Gå til innhold

Feirer man barnebursdag nå for tiden?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

5-klassingen min har ikke vært i en bursdag siden februar, men han er den første i klassen som har bursdag nå på høsten etter skolestart. 

Problemet er at trinnet tidligere var 3 klasser, mens nå er de delt opp i to kohorter hvor klassene er blandet. Da kan vi vel ikke invitere guttene fra den tidligere klassen for da blandes kohortene? Men skal vi da invitere alle guttene i samme kohort? Da er det for det meste gutter han ikke kjenner så godt. Vi kunne også invitert de guttene han er mest med, men da vil igjen kohortene blandes. Det er økt smitte i byen vi bor i.

Vi kan ikke feire bursdagen hjemme og må jo da leie et sted. Kjenner jeg er litt skeptisk til det også disse tider. 

Eventuelt kan vi droppe stor barnebursdag i år og kun feire med familie + 1 kompis eller to. Det er jo litt kjedelig på 10-årsdagen, men hele dette året er jo spesielt. Samtidig sliter han litt sosialt når det blir mange barn på en gang, så en bursdag uten mange inviterte kan være bedre for han. Hva gjøre dere nå? Dropper man barnebursdag? 

Anonymkode: 14239...079

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt! Her blir det 11 unger + 3 voksne

Anonymkode: bb17d...4cb

Skrevet

Her har det vært bursdager. Klassebursdager. Er en klasse bare, så det er jo uproblematisk.

Anonymkode: 96e5c...0bd

Skrevet

Det er forskjellig, ser jeg. En jente hadde hele klassen på utebursdag mens en gutt ikke hadde noen feiring. 

Vi har bursdag i oktober og satser på å leige et stort lokale og invitere kun klassen som han likevel er sammen med hver dag. 

Anonymkode: 5dd92...dae

Skrevet

Her feirer noen, andre ikke. Begge mine er invitert på bursdag til helga. Den ene er ute, den andre på lekeland. Ser de inviterer kun jentene på din nærmeste gruppe.

Anonymkode: 27d6d...f2b

Skrevet

Her er antallet redusert. Før brukte man å ta hele klassen eller bare guttene på hele trinnet. Nå er det kun guttene i klassen, altså ca halvparten. 

Anonymkode: 5767c...6ad

Skrevet

Her er klassen delt i to og de to klassene er hver sin kohort, så flere har feiret bursdag med de i klassen.

Vet jammen ikke hva jeg hadde gjort i deres tilfelle, hadde nok landet på familieselskap og et par kompiser på feiring en annen dag. Helt greit med en filmbursdag, kanskje med overnatting, med to kompiser.

Anonymkode: 07053...336

Skrevet

Hadde nok feiret med noen få av hans gode venner.

Min sønn er i en venne gjeng med 6 gutter, og de har jo i hele sommer møttes jevnlig. Nå startet de på ungdomsskolen, og de ble fordelt i hele 5 forskjellige klasser. Men de henger jo fortsatt sammen. 

Anonymkode: 6acce...691

Skrevet

Her tok vi kun jentene i klassen til vår datter på kinobursdag. Pga. korona så var festrommet med mat og kake stengt, så det ble kinofilm med popkorn og drikke. De storkoste seg 🙂 Neste bursdag i klassen tar også kinobursdag.

Anonymkode: d6a20...814

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

5-klassingen min har ikke vært i en bursdag siden februar, men han er den første i klassen som har bursdag nå på høsten etter skolestart. 

Problemet er at trinnet tidligere var 3 klasser, mens nå er de delt opp i to kohorter hvor klassene er blandet. Da kan vi vel ikke invitere guttene fra den tidligere klassen for da blandes kohortene? Men skal vi da invitere alle guttene i samme kohort? Da er det for det meste gutter han ikke kjenner så godt. Vi kunne også invitert de guttene han er mest med, men da vil igjen kohortene blandes. Det er økt smitte i byen vi bor i.

Vi kan ikke feire bursdagen hjemme og må jo da leie et sted. Kjenner jeg er litt skeptisk til det også disse tider. 

Eventuelt kan vi droppe stor barnebursdag i år og kun feire med familie + 1 kompis eller to. Det er jo litt kjedelig på 10-årsdagen, men hele dette året er jo spesielt. Samtidig sliter han litt sosialt når det blir mange barn på en gang, så en bursdag uten mange inviterte kan være bedre for han. Hva gjøre dere nå? Dropper man barnebursdag? 

Men om han er sammen med dem på fritiden uansett, så gjør det vel ingen forskjell? Jeg tror jeg ville gjort det sånn.

For øvrig veldig merkelig av skolen å lage kohortene større enn klassene. Her er hver klasse en kohort, da klassene er på 15-20 stk. Vi har nylig feiret bursdag, inviterte da de av samme kjønn i klassen.

Anonymkode: e37a9...8cb

Skrevet

I deres tilfelle ville jeg invitert de han er mest sammen med, til en liten feiring. Filmkveld og overnatting, kino og peppes, bowling eller noe sånt. 

Her inviterer vi stort sett alle gutta eller alle jentene i klassen. De er 2 klasser på trinnet, og hver klasse er 1 kohort. Men min går i klasse med de nærmeste, så det blir naturlig å invitere de.

Anonymkode: 12183...65d

Skrevet
17 hours ago, Anonym bruker said:

her har vi feiret siden slutten av april, så ser ingen problem og feire nå

Anonymkode: f22a5...442

Skrevet

Veldig få som feirer nå. Noen gjør det. Mine barn har vært i bursdag en gang hver den siste tiden. Det ene var en utebursdag og den andre med noen få. Og de har store klasser så pleier å være mange bursdager. Vi har valgt å ikke feire bursdag enda. Så gjøres litt forskjellig. 

Anonymkode: 14370...cba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...