Gå til innhold

Hvor fysisk aktiv er din 8 klassing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er ekstremt bedagelig anlagt. Tar buss til skolen pga lang vei, ingen aktivitet på fritiden. Myyyye gaming.

Anonymkode: 23cfa...1d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er ganske aktiv. Sykler 8,5 km til skole hver ukedag (tur/retur), gym 3 ganger i uka pga valgfag i tillegg og fotballtrening 3 ganger i uka og evt kamp. Stort sett sykler han tur retur trening (6 km). Hmm...aktiv gutt, men ikke mer enn normalt 

Skrevet

Går til og fra skolen (1.5 km hver vei), sykler en del og hopper på trampoline med nabobarna. Har fritidsaktivitet med moderat aktivitetsnivå og vi går tur stort sett hver helg.

Men får hun velge blir det mer stillesitting, nettsurfing og gaming.

Anonymkode: b8551...0aa

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Går til og fra skolen (1.5 km hver vei), sykler en del og hopper på trampoline med nabobarna. Har fritidsaktivitet med moderat aktivitetsnivå og vi går tur stort sett hver helg.

Men får hun velge blir det mer stillesitting, nettsurfing og gaming.

Leste 8-åring 🙈

Skrevet

Ganske aktiv egentlig. 

Går til skolen, men det er på en måte en selvfølge siden vi bor 500 meter fra skolen ;)

Trener 4 timer i uka og er en del ute med venner, ute og syklet etter skolen i dag. Sparkesykkel blir mye brukt, vært endel bading i sommer og da er det drøye 3 km til stranden de bader på og de sparkesykler begge veier.

En del skjerm også, er jo der de kommuniserer med venner, på onlinespill og snap, men ikke bekymringsverdig mye.

Storebror som nå er 16 år sluttet med fotball etter 7.klasse, og hos han krevde jeg egentrening minst to ganger i uka for å få lov til å ha tilgang på internett. Spilte ingen rolle for meg om han syklet, gikk eller jogget, men ut skulle han. Han valgte da å sykle eller gå lysløypa som er 5 km med musikk på øret.

Anonymkode: 84bbf...d01

Skrevet

Hun går ca 2 km frem og tilbake til skolen, frem og tilbake til trening 3 ganger i uka og en del ellers. Utenom gymtimer og organisert trening pleier hun å ta seg en løpetur og litt styrketrening hver uke.

Hun bruker mye tid med venner, øver på et instrument hver dag og kan ellers være ganske lat.

Anonymkode: 55442...050

Skrevet

Trening hver dag, ofte kamp/stevner. Sykler til kompiser. Aktiv med venner på fritiden, de spiller ofte fotball/bordtennis/badminton/hopper på trampoline, drar og bader, går eller står på ski. Tipper han er i aktivitet i snitt 3 timer hver dag  

Anonymkode: 39254...539

Skrevet

Sykler til og fra skole daglig pluss sykler som regel til fotballtrening to ganger i uka. Sykler til de fleste steder han skal til. 
Egentrening kondisjon to til tre ganger i uka pluss daglige styrkeøkter. 

Anonymkode: 95b4f...8b1

Skrevet

Nå er min 7. Klassing, men trener 4 ganger i uka, håndball og fotball+kamper, Sykler til venner/ skole/ trening, dog med elsykkel pga hvor vi bor. Ellers bedagelig når han først er hjemme.

Anonymkode: f5970...e0b

Skrevet

Trener håndball 3 ganger i uken, pluss kamper, valgfag og gym på skolen. Hun går til og fra skolen/trening hver dag (ca 3km begge veier). I tillegg går vi ofte på turer i helgene og vi har hund, hun er ofte mye ute med venner eller så går de på senteret. Da går de endel.

Anonymkode: d307e...dd1

Skrevet

Min er og utrolig bedagelig. Og vi har testet så mange idretter, og han liker ingen. Han går til og fra skolen, og går tur med meg innimellom. Ellers vil han bare game eller lage tegneserier. 

Anonymkode: 0dae9...7ab

Skrevet

Her gikk det veldig i perioder med mine når de var i den alderen. Ingen av de holdt på med noe organisert idrett, men siden de igrunn har vært ganske aktive så har jeg ikke blandet meg noe inn. Minste har perioder der hun er limt til pc, men dette varer heldigvis så kort at jeg ikke gidder å bry meg. For vipps, så er hun bare ute og flyr og såvidt hjemme uten om når hun skal sove. De gjør så mye forskjellig, det er alt fra å væe på fotballbanen, bade, sykle, gå, jogge, trampoline og ro båt har de gjort i det siste har jeg hørt. Her om dagen så var hun i akebakken og akte, akte ikke på snø, men i vann/gjørme her en dag det regnet noe helt enormt. Hun har også funnet en nabohund hun får lov å gå tur med når hun vil. 

Anonymkode: 450ad...511

Skrevet

Min er veldig aktiv, men det er fordi hun er glad i trening. Har 4 treningsøkter i uka på skolen og 5 økter på ettermiddag/helg. Kanskje en eller to konkurranser i uka i sesong. 

Anonymkode: c3ecd...a15

Skrevet

Ganske aktiv. Sykler fram og tilbake til skolen, og til kompiser daglig 2 km borte. De bruker ofte å samles en gjeng ute, det de går mye rundt. Hopper en del på trampoline og går mye tur med hunden. I dag, etter å ha gått tur med hunden, har han sett mye TV og gamet. Så han er god til det også;-) 

Anonymkode: de80c...73a

Skrevet

Mine var kanskje på sitt omtrent mest aktive på ungdomsskolen, før de måtte velge idrett og spesialisering. Stort sett trening eller kamp hver dag, også i helgene. De går og sykler til skolen helt til de er ferdige på videregående. Jentene er mer med venner enn guttene, guttene gamer.

Anonymkode: c18ff...b3c

Skrevet
On 8/25/2020 at 9:30 PM, Anonym bruker said:

Min er ekstremt bedagelig anlagt. Tar buss til skolen pga lang vei, ingen aktivitet på fritiden. Myyyye gaming.

Anonymkode: 23cfa...1d9

Min er hockeyspiller, han trener mye, 1-1 og halv time stryke trening hver dag og ca 2-4 ganger på is, mye ute med venner og spiller fotball på fritiden, sjelden inne egentlig, hvis det ikke er sikkelig regn og kaldt. Gamer en del på kvelden før natta, men blir sjelden mer enn 1-2 timer pr dag

Anonymkode: 1b5c2...b48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...