Gå til innhold

Jeg er helt alene på kontoret, og

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått fra å være helt frisk til feber og hodepine, snørr og litt sår hals på 5 min. Jeg kan fint være på jobb, har ikke mulighet til hjemmekontor. Men på torsdager er jeg ikke alene på kontoret. Kollega har mulighet for hjemmekontor. Skal jeg be kollegaen min bli hjemme på torsdag om jeg fortsatt er smådårlig?

Anonymkode: 201cb...fa2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ingenting på kontoret å gjøre. Du skal hjem, du skal i karantene og du skal bestille deg time til testing.

Anonymkode: 01a73...aa4

Skrevet

Du har symptomer på covid-19, da skal du holde deg hjemme til du er testet for covid-19 og har fått svar på testen. Hvor lenge du skal være hjemme etter det avhenger av testens resultat.

Du skal ikke bevege deg ute i samfunnet nå, du skal holde deg hjemme! Les på FHIs sider!

Anonymkode: a55ff...83f

Skrevet

Jeg beveger meg ikke ute i samfunnet. Men ja, jeg må på butikken i dag. Jeg er alene på kontoret. Det er ingen andre her bortsett fra på torsdager. Den andre som er her da har mulighet for hjemmekontor. Jobber i samfunnskritisk yrke, så det er sterkt behov for at jeg er på jobb

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg beveger meg ikke ute i samfunnet. Men ja, jeg må på butikken i dag. Jeg er alene på kontoret. Det er ingen andre her bortsett fra på torsdager. Den andre som er her da har mulighet for hjemmekontor. Jobber i samfunnskritisk yrke, så det er sterkt behov for at jeg er på jobb

Hold deg hjemme fra idag, ring og bestill time for testing NÅ og få noen andre til å handle for deg. (Barn, nabo, mann, familie osv. De klarer det fint med handleliste og evt vipps) 

Vi andre som jobber i samfunnskritiske yrker har heller ikke lyst til å bli smittet. Det er evt meg du smitter om du går på butikken, jeg har to barn i risikogruppen hjemme som jeg ikke vil skal bli smittet. 

Når du har ett samfunnskritisk yrke skal du hvertfall holde deg hjemme om du er syk. Og det hjelper ikke å tro du ikke har corona i disse tider, før du vet du IKKE har dette, altså ved en negativ test skal du holde deg hjemme. Jobben klarer seg fint med at du er borte fra jobb noen dager, ikke sikkert jobben din klarer seg om du blir lenge hjemme med corona i lang tid og evt smitter de andre du jobber med også. 

Anonymkode: cb892...300

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du må ikke på butikken. Du får noen til å handle for deg. Og du går hjem. Kontoret ditt må antakelig smittevaskes og din kontorkamerat bør uansett ha hjemmekontor også. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du beveger deg jo ute i samfunnet på vei til og fra jobb, på butikken osv.

Men om du har et samfunnskritisk yrke kan du antagelig bare ringe koronatelefonen og få en test veldig kjapt, det er mulig å få svar innen 24 timer når det er gode grunner for det (de fleste andre vil måtte vente 2-3 dager)

Anonymkode: 0c0da...e8e

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må likevel forholde deg til de reglene som nå gjelder. Hvis din stilling er så viktig som du gir inntrykk av så må du søke dispensasjon for å få være på jobb inntil du er blitt testet og svar foreligger og inntil du ev. er frisk igjen.

Nå er situasjonen at du HAR symptom på covid-19, da SKAL du holde deg i isolasjon hjemme inntil du vet.

Det er ikke rom for noe synsing og egendefinering her, Hi, du MÅ forholde deg til reglene, som alle andre. Nettopp hvis du har et samfunnskritisk yrke så er det ekstra viktig at du følger de reglene som til enhver tid gjelder.

Ring kommunens koronatelefon og be om test nå, og dra rett hjem. Få andre til å handle for deg eller bestill mat på døra.

Den holdningen du viser viser at du ikke tar ansvar - ta ansvar for å ikke spre smitte! Du har symptom på covid-19, ta ansvar!

Anonymkode: a55ff...83f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du beveger deg jo ute i samfunnet på vei til og fra jobb, på butikken osv.

Men om du har et samfunnskritisk yrke kan du antagelig bare ringe koronatelefonen og få en test veldig kjapt, det er mulig å få svar innen 24 timer når det er gode grunner for det (de fleste andre vil måtte vente 2-3 dager)

Anonymkode: 0c0da...e8e

Det stemmer ikke alltid, altså. Det kan ta tid. Hilsen spesialsykepleier som har ventet i en uke på test og to døgn før svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...