Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 På et nivå som er langt utover normalen. De har nå fått seg to hunder. Av div årsaker kan henne ikke få egne barn, så vi har alltid tenkt at hunden holder henne og samboeren med selskap. Men, nå er det blitt så rart og så ille at flere har trekt seg vekk. De snakker konstant om hundene og har gjort om hele huset tilpasset disse to dyrene. De drar ikke lenger bort om kvelden for hundene legger seg 21.00. De snakker om de som det er mennesker. De er blitt helt kokko. Her er mannen min allergisk så vi tillater ikke dyr inne her, selvsagt! Det ble de så fornærmet over at de ikke vil komme hit uten heller. Skal vi bare holde avstand? Foreldrene mine jatter med, men alle synes det er rart. Anonymkode: 80ceb...140
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: På et nivå som er langt utover normalen. De har nå fått seg to hunder. Av div årsaker kan henne ikke få egne barn, så vi har alltid tenkt at hunden holder henne og samboeren med selskap. Men, nå er det blitt så rart og så ille at flere har trekt seg vekk. De snakker konstant om hundene og har gjort om hele huset tilpasset disse to dyrene. De drar ikke lenger bort om kvelden for hundene legger seg 21.00. De snakker om de som det er mennesker. De er blitt helt kokko. Her er mannen min allergisk så vi tillater ikke dyr inne her, selvsagt! Det ble de så fornærmet over at de ikke vil komme hit uten heller. Skal vi bare holde avstand? Foreldrene mine jatter med, men alle synes det er rart. Anonymkode: 80ceb...140 Går det ikke an å være litt overbærende? Å ikke kunne få barn er en gigantisk sorg, og disse hundene fyller tydeligvis et tomrom og gir de stor glede. Hadde hun hatt to barn, ville hun vært like kokko, det blir vi alle når vi får barn. Vær raus. Anonymkode: 389bb...b04
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #3 Skrevet 23. august 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Går det ikke an å være litt overbærende? Å ikke kunne få barn er en gigantisk sorg, og disse hundene fyller tydeligvis et tomrom og gir de stor glede. Hadde hun hatt to barn, ville hun vært like kokko, det blir vi alle når vi får barn. Vær raus. Anonymkode: 389bb...b04 Dette Anonymkode: cf9f2...0a6
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #4 Skrevet 23. august 2020 Jeg går mot de over. Jeg kan selv ikke få barn, men jeg greier likevel å forholde meg normalt til omverdenen, ikke kreve unormale ting av andre, ikke kreve at alle andre skal ta hensyn til meg. Jeg ville forsøkt først å snakke med henne, at du føler hun ikke har det bra, at hundefokuset har bikket over i det nesten maniske, og at du frykter det er fordi hun ikke har bearbeidet det at hun ikke kan få barn, og spørre hvordan hun egentlig har det, om det er noe du kan hjelpe henne med, om hun har vurdert å søke hjelp for den sorgen hun sikkert føler på pga. barnløsheten. Når det gjelder det at din mann har allergi og at de er fornærmet fordi de ikke kan ta med seg hundene til dere, det hadde jeg sagt klart fra om, at det er helt urimelig. Jeg ville også snakket om hvordan det er å være familie og søsken, at hvis dere skal greie å opprettholde et godt forhold så må dere alle ta hensyn. Da kan du f.eks. foreslå at dere kan gå turer sammen som de kan ta med hundene på, mens de kan komme på besøk til dere uten hunder. Hvis hun sliter så mye med sin barnløshet at det bikker over for henne, da bør hun oppsøke profesjonell hjelp. Hvis ikke ødelegger hun jo mye av resten av livet sitt. Det er fullt mulig å ha et rikt og givende liv uten barn - både med og uten hund Anonymkode: c3cbb...cd4
nerdybirdy Skrevet 24. august 2020 #5 Skrevet 24. august 2020 Enig med siste taler! Hun har jo bikke over fra å "fylle livet sitt" med noe som gir mye glede som hunder antageligvis gjør (har ikke hund selv), og kreve at hennes sosiale sirkel nå skal omfavne hennes prosjekt "hund" på lik linje med om hun fikk barn. Vel...DET ER IKKE DET SAMME - uansett hvor mye man liker hunder har en hund og et barn helt ulik status i samfunnet og i storfamilien. Dere gjør henne en bjørnetjeneste ved å la henne fortsette å lulle seg inn i denne illusjonen. Man skal ikke undervurdere empati og forståelse i forhold til barnløshet, men det får være grenser. Det at søsteren din nå nekter å komme til dere uten hundene, fordi dere ikke kan komme til henne pga allergi understreker fundamentalismen i det hele.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2020 #6 Skrevet 24. august 2020 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Går det ikke an å være litt overbærende? Å ikke kunne få barn er en gigantisk sorg, og disse hundene fyller tydeligvis et tomrom og gir de stor glede. Hadde hun hatt to barn, ville hun vært like kokko, det blir vi alle når vi får barn. Vær raus. Anonymkode: 389bb...b04 Barn vokser opp. Hunder gjør ikke det. Når de dør vil hun gå inn i en sorgprosess som om hun har mistet en 12 år gammel baby... nei, nei, nei. Dette er usunt! Anonymkode: 49f66...32d
sug lut Skrevet 24. august 2020 #7 Skrevet 24. august 2020 Du trenger ikke tilte i retning av hunder, katter eller avskyelige Reborn-dukker fordi om du ikke kan få barn, altså. De fleste klarer å forholde seg normalt til verden likevel.
Sommerkroppen 2029 Skrevet 24. august 2020 #8 Skrevet 24. august 2020 Dette er ikke normalt og heller ikke greit. Folk med barn klarer faktisk å tilpasse seg livet rundt bedre enn disse her. Jeg har en kollega som er av samme kaliber. Hun har bikkja med på jobb, det brukes babystemme hver gang hun prater til den, alle må tilpasse seg hunden. Sånn er ikke vi som har barn engang. Her går det ikke an å si noe, for vedkommende blir så fornærmet at det er en gru. Sjefen tør heller ikke ta affære for han er redd han vil få en sykemelding hvis han nekter henne å ta med hunden. Ja jeg vet han er feig. Uansett, jeg ville ha sagt til din søster at det er leit at de ikke vil komme, men at dere må ta hensyn til din manns allergi, og det er bare sånn det er. Videre ville jeg ha sagt at de er hjertelig velkomne om de klarer å finne en annen løsning, som f.eks å skaffe seg en eventuell hundepasser. Og at besøk hos dem kan ikke gjennomføres dersom ikke hundene kan være på et eget rom eller i en hundegård den lille stunden dere er der. Vi kan le høyt og lenge av dette, men for dem så er hundene det viktigste i livet. Det går nok ikke an å trenge gjennom med noe annet enn å være saklig, men samtidig stå på deres og hva som passer for dere rundt disse dyrene. Ikke lag noe drama eller krev at de tar seg sammen. Om de ikke klarer å tilpasse seg så er de jo virkelig fjerne. Og det er jo klart at folk velger å holde avstand. Dine foreldre sier nok ikke noe, for de vet ikke hvordan de skal håndtere det.
Sommerkroppen 2029 Skrevet 24. august 2020 #9 Skrevet 24. august 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Går det ikke an å være litt overbærende? Å ikke kunne få barn er en gigantisk sorg, og disse hundene fyller tydeligvis et tomrom og gir de stor glede. Hadde hun hatt to barn, ville hun vært like kokko, det blir vi alle når vi får barn. Vær raus. Anonymkode: 389bb...b04 Nei der tar du feil. Vi andre blir ikke kokko fordi om vi får barn.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2020 #10 Skrevet 24. august 2020 For å legge til litt info, vi har vært overbærende i flere år. De teller likes på some og legger ut bilde hver dag. Hun sender oss snap hver bidige dag: «Trym er sliten etter en dag hos farmor (hun er «dagmamma» som de sier) og ønsker litt nærhet fra mamma». De samsover som de kaller det, og har obligatorisk kosetime i senga en time før de slukker lyset. De lager eget godteri og leker og hinderløyper, and the list goes on. Vi får julekort med bilde av hundene, med tekst om hvordan se utvikler seg osv. Alle snakker om de bak ryggen deres, men ingen tør å si noe da de lager drama, og noen synes det er gøy at de er så ekstreme. Ungene i huset her har nesten ingen kontakt med de da til og med de ikke forstår deres forhold til hund. Uff, ikke lett. Anonymkode: 80ceb...140
Sommerkroppen 2029 Skrevet 24. august 2020 #11 Skrevet 24. august 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: For å legge til litt info, vi har vært overbærende i flere år. De teller likes på some og legger ut bilde hver dag. Hun sender oss snap hver bidige dag: «Trym er sliten etter en dag hos farmor (hun er «dagmamma» som de sier) og ønsker litt nærhet fra mamma». De samsover som de kaller det, og har obligatorisk kosetime i senga en time før de slukker lyset. De lager eget godteri og leker og hinderløyper, and the list goes on. Vi får julekort med bilde av hundene, med tekst om hvordan se utvikler seg osv. Alle snakker om de bak ryggen deres, men ingen tør å si noe da de lager drama, og noen synes det er gøy at de er så ekstreme. Ungene i huset her har nesten ingen kontakt med de da til og med de ikke forstår deres forhold til hund. Uff, ikke lett. Anonymkode: 80ceb...140 Herregud så trist 😞 De får bare holde på, det er ingenting dere kan få gjort med det. De legger selv opp til at folk ler bak ryggen deres da. Det er ikke friskt.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2020 #12 Skrevet 24. august 2020 7 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev: Herregud så trist 😞 De får bare holde på, det er ingenting dere kan få gjort med det. De legger selv opp til at folk ler bak ryggen deres da. Det er ikke friskt. Ja. Savner å være med søsteren min slik hun var tidligere. Dette er ting hun hadde ledd av for 10 år siden, og nå er hun der selv. Alt hun snakker om er bikkjene. Hun snakker mer om de enn alle venninnene mine har gjort til sammen om ungene sine. Bare trist. Anonymkode: 80ceb...140
Anonym bruker Skrevet 24. august 2020 #13 Skrevet 24. august 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Savner å være med søsteren min slik hun var tidligere. Dette er ting hun hadde ledd av for 10 år siden, og nå er hun der selv. Alt hun snakker om er bikkjene. Hun snakker mer om de enn alle venninnene mine har gjort til sammen om ungene sine. Bare trist. Anonymkode: 80ceb...140 Har du noen gang sag det til henne da? At folk reagerer? At du vet andre synes dette er spesielt og at de heller velger å trekke seg unna. Det går jo an å si det på en saklig og grei måte, selv om hun blir sint. Kan jo hende at hun innerst inne vil tenke over det. Anonymkode: 5a0ba...e14
Anonym bruker Skrevet 24. august 2020 #14 Skrevet 24. august 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du noen gang sag det til henne da? At folk reagerer? At du vet andre synes dette er spesielt og at de heller velger å trekke seg unna. Det går jo an å si det på en saklig og grei måte, selv om hun blir sint. Kan jo hende at hun innerst inne vil tenke over det. Anonymkode: 5a0ba...e14 Jeg har vel ikke hørt det direkte, men flere ganger folk har begynt å le, og sagt direkte at oj, det har jeg ikke hørt før! Oj, det var spesielt osv. Og folk har ikke trodd på henne når hun har sagt hva hun føler for hundene m.m. En gang sa jeg at jeg kjenner ingen som er så opptatt av hunden sin som det du er, og da fikk jeg bilde med tekst om at: Er du ikke dyrevenn så trenger jeg deg ikke i livet mitt. Hun sier åpenlyst at hun blir mer lei seg over å se skadde dyr enn barn. Hun er bare så ekstrem at, ja, det blir ekstremt. Anonymkode: 80ceb...140
Gjest Skrevet 24. august 2020 #15 Skrevet 24. august 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vel ikke hørt det direkte, men flere ganger folk har begynt å le, og sagt direkte at oj, det har jeg ikke hørt før! Oj, det var spesielt osv. Og folk har ikke trodd på henne når hun har sagt hva hun føler for hundene m.m. En gang sa jeg at jeg kjenner ingen som er så opptatt av hunden sin som det du er, og da fikk jeg bilde med tekst om at: Er du ikke dyrevenn så trenger jeg deg ikke i livet mitt. Hun sier åpenlyst at hun blir mer lei seg over å se skadde dyr enn barn. Hun er bare så ekstrem at, ja, det blir ekstremt. Anonymkode: 80ceb...140 Det har jo rabla litt her. Dessverre ikke så mye du kan gjøre...
Anonym bruker Skrevet 24. august 2020 #16 Skrevet 24. august 2020 Greit nok å være glad i dyr, altså, men dette har jo bikka over i det (p)sykelige!! Anonymkode: 1cf71...e60
Anonym bruker Skrevet 25. august 2020 #17 Skrevet 25. august 2020 Hadde en kollega som var ganske lik. Hundene måtte være med på jobb, strikket klær til de, sos med poster osv. Husker hun også lagde drama når hun ikke fikk "syk hund dag" når andre kunne ha sykt barn dag. Det var urettferdig og diskriminering. Prøvde å få fagforening til å ta saken tilogmed. Nei, for noen går det litt langt. Men tror disse må finne ut av det selv... De lever i sin egen verden hvor få kritikere får slippe inn. Anonymkode: 4436a...dfd
Pobie Skrevet 25. august 2020 #18 Skrevet 25. august 2020 Jeg er over gjennomsnittlig interessert i hund selv, men fungerer da normalt likevel. De sover ikke i senga og blir ikke med på besøk utenom i veldig sjeldne tilfeller. Har vi allergikere eller folk som er redde på besøk puttes hundene i bur. Her har det rablet for dem rett og slett. Og jeg tviler på at det er mulig å gjøre noe med det. Overse og kutt dem ut så mye som mulig.
Gjest Skrevet 25. august 2020 #19 Skrevet 25. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hadde en kollega som var ganske lik. Hundene måtte være med på jobb, strikket klær til de, sos med poster osv. Husker hun også lagde drama når hun ikke fikk "syk hund dag" når andre kunne ha sykt barn dag. Det var urettferdig og diskriminering. Prøvde å få fagforening til å ta saken tilogmed. Nei, for noen går det litt langt. Men tror disse må finne ut av det selv... De lever i sin egen verden hvor få kritikere får slippe inn. Anonymkode: 4436a...dfd Syk hund-dag! Fantastisk!!! Akvariefiskene mine var mye syke en periode. Kunne ha innkassert mye fri der...
nerdybirdy Skrevet 25. august 2020 #20 Skrevet 25. august 2020 2 minutter siden, Pashla skrev: Syk hund-dag! Fantastisk!!! Akvariefiskene mine var mye syke en periode. Kunne ha innkassert mye fri der... For ikke å snakke om alle fridagene i forbindelse med organisering og deltagelse i akvariefisk-begravelsene........ til HI: jeg tror faktisk jeg ville forsøkt å snakke med søsteren om hvor fanatisk hun er blitt. Kom med 3-4 eksempler, hvor du illustrerer hvor mye mer ekstremt dette er i forhold til eksempelvis det å ha barn. Ville påpekt at dette ikke gjør deg til en ikke-dyrevenn, men at hun er rett og slett bikket over til mani, og at hun bør oppsøke profesjonell hjelp. Ville særlig påpekt at folk ler av henne og/eller trekker seg unna. Hennes mani gjør at folk ikke orker å være sammen med henne. Du har intet å tape på det om målet er å få henne tilbake...hun kan velge å ikke ha kontakt med deg, men du har jo mistet henne allerede?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2020 #21 Skrevet 25. august 2020 Altså, jeg har ikke barn, jeg har hunder, og ja, jo, det blir jo kanskje litt mye hund på snap innimellom, og om jeg skulle slå meg har dt og lage julekort så hadde nok de blitt med. Men de blir da hjemme om vi drar bort ett sted hvor vertene ikke har etterspurt de (svigers vil alltid ha de på besøk, mine foreldre foretrekker at de blir hjemme). Jeg snakker ikke om de konstant, og de er ikke "barna" mine, de er hundene mine, så litt mindre familiemedlemmer i mitt tilfelle, men stor forskjell på mennesker og dyr da gitt! Jeg hadde nok selv kuttet ut hun der, det høres slitsomt og manisk ut! Og det kommer fra noen som er i hundemiljøet, drar på utstillinger og agility og har generelt mye hund i livet! Anonymkode: b1470...c67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå