Gå til innhold

Når TROR dere man kan reise til utlandet igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gleeeder meg. Må bare tilstå at jeg syntes ferie i Norge var ganske kjedelig, selv om vi gjorde det beste ut av det.

Anonymkode: 6a618...087

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3-4 måneder.

Anonymkode: fc340...3d5

Skrevet

Påsken 2021

Anonymkode: d85b6...e0f

Skrevet

Tror det blir innenlandsferie i 2021,gitt.

Anonymkode: 1abd3...2c5

Skrevet

Min beste venninne ble farmor i juni og håper på å kanskje få besøke dem i London før jul. 

Jeg tenker at det er mange utenlandsturer som er viktigere enn at bortskjemte nordmenn skal få reise til syden!

Anonymkode: 6e239...e58

Skrevet

Sommeren 2022, kanskje. 

Anonymkode: 88efc...8ad

Skrevet

Tror det åpner opp litt en kort periode på nyåret, men blir sikkert lukket igjen like kjapt som denne gangen.. :( savner også ferie i utlandet. Elsker å reise! 😭

Anonymkode: 0ba35...915

Skrevet

Neste sommer for alle oss som holdt oss hjemme i år. De som reiste i sommer kan bli hjemme neste år. 

Anonymkode: 202d9...971

Skrevet

Når vi får en vaksine som fungerer og folk tar den. Så det kan kok ta sin tid.

Anonymkode: e86f0...0d1

Skrevet

Du kan jo reise når du vil om det er viktig for deg. Du må bare i karantene etterpå.

Anonymkode: 2a663...c71

Skrevet

Bare reis. Men ta forholdsregler og karantene etterpå. 😊

Anonymkode: c7c11...93c

Skrevet

Jeg håper vi kan reise til neste sommer. Utsatte turen til Hellas vi skulle ta i sommer og håper virkelig vi kan komme oss dit neste sommer. Egentlig hadde jeg håpet på å kunne reise til Sverige i julen og feire nyttår på vårt favoritt hotell men jeg tror nok dessverre det blir vanskelig. Så oppsummert tror jeg det vil ta noe tid dessverre 

Skrevet

Jeg tror det blir gradvis lettere å reise utenlands uten karantene i løpet av første halvår 2021, ettersom vaksine blir tilgjengelig og testing blir lettere. Men det blir jo bare synsing. Jeg gleder meg siden bransjen jeg jobber i er ganske avhengig av at det er mulig å reise fritt.

Anonymkode: aa815...0ed

Skrevet

Håper virkelig det blir mulig snart. Hadde håpet høstferien, men jeg antar at det tidligst blir åpnet etter høstferien er avviklet for å forhindre barnefamilier å dra,- men trolig ikke da heller. Nå er hele kroppen min i "forsvarsposisjon" og jeg frykter jeg må starte på medisinering for å kunne fungere tilnærmet normalt om ting fortsetter. Bruker ha en "reset" hver sommer og høstferie av plagene fra kronisk sykdom,- men merker GODT at jeg ikke har fått det i år. Varmt vær en sommer her jeg bor viste seg å ikke ha samme effekt som det varme klimaet har i sydlige strøk. Siste prøver viser at det kan bli snakk om å trenge medisinsk behandling,-Medisinering vil bety prøv og feil til rett type og dose er funnet,- og jeg må påberegne mye fravær fra jobb i denne perioden. Det er en del som ikke kommer seg 100% tilbake igjen og det er mange som etter de kommer til det punkt at de trenger medisinering som blir ufør etter noen år. Det er få som kommer seg av medisiner igjen også.... Det er jo ikke medisiner i den forstand, det tar bare symptom...

Hadde vært kjekt å kunne dra i høstferien ja. Se om det ikke er for sent å "snu trenden". og få en ny "reset"... Men det fordrer ikke bare at land blir "grønt" igjen altså,- forholdene ellers må også være mer "stabile" enn hva de var i sommer. Vi valgt jo IKKE dra da,- så tviler på om ting forandrer seg så mye at det både blir grønt lys for reise OG jeg føler at situasjonen i tillegg er stabil nok til at jeg tør dra. Det fordrer jo "grønne forhold" en god stund før man kan si det er "stabil"... :sad: Nei, huff. Dette blir ei tøff tid fremover.......

Anonymkode: 078f9...269

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo reise når du vil om det er viktig for deg. Du må bare i karantene etterpå.

Anonymkode: 2a663...c71

Det er ikke så viktig at jeg risikerer noe hverken for meg selv eller for andre. Men steike så lyst jeg har! 

Anonymkode: 6a618...087

Skrevet

Mulig neste sommer, men om det tar tid med denne vaksinen kan det fort gå enda et år.

Anonymkode: 7b59b...74c

Skrevet

Neste sommer eller sommer 2022 kanskje smittesituasjonen er under kontroll tror/håper jeg. Men jeg tror det kommer andre utfordringer knyttet til reising med blant annet flyselskap, priser og kapasitet. 

Anonymkode: e6ed2...be3

Skrevet

Vi kommer nok ikke til å dra til utlandet før tidligst sommeren 2022.
De sier en vaksine kan komme så tidlig som til jul, men de sier også at viruset muterer hele tiden.
Jeg er usikker på hvor lenge en slik vaksine vil virke, og vi har familie og andre nære relasjoner i risikogruppen så ønsker ikke å ta den sjansen før vi faktisk ser at vaksinen virker også når viruset muterer

Anonymkode: 66e05...ac5

Skrevet

Jeg håper vi kan besøke svigerfamilien i USA neste sommer. Per i dag har jeg liten tro på at det skjer. 

Skrevet

Jeg tror det åpner på nyåret 2021. Da har selv de mest innbitte koronahysterikerne innsett at dette var en gedigen overreaksjon og en stor skandale. 

Anonymkode: 3db8a...bb2

Skrevet

Jeg tviler på at det blir i løpet av 2021, dessverre! Håper at ved hjelp av testkapasitet og vaksine, at grenser åpnes i løpet av vi vinteren/ våren 2021. Altså før sommeren. 

Anonymkode: a385e...adb

Skrevet

Vi må lære oss å leve med koronaviruset, tror jeg. Den linjen de fleste vestlige land har lagt seg på, kan de ikke vike fra før det er en vaksine på plass eller viruset har mutert. Aldri i verden om de forskjellige lands regjeringer kommer til å innrømme at tiltakene er for strenge, og at det er nyttesløst det vi holder på med nå. Med det sagt, tror jeg vi må vente lenge med å reise med god samvittighet igjen. Og når vi da endelig får lov, finnes ingen/få reisebyråer, hoteller, spisesteder, kulturaktiviteter - alt vil være konkurs. 

Anonymkode: c7c11...93c

Skrevet

Tror 3 - 4 år før alt er normalt igjen. Kanskje lengre 😯

Anonymkode: 2747d...4d0

Skrevet

En gang i løpet av 2022, utpå høsten muligens. 

Anonymkode: 84c39...02a

Skrevet

Jeg håper på påsken 2021, men tror kanskje vi må vente til sommeren 2021. Savner veeldig å reise

Anonymkode: 4fe00...bde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...