Gå til innhold

Skal små barn testes for korona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om barnet hoster, nyser og har mye snørr. Ikke feber enda iallefall. Har ikke veldig lyst å utsette henne for denne testen (hun er 3 år), men må man så må man.

Anonymkode: e3f16...ca4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at hun aldri er syk ellers. Første gangen på 2 år hun er forkjølet. 

Anonymkode: e3f16...ca4

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, mange på småbarnsavdeling har blitt testet, men jeg tror de vil at du ser an formen hjemme noen dager. Min gutt var litt forkjølet for noen uker siden, han ble ikke testet. 

Anonymkode: 159ea...260

Skrevet

En i barnehagen vår på 1,5 år har blitt testet 4 ganger. 

Anonymkode: afe25...34e

Skrevet

Her ser de an barn 2-3 dager før de trenger å teste. I tillegg tar e vanligvis bare halsprøve av barn under 12 år. Den er ikke så ille.

Anonymkode: 90944...740

Skrevet

Her testes barn kun hvis det har feber eller har vært i nærkontakt. Veldig lite smitte i kommunen så kommunelegen vil ikke at barn skal testet unødvendig.

Anonymkode: cdef6...a04

Skrevet

Treng ikke teste med en gang. Se an noen dager

Anonymkode: 1125d...8de

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her ser de an barn 2-3 dager før de trenger å teste. I tillegg tar e vanligvis bare halsprøve av barn under 12 år. Den er ikke så ille.

Det er ikke riktig. Det tas neseprøver på barn også.

Anonymkode: 47460...388

Skrevet

Jeg fikk til svar fra legekontoret ang barn med feber her, de skal ikke testes før feberen har vart i 48 timer. 

Anonymkode: 754b7...ab2

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke riktig. Det tas neseprøver på barn også.

Anonymkode: 47460...388

Godt mulig. Det var det de skrev her.

Skrevet

I vår kommune tester de nå alle med selv lette symptomer før de kan komme tilbake til skole/barnehage igjen. Nabokommunen har i det siste fått ett oppbluss av smitte, så vår kommune vil ikke ta noen sjanser.

Anonymkode: 13f9b...58d

Skrevet

Har også en 3-åring som ble forkjølet for litt siden. Begynte å nyse, deretter hoste og til slutt en lett forhøyet temperatur. Testet (nese og svelg) og fikk dratt tilbake igjen til barnehagen dagen etter resultatet forelå. I disse tider er det greit å få det unnagjort for å være på den sikre siden. 3-åringen kom med en tåre da svelget ble tatt prøve av, men det ble ingen gråt o.l. 

Anonymkode: dba07...dfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...