Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 Jeg arvet av min far 100 000 kr. Av de brukte vi 40 000 til å kjøpe bil. Avtalen var at de pengene skulle spares opp og settes inn på barnas konto, sånn at de fikk 20 000 hver. En liten arv fra morfar. Vi hadde delt konto. Etter at vi skilte oss (og ikke hadde spart noe som helst til barna) så nekter mannen å gi de tilbake. Han beholdt bilen og tok over lånet. Bilen har stått i hans navn hele tiden og det er kun han som har brukt den. Har jeg noen rettigheter her? Til å få disse pengene tilbake? Pengene ble jo brukt til hans bil, de gikk fra min konto, til vår felles konto og rett inn i bilen. Anonymkode: 36737...d3f
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 Ettersom bilen er såpass billig og det sikkert gikk noe tid er det nok vanskelig å få pengene tilbake da bilen nedskrives i verdi og arven forsvinner i samme takt. Du kan lese mer her f.eks. https://m.arveoppgjor.no/skilsmisse-og-separasjon-ved-arv-skjevdeling-sareie/ Anonymkode: cdf6f...31c
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #3 Skrevet 23. august 2020 Nei, med mindre dere skrev en avtale regnes nok de pengene som brukt. Det kommer nok litt an på hvor lenge det er aiden dere kjøpte bilen, men er det over et år eller så tror jeg du må regne pengene som tapt. Verdien av bilen skal dere jo dele hvis den ikke er hans særeie, men de 40 tusen går nok inn i potten som deles. Anonymkode: 346cb...057
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #4 Skrevet 23. august 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, med mindre dere skrev en avtale regnes nok de pengene som brukt. Det kommer nok litt an på hvor lenge det er aiden dere kjøpte bilen, men er det over et år eller så tror jeg du må regne pengene som tapt. Verdien av bilen skal dere jo dele hvis den ikke er hans særeie, men de 40 tusen går nok inn i potten som deles. Anonymkode: 346cb...057 Men bilen stod i hans navn, den var splitter ny.Ikke så dyr men likevel. Men tror du eller vet vdu? Han over tok bilen. Og når jeg leser på forskjellige advokatfirma sider så står det at så lenge pengene kan spores tilbake så gjelder det som særeie Anonymkode: 36737...d3f
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #5 Skrevet 23. august 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ettersom bilen er såpass billig og det sikkert gikk noe tid er det nok vanskelig å få pengene tilbake da bilen nedskrives i verdi og arven forsvinner i samme takt. Du kan lese mer her f.eks. https://m.arveoppgjor.no/skilsmisse-og-separasjon-ved-arv-skjevdeling-sareie/ Anonymkode: cdf6f...31c Bilen var ikke så billig, den kostet ca 250 000 og var splitter ny Anonymkode: 36737...d3f
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #6 Skrevet 23. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Bilen var ikke så billig, den kostet ca 250 000 og var splitter ny Anonymkode: 36737...d3f Og den ble kjøpt for ca tre år siden Anonymkode: 36737...d3f
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #7 Skrevet 23. august 2020 Faen, jeg blir bare så forbannet. Han stjeler ungenes penger. Vi hadde en avtale, jeg skjønner jo at den ikke gjelder når den var muntlig og kun mellom oss to, men å være så smålig å ikke gi de tilbake synes jeg er for jævlig. Vi fikk begge igjen rundt 400 000 etter salget av huset. Avtalen var jo at jeg skulle få alle de pengene tilbake og jeg synes at jeg skulle ha fått 40 000 mer enn ham. Men det hjelper jo ikke hva jeg mener. Jeg ville egentlig kjøpe en billigere bil, for jeg hadde på ingen måte lyst til å ta de pengene ut av kontoen min.. Jeg betalte for lappen hans til og med! Anonymkode: 36737...d3f
