Gå til innhold

Småsyke barn i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leverte jenta mi i dag tidlig og la merke til at to av barna var forkjølet med snørr og nysing. Da jeg hentet i ettermiddag var de samme barna mer påvirket av forkjølelsen og virket mer slappe og hostet. Er dette innafor i disse dager? Hvordan vet jeg at barnet mitt ikke omgås coronasmitte på avdelingen? Har barn lov til å være forkjølet i bhg nå, vi har fått beskjed om at de ansatte må være friske på jobb..

Anonymkode: 6330a...64b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har fått beskjed om at restsymptom som rennende nese er ok, men normal almenntilstand😊

Anonymkode: ab79d...27a

Skrevet

Ingenting er lov nå. De skal være hjemme ! Bare send inn klage 

Anonymkode: 4c0a0...a18

Skrevet

Snørr er lov. Men har de feber, dårlig allmenntilstand, hoste osv skal de være hjemme.

Anonymkode: 623fd...588

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingenting er lov nå. De skal være hjemme ! Bare send inn klage 

Da tar du feil. I de fleste kommuner er man på gult nivå, og fhi sin smittevernveileder for bhg sier dette: 

• Noen barn kan ha restsymptomer etter en gjennomgått luftveisinfeksjon som for eksempel rennende nese (uavhengig av farge på nesesekret) eller sporadisk hoste. Disse barna kan komme i barnehagen dersom allmenntilstanden er god og barnet er tilbake i sin vanlige form. 
Skrevet

Kjent allergi er og lov, noe nysing er et symptom på

Anonymkode: d559a...c70

Skrevet

Restesymptomer etter negativ test er lov 

Skrevet

Og nå kom det beskjed om at to ansatte på avdelingen er hjemme med forkjølelse, så avdelingen holder stengt i dag!! Hi

Anonymkode: 6330a...64b

Skrevet

De fleste barn som er smittet med covid-19 får ikke symptomer. Derfor er det mer sannsynlig at friske-per smitter deg enn at snørre-Trine gjør det. Men det er garantert snørre-Trine som får skylden uansett hvem av dem som smittet deg

Anonymkode: e0e87...0c6

Skrevet

Jeg jobber i bhg og vi har fått beskjed om at snørr er greit, men hoster de så må de være hjemme. Hadde flere barn med snørr forrige uke. Mange av dem er borte denne uken pga hoste. 

Anonymkode: 6e63a...b44

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber i bhg og vi har fått beskjed om at snørr er greit, men hoster de så må de være hjemme. Hadde flere barn med snørr forrige uke. Mange av dem er borte denne uken pga hoste. 

Anonymkode: 6e63a...b44

Så de ble dårligere da? Da er det jo ikke «restsymptomer», men oppbygning til sykdom...

Anonymkode: f4394...40c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...