Anonym bruker Skrevet 24. august 2020 #1 Skrevet 24. august 2020 I hvilke tilfeller blir kostnader for briller til barn dekt, og hvor mye dekkes? Anonymkode: 8013f...af4
Anonym bruker Skrevet 24. august 2020 #2 Skrevet 24. august 2020 Det er flere ulike tilstander som dekkes. Datteren min får dekt briller pga stor forskjell mellom h og v øye, altså hun har veldig mye mer pluss på det ene. Differansen må være så så stor, men husker ikke hva grensa er. Får dekt 100%. Anonymkode: 71fcf...f5a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2020 #3 Skrevet 24. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er flere ulike tilstander som dekkes. Datteren min får dekt briller pga stor forskjell mellom h og v øye, altså hun har veldig mye mer pluss på det ene. Differansen må være så så stor, men husker ikke hva grensa er. Får dekt 100%. Anonymkode: 71fcf...f5a Dessverre går ingen, med veldig få unntak, dekt 100% med de nye reglene som kom 1.mars. Nå får man dekt 1200kr eller 2400 kr med" riktig diagnose", men de fleste får ikke dekt noe. Optiker/ øyelege kan si om ditt barn vil få noe dekt. Anonymkode: 577ee...34c
Anonym bruker Skrevet 24. august 2020 #4 Skrevet 24. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Dessverre går ingen, med veldig få unntak, dekt 100% med de nye reglene som kom 1.mars. Nå får man dekt 1200kr eller 2400 kr med" riktig diagnose", men de fleste får ikke dekt noe. Optiker/ øyelege kan si om ditt barn vil få noe dekt. Anonymkode: 577ee...34c Javel, merkelig at jeg ikke betalte ei krone da vi fikk nye briller i sommer da, men... Anonymkode: 71fcf...f5a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2020 #5 Skrevet 24. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Javel, merkelig at jeg ikke betalte ei krone da vi fikk nye briller i sommer da, men... Anonymkode: 71fcf...f5a Da har dere enten kjøpt billige briller, eller så er synet til ditt barn så spesielt at dere får dekt alt på individuelt vurdering. https://www.nav.no/no/person/hjelpemidler/hva-har-du-vansker-med/briller-og-kontaktlinser Anonymkode: 577ee...34c
Anonym bruker Skrevet 24. august 2020 #6 Skrevet 24. august 2020 Vår datter er over 10 år, har over 7 i styrke. Brillene hennes som hun må ha kostet va 8000kr, søknad ble sendt i mars om refusjon av penger. Har ikke mottatt ei krone, ikke hørt noe heller. Anonymkode: 7a6e1...8e1
Anonym bruker Skrevet 24. august 2020 #7 Skrevet 24. august 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Vår datter er over 10 år, har over 7 i styrke. Brillene hennes som hun må ha kostet va 8000kr, søknad ble sendt i mars om refusjon av penger. Har ikke mottatt ei krone, ikke hørt noe heller. Anonymkode: 7a6e1...8e1 7 pluss eller minus? Kjøpte briller til sønnen min rett før innføringen av nye regler så har ikke trengt noen nye enda. Han har 8+ og trenger de for å klare hverdagen. Helt idiotisk at de tok vekk den støtten Anonymkode: 093c5...a41
Anonym bruker Skrevet 24. august 2020 #8 Skrevet 24. august 2020 Tja. Ifølge noen her kan jo barna bare trene opp øynene. Da slipper de sikkert briller. Anonymkode: b2b2c...da5
Anonym bruker Skrevet 25. august 2020 #9 Skrevet 25. august 2020 Ene ungen min har latent strabisme/skjult skjeling. Hun får dekt 100% på glass og 500 kr til innfatningen. Anonymkode: 73fc5...610
Anonym bruker Skrevet 25. august 2020 #10 Skrevet 25. august 2020 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ene ungen min har latent strabisme/skjult skjeling. Hun får dekt 100% på glass og 500 kr til innfatningen. Anonymkode: 73fc5...610 Dessverre ikke etter 1. mars Anonymkode: 577ee...34c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2020 #11 Skrevet 25. august 2020 Min sønn med alvorlig dårlig syn for faktisk dekt 100%. Jeg ble selv overrasket. Her er det snakk om ganske så alvorlige øreplager ikke bare litt. Han var nærmest blind på det ene øyet da hjernen hans hadde koblet ut bruken av det øyet. I tillegg har han +10.3 på det ene øyet og +9.47 på det andre så her er det alvorlig. Vi fikk dekt alt vi må bytte brilleglass 3-4 ganger i året. Anonymkode: 286c1...326
Anonym bruker Skrevet 25. august 2020 #12 Skrevet 25. august 2020 Her står de faste satsene for hva nav dekker https://www.interoptik.no/briller/tilbud/barnebriller-med-stotte-fra-nav/ Men man kan søke om mer støtte etter individuelle behandlingsløp, så man kan få mer Anonymkode: a7c5b...f8d
Anonym bruker Skrevet 25. august 2020 #13 Skrevet 25. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Her står de faste satsene for hva nav dekker https://www.interoptik.no/briller/tilbud/barnebriller-med-stotte-fra-nav/ Men man kan søke om mer støtte etter individuelle behandlingsløp, så man kan få mer Anonymkode: a7c5b...f8d Jo men det stemmer ikke i alle tilfeller på den siden du linket til så var det kun til 6.0 d min sønn har 10! Da går det under noe helt annet. Siste brillene hans kostet 15000 og alt ble dekt rubbel og bit. Men det tok 4 måneder fra vi betalte til vi fikk pengene overført Anonymkode: 286c1...326
Anonym bruker Skrevet 25. august 2020 #14 Skrevet 25. august 2020 22 timer siden, Anonym bruker skrev: 7 pluss eller minus? Kjøpte briller til sønnen min rett før innføringen av nye regler så har ikke trengt noen nye enda. Han har 8+ og trenger de for å klare hverdagen. Helt idiotisk at de tok vekk den støtten Anonymkode: 093c5...a41 Mi har 7,25+ i tillegg til skjult skjeling. Men har ikke hørt noen ting fra NAV. Aner ikke om vi får ei krone. Anonymkode: 7a6e1...8e1
Anonym bruker Skrevet 25. august 2020 #15 Skrevet 25. august 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mi har 7,25+ i tillegg til skjult skjeling. Men har ikke hørt noen ting fra NAV. Aner ikke om vi får ei krone. Anonymkode: 7a6e1...8e1 Vår har 7,5 +pluss på eller øyet og bare 1,5 +på andre. Vi fikk dekket 2400. Måtte betale 5700 kr selv.. Anonymkode: 7d28e...327
Anonym bruker Skrevet 26. august 2020 #16 Skrevet 26. august 2020 På 24.8.2020 den 20.52, Anonym bruker skrev: Javel, merkelig at jeg ikke betalte ei krone da vi fikk nye briller i sommer da, men... Anonymkode: 71fcf...f5a Jeg fikk også dekt 100% i sommer. MEN, det var fordi brillene var på salg og vi skulle bare ha ett glass med styrke. Du får ikke med det rekvisisjon med dekning i %. Du får med beløp ut fra diagnose og så kan man være heldig å få dekket alt. Mitt barn er nærsynt på ett øye og trengte bare ett glass med styrke. Anonymkode: c08cc...b6e
Anonym bruker Skrevet 26. august 2020 #17 Skrevet 26. august 2020 Synes det er helt syke regler, og stakkars barn som har foreldre med dårlig økonomi eller foreldre som ikke «gidder» å prioritere. Fy søren så dårlig gjort av Erna og ta fra barn i Norge muligheten til å lære på lik linje med de barna som er født heldig..😡 Dette har hun jaggu «tenkt lenge på» når der ble satt mål om høyere nivå på leseferdigheter og forståelse for realfag i grunnskolen. Jammen er jeg glad for at jeg er født «heldig»,har jobb og Ok økonomi, så mine barn har muligheten til læring på skola. Erna bør skamme seg! Anonymkode: 7a6e1...8e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå