190 000 kr, så det er jo snakk om 40 000 kr i forskjell. Kan du fortelle litt om hvordan dere gjorde det? HI Anonymkode: 8b1d4...4a2
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 Prøvde å selge vår 7-seter i fjor høst, det gikk ikke. Solgte den via NAF nå og tapte 80.000. Men måtte bli kvitt den uansett... Anonymkode: adc75...9c7
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #5 Skrevet 27. august 2020 Jeg tror ikke det er så mange som betaler full listepris for bruktbil kjøpt privat. Anonymkode: 0b607...2ee
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #6 Skrevet 27. august 2020 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva var differansen da? Vi har fått tilbud om innbytte på 190 000 kr, så det er jo snakk om 40 000 kr i forskjell. Kan du fortelle litt om hvordan dere gjonemde det? HI Anonymkode: 8b1d4...4a2 Du får ikke full listepris for å selge en bil privat uten noen garantier, det betaler ikke folk når de kan få bil til samme pris hos en forhandler som har gått gjennom bilen og gir garantier. Så forskjellen blir ikke 40.000,- Men bortsett fra det så fungerer det nesten som innbytte, det er bruktbilforhandlere som kjøper brukte biler på privatmarkedet og selger de litt dyrere og tjener pengene der. Du som selger taper nok litt i forhold til hva du ville fått om du selger privat, men jeg tenker det er verdt det. Skulle noe ryke på bilen etter salg slipper man å ta den klagen, krav om retting, heving av kjøp eller hva det måtte være med en kjøper. Anonymkode: 79879...43d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #7 Skrevet 27. august 2020 Bil er et tapsprosjekt uansett. Jeg ville nok ha takket ja til innbytte. Har solgt noen biler oppigjennom privat, men da har jeg sjekket finn.no og lagt meg litt under prisen der. Alltid solgt i løpet av noen dager. Anonymkode: 59222...b10
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #8 Skrevet 27. august 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du får ikke full listepris for å selge en bil privat uten noen garantier, det betaler ikke folk når de kan få bil til samme pris hos en forhandler som har gått gjennom bilen og gir garantier. Så forskjellen blir ikke 40.000,- Men bortsett fra det så fungerer det nesten som innbytte, det er bruktbilforhandlere som kjøper brukte biler på privatmarkedet og selger de litt dyrere og tjener pengene der. Du som selger taper nok litt i forhold til hva du ville fått om du selger privat, men jeg tenker det er verdt det. Skulle noe ryke på bilen etter salg slipper man å ta den klagen, krav om retting, heving av kjøp eller hva det måtte være med en kjøper. Anonymkode: 79879...43d Selg med Naf-test eller tilstandsrapport fra verksted, da har du ryggen fri. Har gjort det flere ganger, ingen problem. Har du en bil til over 200k, så er det ingenting å lure på. Det forsvinner fort mer enn "noen tusenlapper" til såkalte mellommenn. Anonymkode: 137ae...f52
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #9 Skrevet 27. august 2020 Takk for alle tips! Bilen har nettopp både hatt hovedservice og NAF-kontroll, og det er kun vi som er eiere. Ikke har den gått så langt heller. At vi ikke får full listepris privat skjønner jeg, men kanskje en 215 000 kr i hvert fall. Kan jo uansett høre med en bruktbilforhandler. HI Anonymkode: 8b1d4...4a2
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. august 2020 #10 Skrevet 27. august 2020 Det kommer mye an på prisen dere legger dere på også, og bilens stand. Mange har et totalt urealistisk syn på hva de kan få solgt en bil for, og får da følgelig ikke solgt. Ligger den for lenge ute taper dere på det også. Ettersom dere er avhengig av to biler ville jeg ha lagt den ut max to uker før dere får den nye. (Er den nye en tesla ville jeg beholdt den gamle så jeg hadde noe å kjøre med mens teslaen var på verksted😇)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2020 #11 Skrevet 27. august 2020 39 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev: Det kommer mye an på prisen dere legger dere på også, og bilens stand. Mange har et totalt urealistisk syn på hva de kan få solgt en bil for, og får da følgelig ikke solgt. Ligger den for lenge ute taper dere på det også. Ettersom dere er avhengig av to biler ville jeg ha lagt den ut max to uker før dere får den nye. (Er den nye en tesla ville jeg beholdt den gamle så jeg hadde noe å kjøre med mens teslaen var på verksted😇) Haha, det er en Mercedes, ikke en Tesla. To uker før høres fornuftig ut. Vi tenkte å litt på finn.no hva tilsvarende ligger ute for, men vår gamle er en "toppet" bil, altså har en del mer utstyr enn de mest vanlige, og er i svært god stand, så vil jo ikke legge den ut for lavt heller. Tenkte kanskje 10 000 kr under listepris i første omgang, muligens 15 000. HI Anonymkode: 8b1d4...4a2
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. august 2020 #12 Skrevet 27. august 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha, det er en Mercedes, ikke en Tesla. To uker før høres fornuftig ut. Vi tenkte å litt på finn.no hva tilsvarende ligger ute for, men vår gamle er en "toppet" bil, altså har en del mer utstyr enn de mest vanlige, og er i svært god stand, så vil jo ikke legge den ut for lavt heller. Tenkte kanskje 10 000 kr under listepris i første omgang, muligens 15 000. HI Anonymkode: 8b1d4...4a2 Med en Mercedes trenger dere ikke ekstrabilen😝 Jeg har inntrykk av at man ikke nødvendigvis får igjen verdien for ekstrautstyr, men det gjør den mer salgbar. Sånn sett kan dere nok legge dere litt over tilsvarende biler uten utstyr, men ikke like mye som utstyret er verdt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå