Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #1 Skrevet 23. august 2020 Har en kollega. En grei dame, men det er mye greier med henne. Kan leve med mye av dette men er nå så lei at hun kommenterer på personlige valg jeg gjør som hun ikke fikser. Som feks på spiserommet. Jeg har knekkebrød og magerost. Veldig enkelt. Når jeg åpner knekkebrødpakken så bare river jeg opp hele. Hun messer og messer om at jeg bare burde åpne et hjørne for at knekkebrødet skal holde seg sprøtt. Knekkebrødet ER sprøtt uansett i den tørre lufta på spiserommet. Videre maser hun om hvordan man skal klemme på tuben og rulle den opp fra bunn mens man bruker den. Jeg kunne i og for seg bare jatte med henne men siden det ikke er en innarbeidet rutine hos meg så gjør jeg det på min måte da. Glemmer meg, og DA er hun der. Bla, bla, bla. I går ble jeg så lei, da det hadde vært noen andre ting vedrørende jobb så i lunsjen, når hun igjen for sikkert gang 70 (ingen overdrivelse) sa jeg ikke måtte åpne knekkebrødet slik, så bare kjører jeg på. River opp pakka, og klemmer midt på tuben av osten og sier, jeg føler bare det er på tide du får litt eksponeringsterapi. Skikkelig barnslig, jeg vet. Øvrige kollegaer humra litt i barten og hun flira litt med da. Etterpå spør hun meg, helt på alvor om jeg mener hun trenger terapi. Jeg sier at jeg ikke vet det, men at hun trenger å øve seg på at andre folk velger å tilberede mat på en annen måte enn henne er åpenbart. Videre sa jeg at nå har du plukka på måten jeg (og øvrige kollegaer) lager lunsj til eget forbruk i åresvis, nå gidder jeg ikke mer. Hun ble synlig lei seg og jeg tilføyer, jeg liker deg godt, jeg vil bare bruke lunsjen min på hyggelig prat, ikke daglige foredrag om bevaring av knekkebrødets sprøheten. Jeg tror vi skværa opp greit, men jeg har tenkt mye. Hadde dere orket en slik kollega år etter år? Var måten jeg sa fra på OK? Anonymkode: 9c080...fb3
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #2 Skrevet 23. august 2020 Ja, det var faktisk helt greit. Hun kan jo ikke fortsette med å hakke på deg på den måten. Og du sa jo også at du liker henne i seg selv, og det var nok viktig. Anonymkode: 84b3f...25c
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #3 Skrevet 23. august 2020 Helt greit at du sa fra. Anonymkode: 7c236...74f
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #4 Skrevet 23. august 2020 Helt OK! Eneste problemet her, er vel at du skulle sagt fra før. Anonymkode: dd520...599
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #5 Skrevet 23. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Helt OK! Eneste problemet her, er vel at du skulle sagt fra før. Anonymkode: dd520...599 Jeg har sagt i fra. Veldig mykt. For jeg liker dama. Hun er snill, rå på jobben sin og hun har mange fine egenskaper. Derfor har jeg sagt noe som dette -ja, ja, sånn gjør nå jeg det da, blir mett på denne måten også. Anonymkode: 9c080...fb3
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #6 Skrevet 23. august 2020 Helt innafor! Anonymkode: 2a50d...7a3
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #7 Skrevet 23. august 2020 Sikkert innafor men var jeg din kollega hadde jeg holdt meg unna deg. Anonymkode: 258e2...672
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #8 Skrevet 23. august 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sikkert innafor men var jeg din kollega hadde jeg holdt meg unna deg. Anonymkode: 258e2...672 Hvorfor? Det er jo ikke akkurat Hi som var problemet her. Anonymkode: dd520...599
litekreativtbrukernavn Skrevet 23. august 2020 #10 Skrevet 23. august 2020 Syntes du var usedvanlig tolerant og snakket tydelig men fint til henne etterpå. Hadde jeg vært henne ville jeg satt pris på det. Heller det en surning bak ryggen.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #11 Skrevet 23. august 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har sagt i fra. Veldig mykt. For jeg liker dama. Hun er snill, rå på jobben sin og hun har mange fine egenskaper. Derfor har jeg sagt noe som dette -ja, ja, sånn gjør nå jeg det da, blir mett på denne måten også. Anonymkode: 9c080...fb3 Da har du prøvd den forsiktige måten, og da var det på tide å ta det mer direkte. Hun har jo ikke gjort det for å være slem, men da er det viktig at hun får vite at det anses som plagsomt. Anonymkode: dd520...599
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå