Gå til innhold

Ville du visst om ditt barn mobbet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan ville du håndtert det?

Mitt barn blir mobbet, men jeg tror ikke foreldrene til barnet som mobber vil innse det. Veldig vanskelig situasjon. Mobbingen går på mitt barns utseendet, og det er fryktelig sårt.

Anonymkode: 41ebe...ad6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig ville jeg vist det. Jeg ville nok blitt overasket og lei meg om jeg fikk vite noe sånt. Det kan hende jeg ville gått i forsvarspossisjon først også men jeg ville forsøkt å gjøre noe med det. Akkurat hva det skulle være kommer nok an på akkurat hva atteren min hadde gjort og hvilken relasjon hun og jeg har til offeret.

Anonymkode: 88437...847

Skrevet

Jeg visste ikke at mitt barn mobbet. Før mammaen til offeret ringte meg. 

Det jeg gjorde: jeg snakket med sønnen min. Diskuterte litt den opplevelsen jeg selv hadde hatt av å bli mobbet gjennom 9 års grunnskole.  

Han som ble mobbet, ble mobbet for å være høy. Sønnen min hadde slengt seg med mbberene fordi han var redd for å bli mobbet selv. 

Den dagen oppdaget min sønn at han har integritet. Og ikke særlig høy i hatten dro hjem til han som ble mobbet og ba om både unnskyldning og vennskap. 

Jeg er nok en av de naive godfjottene som tror mitt barn aldri ville mobbe. Der tok jeg feil. 

Anonymkode: 6b7c5...015

Skrevet

Ja, jeg ville vist det. Samtidig hadde jeg blitt lei meg og veldig skuffet selvsagt. Hadde hørt på hva mitt eget barn hadde sagt også, men hadde forsøkt å få til en dialog for å løse det.

Føler meg egentlig sikker på at mine barn ikke mobber, men vet jo jeg kan ta feil.

Anonymkode: 9830b...e6d

Skrevet

Ja, det ville jeg. Jeg tror ikke mine englebarn bare har hvite vinger, så om de mobbet så ville jeg vite om det slik at vi kunne prøvd å løse dette for alle. 

Jeg har hatt ett barn som har opplevd vold på skolen og ta dette opp med foreldre skjønte jeg raskt var nytteløst. En forelder har jeg møtt som har tatt tak i dette, men de andre hadde ikke barn som kunne gjøre noe slikt. Men nå var skolen her fryktelig tafatt også, så hvor mye skolen sa til disse foreldrene er jo også ett spørsmål. Det skulle ett skikkelig opprøsk til for at skolen våknet og en lærer som det var skikkelig ryggrad i for å få foreldre, elever og lærere til å se det var ett stort problem på skolen. (Også jeg som ikke gir meg og som er sta som ett esel når jeg først har blitt sint. Jeg fikk en teleforn fra rektor som sjelte meg huden full etter ett brev jeg sendte skolen, men jeg sto for alt jeg skrev og rikket meg ikke en tomme. Det er vist uhørt å gi barnet sitt lov til å forsvare seg fysisk. Å bli slått med en jernstang i skoletiden var vist helt greit, men å forsvare seg med ett slag tilbake var ikke lov. )

Jeg vet mitt ene barn har veldig mørk og sår humor, så blir ikke overrasket om noen feiltolker dette. Så selv om jeg prøver å lære henne at hun må tenke seg om to ganger i mange sammenhenger så kan det skje hun sier noe som kan bli feil for noen. Det virker som hun klarer balansegangen ganske bra, men jeg vet hun har måtte forklare seg noen ganger. Hun er heldigvis flink til å se når det blir feil eller det blir missforstått, men det kan glippe og skulle det føles ut som mobbing for noen så vil jeg vite slik at vi kan få ryddet opp for alle. 

Anonymkode: 08a6b...027

Skrevet

Ja selvfølgelig. 

Anonymkode: 414cc...576

Skrevet

De er to jenter i klassen til dattern min, 3.kl, der skjønner ikke foreldrene noen verdens ting. De tar det ikke inn over seg overhodet. Vært mange møter, men de forstår ikke. Skjønner at de to barna har det vanskelig selv. Men veldig frustrerende for mitt barn og meg. Har fått vedtak, men foreldrene mener at barna deres ikke har gjort noen verdens ting. 

Anonymkode: 30a11...2eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...