Gå til innhold

Deprimert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært det lenge nå. Har fått spørsmål hos legen også, men jeg sa at jeg bare var sliten. Dette var hos en turnuslege så fastlegen min har bare sett meg blid og fornøyd. Jeg gråter for småting, tankene mine er andre steder. Har noen ganger lyst til å bare vri om rattet på bilen, men er redd for å ende opp som totalt pleietrengende eller dø fra barna mine. Det bunner nok i at vi har hatt det vanskelig økonomisk de siste årene. Prøver å rydde opp, men trenger nok hjelp. Jeg har fått noe sosial angst og telefonangst. Jeg går på jobb og det jeg må, men blir helt utslitt av å ha det sånt som dette. Hva gjør jeg? Lyst å slippe alle tankene. 

Anonymkode: 469c7...5f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har vært det lenge nå. Har fått spørsmål hos legen også, men jeg sa at jeg bare var sliten. Dette var hos en turnuslege så fastlegen min har bare sett meg blid og fornøyd. Jeg gråter for småting, tankene mine er andre steder. Har noen ganger lyst til å bare vri om rattet på bilen, men er redd for å ende opp som totalt pleietrengende eller dø fra barna mine. Det bunner nok i at vi har hatt det vanskelig økonomisk de siste årene. Prøver å rydde opp, men trenger nok hjelp. Jeg har fått noe sosial angst og telefonangst. Jeg går på jobb og det jeg må, men blir helt utslitt av å ha det sånt som dette. Hva gjør jeg? Lyst å slippe alle tankene. 

Har desverre ingen råd til deg, for dette kunne jeg skrevet selv, kjenner godt igjen det med å vri om rattet i bilen, så følger tråden din. Men jeg fikk spørsmål forrige uke av lege om jeg var veldig lei meg og kanskje litt deprimert, og svarte som deg, neida, jeg er bare sliten. Tenker at det kanskje er der en må begynne, med å innrømme hvordan man egentlig har det. Jeg klarer det ikke selv, men kanskje du kan klare det. Klem til deg :klem:

Anonymkode: d8ad4...3f6

Skrevet

Jeg synes det er dumt av dere å ikke være ærlig overfor legen deres. Mulig det hadde vært lurt med en liten sykemelding bare for å komme seg litt og konsentrere seg om seg selv og sin mentale helse. Ikke alltid det er så lurt å tråkke i hamsterhjulet for lenge.....jeg har selv vært der🌸

Anonymkode: 5ea00...58e

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge du lyver for legen, er der vel lite å gjøre. Du tar jo et valg i dette selv også.

Anonymkode: b1403...b21

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du, kjære deg!

Vær ærlig mot deg selv. Er du deprimert så må du si det. Du gjør deg ingen god tjeneste ved å lyve å si du er sliten. Vær ærlig, det er ingen ting å skamme seg over. Sånn er det, face it!

Lettere sagt enn gjort, jeg vet, for jeg løy jeg også, noe som trolig gjorde det verre for meg selv. Men når jeg etter en måned endelig klarte å legge alle kortene på bordet så ble det rett til psykolog og meget god oppfølging av lege. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke var tøff nok til å si det med en gang. 
Har vært sykemeldt siden januar, og jeg følger alle råd fra lege og psykolog. 
Vær snill med deg selv! Du er selv ansvarlig for egen helse❤️

Anonymkode: e53c2...922

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...