Gå til innhold

Bankers oppskrift på graut


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min tur til å ha klubb/forening i Desember dette året. Da pleier vi ha graut.  Graut er ikke mi sterke side. Bruker Toro poser når jeg lager graut. Har noen en oppskrift som er lett å få til?

Anonymkode: e00e9...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min tur til å ha klubb/forening i Desember dette året. Da pleier vi ha graut.  Graut er ikke mi sterke side. Bruker Toro poser når jeg lager graut. Har noen en oppskrift som er lett å få til?

Anonymkode: e00e9...9b9

Fjordland er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøper sånn pakkar med risgraut og føl oppskrifta bakpå, er ikkje vanskeleg og blir veldig godt! Men det tar jo litt tid, og ein må passe på å røre. Evt kan du istadenfor å småkoke og røre i 45 minutt varme opp steikeomnen til 80 grader (trur eg, meinar det òg står på pakken) og dette heile gryta inn der istaden, det tar lenger tid men så slepp du å røre. 

Anonymkode: 77442...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Bruker geisha. Er jo bare å følge oppskriften bakpå pakken😅

Anonymkode: 97d05...9d4

Det var det den heitte! 😊 Den brukar eg og, Helsing Anonym 2e7 over her. 

Anonymkode: 77442...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min tur til å ha klubb/forening i Desember dette året. Da pleier vi ha graut.  Graut er ikke mi sterke side. Bruker Toro poser når jeg lager graut. Har noen en oppskrift som er lett å få til?

Anonymkode: e00e9...9b9

Hvorfor skriver du "graut" når du skriver bokmål? 

Anonymkode: 78c2f...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag dynegrøt.

Kjøp langtidskokt grøtris. Sett stekovnen på 90 grader. Kok opp melken fpr seg og kok ris+vann til vannet nesten har kokt inn. Hell den varme melken over i kjelen med ris. Sett på lokk og sett i stekovnen. La stå i minst 4 timer. Ha i salt og rør opp rett før servering.

Anonymkode: 1ba17...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynegrøt ja (i stekeovn), se bak på Geisha-pakka. Bankers,  brent grøt og røring, og grøten blir perfekt. Hater ring som skal kokes med melk, brenner det alltid. Lager dynegrøt i stekeovn hver lille julaften til maaange. 

Anonymkode: 327d5...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dynegrøt ja (i stekeovn), se bak på Geisha-pakka. Bankers,  brent grøt og røring, og grøten blir perfekt. Hater ring som skal kokes med melk, brenner det alltid. Lager dynegrøt i stekeovn hver lille julaften til maaange. 

Anonymkode: 327d5...a4f

SLIPPER brent grøt

Anonymkode: 327d5...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager det ikke slik det står på pakken blir rene katastrofen da. Mitt beste tips for å lage grøt er først koke ca en kopp med vann sammen med grøten til risen har sugd opp vannet. Så begynner jeg å helle på melk. Heller så mye at det  såvidt dekker risen rører til deg suger opp. Så helle melk røre til det suger opp osv. Helt til risen er kokt. Altså forskjellen er at jeg ikke heller all melken i en gang men venter til litt og litt blir sigd opp 

Anonymkode: 6147d...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et tips jeg fikk av min svigermor. Hennes risgrøt er verdens beste, seriøst, og hun røpet hemmeligheten: Hun blander i litt rømmegrøt. Ikke mye, og Fjordland sin funker fint. Kok risgrøt, ha i litt rømmegrøt og la det bli varmt. Knallgodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...