Gå til innhold

Er Noel et dollenavn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Oppkonstruert unge mødre navn? Eller er det et annet type navn?

Anonymkode: 2ac74...963

Det er vel bibelsk, men på linje med Nathanael, Gabriel og Ariel er det blitt et dollenavn, ja. Vokalsyke og litt feminint.

Anonymkode: 7609c...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Min datter heter Noelle og der jeg har aner fra har navnet blitt brukt fra gammelt av.

Anonymkode: f7d15...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye generasjoner har vokst opp, og nye navnetrender overtatt, akkurat som alle andre tider før. «Oppkonstruert unge mødre navn» kan du gjerne kalle det hi, men det er for det første ikke unge mødre som har konstruert de, og de er ikke noe mer oppkonstruert enn alle andre navn før. Kristine, Jørgen, Magnus, Andreas og Katrine er ut, korte vokalnavn er in. Noel vil passe godt inn blant sine klassekamerater

Anonymkode: eab9a...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det brukes som guttenavn i engelsktalende land i hvert fall. Det er ikke nytt, selv om det ikke er å vanlig. Mange har sikkert hørt om Noel Gallagher f.eks.

Anonymkode: e3f1b...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et relativt vanlig guttenavn i Tyskland i hvert fall, men noen jenter kan hete det også. Litt som med Kim og Iben.

Anonymkode: 1f653...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noel som guttenavn med engelsk uttale er ok, men vanskelig i norge

noel (noelle) som jentenavn er dollere, jålete og litt lavklasse. Jeg ville ikke holdt det mot din datter, for jenta er sikkert like nydelig som alle andre barn, men jeg ville absolutt tenkt «ung mor, lav utdanning, dårlig råd»

noel/noelle betyr vel også jul? Og jeg hadde syntes det var kjedelig og ha en navn knyttet til en så stor høytid.

Anonymkode: 3fe3b...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noel er gutt. Noelle er jente.

Anonymkode: aa09c...075

Ja, det tenker jeg og.

Hi

Anonymkode: 2ac74...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet av flere Noel både på min alder ( 40+) og videre nedover helt ned til barnehage. Aldri tenkt det er oppkonstruert eller unge mødre navn. Jeg liker det! Eller, jeg misliker det ikke i iallefall,  det er ett helt vanlig navn! 😊

Anonymkode: d5d2a...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vet av flere Noel både på min alder ( 40+) og videre nedover helt ned til barnehage. Aldri tenkt det er oppkonstruert eller unge mødre navn. Jeg liker det! Eller, jeg misliker det ikke i iallefall,  det er ett helt vanlig navn! 😊

Anonymkode: d5d2a...fae

Du vet av FLERE? 
Hvor bor egentlig du? For jeg har bodd flere steder i Norge og har stort nettverk, men aldri møtt en eneste Noel.

Anonymkode: 7609c...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det tenker jeg og.

Hi

Anonymkode: 2ac74...963

Det er ikke noe man "tenker".  Det er et fransk navn og hunkjønnsformen følger fransk bøyning. Ung-mor-faktoren øker eksponensielt om man ikke i det minste kan stave det rett for rett kjønn.

Anonymkode: aa09c...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet av FLERE? 
Hvor bor egentlig du? For jeg har bodd flere steder i Norge og har stort nettverk, men aldri møtt en eneste Noel.

Anonymkode: 7609c...1cc

Ikke jeg heller. Jeg har i tillegg vært lærer i tjue år og ALDRI hatt en Noel(le) i noen av mine klasser - og det har passert noen tusen vgs-elever gjennom. Så skal jeg da anta at Noel(le) aldri engang tar vgs blir jo ung-mor-karakteren enda sterkere.

Anonymkode: aa09c...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke noe man "tenker".  Det er et fransk navn og hunkjønnsformen følger fransk bøyning. Ung-mor-faktoren øker eksponensielt om man ikke i det minste kan stave det rett for rett kjønn.

Anonymkode: aa09c...075

Du kan roe ned nebbet litt, for i enkelte land er det et navn for både gutter og jenter. 

Hi 

Anonymkode: 2ac74...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en Noel. 4 åring. 
 

Jeg synes det er veldig dollete. Ville aldri valgt det selv. 

Anonymkode: ad34b...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere Noel , men det er småbarn. Det har enten vært eldre mødre 40++ eller typ mor 19 år. 

Anonymkode: 22e8f...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan roe ned nebbet litt, for i enkelte land er det et navn for både gutter og jenter. 

Hi 

Anonymkode: 2ac74...963

Ikke med enkel L. Da er det guttenavn. På samme måte som Michel kontra Michelle.

Anonymkode: 7609c...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet av flere Noel både på min alder ( 40+) og videre nedover helt ned til barnehage. Aldri tenkt det er oppkonstruert eller unge mødre navn. Jeg liker det! Eller, jeg misliker det ikke i iallefall,  det er ett helt vanlig navn! 😊

Anonymkode: d5d2a...fae

Flere??

Det er kun 319 menn i Norge som heter dette. Så "helt vanlig" er det nok ikke. Litt rart også om veldig mange da er bosatt på ett sted....

Det er forøvrig 6 jenter i Norge med det navnet.....altså 6 foreldre som ikke skjønte forskjell på hunnkjønnsformen og hannkjønnsformen....

Anonymkode: 2691c...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oppkonstruert unge mødre navn? Eller er det et annet type navn?

Anonymkode: 2ac74...963

Det er i hvert fall ikke et fint navn... 

Anonymkode: 998c8...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet av FLERE? 
Hvor bor egentlig du? For jeg har bodd flere steder i Norge og har stort nettverk, men aldri møtt en eneste Noel.

Anonymkode: 7609c...1cc

Wow. "Jeg kjenner alle så du tar feil"

Anonymkode: 8777e...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...