Gå til innhold

Svømmekurs som er bindende påmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har meldt på barnet mitt på ett svømmekurs som innebærer at vi må ta 3 busser og bruker 2 timer vei. Dette har vi selvsagt valgt selv,men det var eneste kurset med ledig plass.

Kurset skulle startet 17. August men 30 minutt før det begynte fikk vi beskjed om at det ble avlyst pga problemer med bassenget. Kurset skulle utsette start til igår med det ble også avlyst. Nå har fått tilbud om plass på svømmekurs 10 minutter unna oss som frister veldig! Men det andre svømmekurset vi skulle begynt på er egentlig bindende. Men gjelder det når det er så mye rot også? De har jo ikke kommet i gang med kurset engang. Vi har ikke betalt fakturaen enda,men fikk purring idag.

Anonymkode: 2ff59...49e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde betalt det kurset, og så hoppet over på det nærme dere.

det pga det første var bindene og kommer sikkert til å ende i inkasso ellers, og tenk hvor mye tid dere sparer på å hoppe på det nye! I transport, sparer dere også penger på det....

Anonymkode: 432b0...7d0

Skrevet

Ikke snakk om at binding gjelder under slike forhold. Ring dem og si opp på grunn av surret og at det derfor ikke passer dere lenger. 

Anonymkode: 7423f...2a5

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde betalt det kurset, og så hoppet over på det nærme dere.

det pga det første var bindene og kommer sikkert til å ende i inkasso ellers, og tenk hvor mye tid dere sparer på å hoppe på det nye! I transport, sparer dere også penger på det....

Anonymkode: 432b0...7d0

Svømmekurs er jo ofte dyre. Ikke alle som kan betale to kurs.

Jeg ville forsøkt å legge frem problemet, og legge til at avlysninger like før har skapt problemer for dere når dere allerede var på god vei dit.. 

Anonymkode: c4b9f...072

Skrevet

Er det samme klubb? Da kan du bare høre om overføring til det nye bassenget,  bruker ikke være noe problem det. Bare å kontakte dem uansett, de fleste er jo mennesker som skjønner problemstillingen,  selv om det står bindende,  så kan det være det løser seg.  Forklar situasjonen på en ok måte. 

Anonymkode: 60950...d11

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svømmekurs er jo ofte dyre. Ikke alle som kan betale to kurs.

Jeg ville forsøkt å legge frem problemet, og legge til at avlysninger like før har skapt problemer for dere når dere allerede var på god vei dit.. 

Anonymkode: c4b9f...072

Og ikke alle har halvårsavgifter. Her betaler vi 1 gang i mnd gjennom hele året unntatt juni til aug.

Skrevet

Hadde skrevet mail: Pga usikkerheten rundt problem med bassenget og derfor forsinket oppstart ønsker vi derfor ikke lenger delta på kurset.

Så hadde jeg droppet å betalt regningen, og sett an om det kom purring.

Anonymkode: 527b9...40b

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde skrevet mail: Pga usikkerheten rundt problem med bassenget og derfor forsinket oppstart ønsker vi derfor ikke lenger delta på kurset.

Så hadde jeg droppet å betalt regningen, og sett an om det kom purring.

Anonymkode: 527b9...40b

Har sendt en mail nå at vi ikke lenger ønsker dette kurset å forklart hvorfor. Spent på svaret. Er snakk om 1500 kr så det er jo en del penger.

Skrevet

Hadde også bare betalt. Og sendt en mail om at vi sluttet, og tatt kurset nærmere hjemme. Hadde sett på kursavgiften som veldedighet 🤷‍♂️ :)

Anonymkode: d16e2...5b0

Skrevet

Her er det lange ventelister på svømmekurs, så når kurset ikke har startet, er jeg sikker på at det hadde gått fint å melde av fordi de får inn moren andre i stedet for. Hvis det ikke er venteliste, sier de nok nei. 

Anonymkode: aa985...5dd

Skrevet

De holder jo ikke sin del av kontrakten, så jeg hadde også sendt en høflig Mail om at pga dette så frasier dere plassen deres og anser kundeforholdet som opphørt. 

Anonymkode: 5e9d4...524

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det lange ventelister på svømmekurs, så når kurset ikke har startet, er jeg sikker på at det hadde gått fint å melde av fordi de får inn moren andre i stedet for. Hvis det ikke er venteliste, sier de nok nei. 

Anonymkode: aa985...5dd

Her er det ventelister på omtrent alle svømmekursene i hele Bergen,men vet ikke om akkurat dette har ventelister. Har uansett sendt mail å forklart at jeg ikke lenger ønsker plassen og hvorfor.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde også bare betalt. Og sendt en mail om at vi sluttet, og tatt kurset nærmere hjemme. Hadde sett på kursavgiften som veldedighet 🤷‍♂️ :)

Anonymkode: d16e2...5b0

Det koster 1500 kr det som vi allerede er påmeldt. Å kurset vi vil bytte til koster 2300 kr. Det blir fryktelig dyrt kurs om vi må betale begge to.

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det koster 1500 kr det som vi allerede er påmeldt. Å kurset vi vil bytte til koster 2300 kr. Det blir fryktelig dyrt kurs om vi må betale begge to.

Her var det mange med god råd 😏

Høres lurt ut å sende Mail, så får du håpe på raskt svar.

Anonymkode: db5e2...d01

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her var det mange med god råd 😏

Høres lurt ut å sende Mail, så får du håpe på raskt svar.

Anonymkode: db5e2...d01

Har gjort det,får sikkert svar imorgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...