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #8 Skrevet 23. august 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men bilen stod i hans navn, den var splitter ny.Ikke så dyr men likevel. Men tror du eller vet vdu? Han over tok bilen. Og når jeg leser på forskjellige advokatfirma sider så står det at så lenge pengene kan spores tilbake så gjelder det som særeie Anonymkode: 36737...d3f Det er utrolig hva man kan få gjennomslag for med flaks og en dyktig advokat, men 3 år, ingen avtale og at dere ikke begynte tilbakebetalingen så tror jeg du har en veldig dårlig sak. Anonymkode: 346cb...057
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #9 Skrevet 23. august 2020 40.000 dekker vel ikke verditapet på bilen en gang. Anonymkode: 799ee...7d5
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #10 Skrevet 23. august 2020 Han burde betalt pengene tilbake, men jeg tror jeg bare ville latt det gå... 40.000 kr er mye penger, men ikke SÅ mye at det er verdt å starte krig over. Hvis du skal begynne å involvere advokat osv, så blir kostnadene fort høyere enn 40.000. Anonymkode: cacad...8db
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #11 Skrevet 23. august 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han burde betalt pengene tilbake, men jeg tror jeg bare ville latt det gå... 40.000 kr er mye penger, men ikke SÅ mye at det er verdt å starte krig over. Hvis du skal begynne å involvere advokat osv, så blir kostnadene fort høyere enn 40.000. Anonymkode: cacad...8db Nei, noen advokat er det ikke noe vits i blande inn..For meg er 40 000 mye penger, veldig mye. Ikke minst for ungene mine. Krigen har allerede startet, ikke pga pengene, men pga noe jeg ikke helt vet hva er. Vi snakker ikke sammen, eller han snakker ikke med meg. Jeg er bare så skuffet over at han er så smålig. Min arv etter min pappa er brukt til å kjøpe hans bil. Den ble kjøpt for matb han skulle slippe å ta toget til jobb. Jeg har ikke sittet bak rattet en eneste gang Anonymkode: 36737...d3f
ulenissen Skrevet 23. august 2020 #12 Skrevet 23. august 2020 Ettersom bil taper seg raskt i verdi tror jeg dette blir en vanskelig sak uten at jeg er advokat. Du tok noen dårlige valg med arven din som jeg håper andre kvinner kan lære av. Du burde heller ha betalt ned på huslånet, så kunne dere heller tatt mer lån på bilen. Da hadde du fått igjen din arv når dere solgte huset.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #13 Skrevet 23. august 2020 Det var din tabbe. Hadde de stått på konto som din arv hadde det vært noe annet/ men hvorfor står bilen på bare han ? Merkelig Anonymkode: fa9c1...7ff
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #14 Skrevet 23. august 2020 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, noen advokat er det ikke noe vits i blande inn..For meg er 40 000 mye penger, veldig mye. Ikke minst for ungene mine. Krigen har allerede startet, ikke pga pengene, men pga noe jeg ikke helt vet hva er. Vi snakker ikke sammen, eller han snakker ikke med meg. Jeg er bare så skuffet over at han er så smålig. Min arv etter min pappa er brukt til å kjøpe hans bil. Den ble kjøpt for matb han skulle slippe å ta toget til jobb. Jeg har ikke sittet bak rattet en eneste gang Anonymkode: 36737...d3f Pengene ble brukt til å kjøpe vil til DERE. Dere var gift og da spiller det ingen rolle om bilen sto i hans navn eller ikke. Da dere ble skilt gikk bilen, andre eiendeler og lån inn i det bort dere skulle dele. Dere skulle spare opp igjen pengene men på tre år har verken du eller han gjort det. Kjipt ja, men lite å krangle over etter så lang tid. Og teknisk sett var aldri dette ungenes penger. Da måtte du i tilfelle ha satt pengene inn på konto i ungenes navn. Anonymkode: 83fd5...239
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #15 Skrevet 23. august 2020 Skjønte ikke helt dette. Hva med de siste 60000 som skulle gå til barna? Anonymkode: f9f0b...3ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå