Gå til innhold

AAP og ferie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å komme meg tilbake i jobb etter sykdom. Jobber 50 % og har AAP 50 %. Jobben er min aktivitet. Når jeg har ferie fra jobben skal jeg da skrive det som ferie på meldekortet? Jeg er jo like tilgjengelig for NAV, bare har fri fra jobben. Hvis jeg skriver ferie får jeg jo ingenting fra NAV. Lønn får jeg 50% hver mnd og feriepenger i juni. Jeg typer jo stort om jeg tar ferie om jeg da ikke får AAP?

Anonymkode: 7a4c9...72e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke skrive ferie på meldekortet.

Anonymkode: d97f8...7a2

Skrevet

Nei, siden man ikke får feriepenger fra nav skal man ikke krysse av for ferie. 

Du vil få aap hele perioden du har ferie. 

Anonymkode: 53980...ad6

Skrevet

Men skal jeg da skrive 0 timer jobb?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Spør saksbehandleren din. Spørsmålet ditt er for viktig til at du bør stole på svar som kommer herfra.

Anonymkode: 0c9bc...a43

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, helt riktig 

Anonymkode: 53980...ad6

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spør saksbehandleren din. Spørsmålet ditt er for viktig til at du bør stole på svar som kommer herfra.

Jeg har prøvd det. Har fått tre svar som bare svarer rundt seg selv og ramser opp regler. Får ikke konkret svar på hva jeg skal gjøre. Skjønner ikke det han skriver og føler meg helt idiot som ikke skjønner det etter tre (for meg helt kryptiske vage) svar. 

Skrevet

Du skriver 0 timer på jobb ja. Så lenge du er tilgjengelig for NAV. 

Anonymkode: 480ce...496

Skrevet

Er det slik at på spørsmålet om man har hatt fravær annet enn sykdom så man ikke kan arbeide så er det liksom ferie fra NAV de mener da? Synes det er forvirrende, for jeg har jo hatt fravær fra min jobb så jeg ikke har fått jobbet... så føler det blir feil å svare nei... har aldri følt meg mindre kompetent jeg enn etter jeg måtte forholde meg til NAV. Og jeg er høyt utdannet og med "bra" jobb. Hjelper ikke på tilfriskning akkurat når man føler man ikke mestrer å "NAVe" engang.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skriver 0 timer på jobb ja. Så lenge du er tilgjengelig for NAV. 

Og krysser nei på fravær? 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og krysser nei på fravær? 

Korrekt

Skrevet

Jeg spurte om dette og har som deg , x% jobb som aktivitet. Fikk beskjed om at jeg har krav på 4 uker ferie, kryss nei på ferie og 0 dager jobb

Skrevet
8 minutter siden, skinnfilla skrev:

Jeg spurte om dette og har som deg , x% jobb som aktivitet. Fikk beskjed om at jeg har krav på 4 uker ferie, kryss nei på ferie og 0 dager jobb

Ok, takk. Vet du om en kan endre meldekort? Som allerede er sendt inn og behandlet?

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, takk. Vet du om en kan endre meldekort? Som allerede er sendt inn og behandlet?

Det kan være hvis du tar kontakt med de og får tak i en som er grei og villig til å hjelpe. Jeg fylte meldekortet mitt ut feil engang (det gjaldt ikke ferie da), tok kontakt med saksbehandler som fikset det med en gang. Men jeg har hatt saksbehandlere etter det som jeg er sikker på aldri hadde gjort det.

Skrevet

Det vet jeg ikke, men send melding til saksbehandler evt ring nav i morgen😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...