Gå til innhold

Hei , nokon som veit pris på ivf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal sjølvsagt kontakte klinikk og snakke med de .

Men ønske å høyre om erfaring her også.

Legen min anbefalte Haugesund. Og ho sku sende henvisning.

Har barn fra før , så får vell ikkje noko dekka ? 

Har egg osv sjølv.alt fint .utenom tette eggledere.

Då treng eg vell ikkje så mykje medisiner osv ? 

Anonymkode: c6d00...ab3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde et forsøk privat, totalt for medisiner, uttak og innsett, og ultralyd i uke 7 ble det ca 45-50 000.

Anonymkode: beecb...da4

Skrevet

Ble det baby? 

Skrevet

Er privat dyrere enn offentlig?

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ble det baby? 

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er privat dyrere enn offentlig?

Ja, og ja. Vi betalte alt selv. 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, og ja. Vi betalte alt selv. 

Så fantastisk at det blei baby 😍trengte du mykje medisiner i forkant ? Stimulering av egg osv ?  

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så fantastisk at det blei baby 😍trengte du mykje medisiner i forkant ? Stimulering av egg osv ?  

Fikk et opplegg med tabletter og sprøyter som jeg begynte på ved menstruasjon og frem til uttak. Letrozol tabletter, Gonal-f og Fyremadel sprøyter, og Ovitrelle sprøyte. Begynte først med tablett og sprøyter etterhvert. Ikke særlig vondt, fikk ingen bivirkninger :)

Skrevet

Offentlig er nesten gratis. Der betaler du for medisiner inntil en viss sum, resten dekkes av HELFO. 

privat betaler du for alt selv. Sjekk priser på f.eks klinikk Hausken så ligger alle prisene ute på nett. Vi betalte rundt 50 000kr privat for medisiner, undersøkelser, flyreise, egguttak , innsett og fryseforsøk. Vi fikk en gutt på ett fryseforsøk. 

Anonymkode: b2b72...6c5

Skrevet

Tror vi betalte ca 25 000,- for medisiner osv i det offentlige, men det er 12 år siden.

Anonymkode: 612d3...c01

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Offentlig er nesten gratis. Der betaler du for medisiner inntil en viss sum, resten dekkes av HELFO. 

privat betaler du for alt selv. Sjekk priser på f.eks klinikk Hausken så ligger alle prisene ute på nett. Vi betalte rundt 50 000kr privat for medisiner, undersøkelser, flyreise, egguttak , innsett og fryseforsøk. Vi fikk en gutt på ett fryseforsøk. 

Gjelder det uannsett om mann har barn fra før også ?  Eg trudde en måtte innfri nokon krav for å få endel dekket ? Enten være barnløs eller ikkje ha barn med nåværende mann ? 

Har barn fra fra før , men har no tett eggleder.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Gjelder det uannsett om mann har barn fra før også ?  Eg trudde en måtte innfri nokon krav for å få endel dekket ? Enten være barnløs eller ikkje ha barn med nåværende mann ? 

Det stemmer at du må innfri visse krav for å få behandlingen dekket av det offentlige. Dersom du og mannen har flere barn sammen allerede, må dere gå privat og betale alt selv.

(og det er forsåvidt bra at det offentlige ikke betaler når det er så knappe ressurser i helsevesenet og andre viktigere områder hvor pengene trengs mer)

Anonymkode: ae241...2aa

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er visse krav i det offentlige.

-Tror mor ikke kan være eldre enn 39 år.

- Max bmi 35.

-ingen alvorlig syke kan motta behandling.

-har man barn fra før men ingen felles kan man få behandling.

-riksen og Ullevål hadde stopp på søskenforsøk for ca 1-2år siden. Dvs at hadde du ett barn fikk du ikke nr to offentlig, dette pga lang kø. Hadde du egg i fryseren fikk du bruke de men du fikk ikke nye uttak.

-Max grense på å dekke barn offentlig er to. Så ønsker du nr tre må du betale selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...