Anonym bruker Skrevet 24. august 2020 #1 Skrevet 24. august 2020 Et fåtall elever i en klasse (Åttende trinn) har brutt regler. Det sendes elektronisk til foreldrene til disse barna. Alle som får meldingen kan se hvilke andre som er mottakere, og altså kjapt regne ut hvem som brøt regelen. Jeg er nyansatt lærer på denne skolen, og stusser veldig. Har skolen lov til å informere andre foreldre om hva enkeltelever har gjort? Dette var ikke en alvorlig sak som gikk ut over andre, og absolutt ikke mobbing eller liknende. Jeg trodde dette var slikt som skulle tas med foresatte, ikke deles med andre. Det var kontaktlærer som sendte meldingen. Anonymkode: ef93e...b79
Anonym bruker Skrevet 24. august 2020 #2 Skrevet 24. august 2020 Jaa. . Hvis per, Ole, Kari og Jens ødelagt ett vindu, og lærer kun sendte mld til disse er nok det innafor. Pleier jo ofte å være fellesmøter med foreldre om noe er alvorlig osv. men ikke om mld blir sendt til alle foreldrene med navn Anonymkode: 85d0f...97d
Gjest Skrevet 24. august 2020 #3 Skrevet 24. august 2020 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Et fåtall elever i en klasse (Åttende trinn) har brutt regler. Det sendes elektronisk til foreldrene til disse barna. Alle som får meldingen kan se hvilke andre som er mottakere, og altså kjapt regne ut hvem som brøt regelen. Jeg er nyansatt lærer på denne skolen, og stusser veldig. Har skolen lov til å informere andre foreldre om hva enkeltelever har gjort? Dette var ikke en alvorlig sak som gikk ut over andre, og absolutt ikke mobbing eller liknende. Jeg trodde dette var slikt som skulle tas med foresatte, ikke deles med andre. Det var kontaktlærer som sendte meldingen. Anonymkode: ef93e...b79 Nei, det skal da ikke sendes i en gruppemelding!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2020 #4 Skrevet 24. august 2020 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Et fåtall elever i en klasse (Åttende trinn) har brutt regler. Det sendes elektronisk til foreldrene til disse barna. Alle som får meldingen kan se hvilke andre som er mottakere, og altså kjapt regne ut hvem som brøt regelen. Jeg er nyansatt lærer på denne skolen, og stusser veldig. Har skolen lov til å informere andre foreldre om hva enkeltelever har gjort? Dette var ikke en alvorlig sak som gikk ut over andre, og absolutt ikke mobbing eller liknende. Jeg trodde dette var slikt som skulle tas med foresatte, ikke deles med andre. Det var kontaktlærer som sendte meldingen. Anonymkode: ef93e...b79 Hvilke medie brukes for å sende denne meldingen? Det er tross alt ikke alle av disse plattformene vi får opp samme info på som dere lærere. Blir meldingen sendt via visma eller transponder feks ser ikke vi andre mottakere. Anonymkode: d7eaf...ff5
Anonym bruker Skrevet 25. august 2020 #5 Skrevet 25. august 2020 Det bør unngås. Man bør sende Mail som blindkopi, eller til til en og en forelder. Men bruker ikke de fleste kommuner Visma nå? Da unngås jo hele denne problematikken. Anonymkode: 55398...835
Anonym bruker Skrevet 25. august 2020 #6 Skrevet 25. august 2020 Skjønner ikke helt hva du mener jeg, har alle foreldrene i klassen fått samme melding og kan utfra det se hvem som har gjort noe galt? Jeg tenker at uansett hva disse barna har gjort skal bare foreldrene deres informeres om det, men det kan sendes ut en fellesmelding om at alle foreldre må snakke med barna sine om ditt eller datt, for det har vært noen problemer med det på trinnet. Anonymkode: eeaaa...760
Anonym bruker Skrevet 29. august 2020 #7 Skrevet 29. august 2020 Det ble sendt ut en fellesmelding til foresatte til alle elevene som hadde brutt regelen, og alle som mottok den kunne se navnene på de andre mottakerne. Vil ikke si hvilken plattform som ble brukt, ettersom jeg er usikker på hvor vanlig den er, men det var ikke Visma. HI Anonymkode: ef93e...b79
Anonym bruker Skrevet 29. august 2020 #8 Skrevet 29. august 2020 Hm. Vi må bruke blindkopi, men det er for at foreldrene ikke skal se hverandres mailadresser. Anonymkode: 350fd...18a
Anonym bruker Skrevet 29. august 2020 #9 Skrevet 29. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det ble sendt ut en fellesmelding til foresatte til alle elevene som hadde brutt regelen, og alle som mottok den kunne se navnene på de andre mottakerne. Vil ikke si hvilken plattform som ble brukt, ettersom jeg er usikker på hvor vanlig den er, men det var ikke Visma. HI Anonymkode: ef93e...b79 Høres ut som de har gjort en feil når de har sendt den, det skal jo være mulig å sende med blindkopi så ikke alle ser hvem som har fått den. Ville tatt det opp med lærer, for det er jo en feil som må rettes i systemet om det ikke er denne utsenderen som har trykket på feil. Anonymkode: eeaaa...760
Anonym bruker Skrevet 29. august 2020 #10 Skrevet 29. august 2020 Læreren skulle helt klart sendt til en og en forelder. Det er brudd på taushetsplikten når de andre kan identifiseres. Anonymkode: 4c58a...31f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå