Gå til innhold

Forkjølet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte på jobb og sa jeg var små snufs og nyser. Hva er prosedyren? Fikk beskjed at det var mest host ang korona. Og at det var i helsevesenet man ikke skulle gå på jobb sånn, Så skal på jobb. 

Fikk beskjed at jeg kunne teste meg dersom jeg ville. 

Anonymkode: 5ff27...323

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 klassingen her begynte også med snørr og tretthet på morran en dag tidligere denne uken. Jeg holdt han hjemme for å se an formen. Så kom feberen etterhvert. Da ringte jeg legen og de sa at snørr er godkjent, kan gå på skolen, men feber er ikke godkjent. Og hvis man har feber i 48 timer skal man testes. Her gikk feberen over etter ca 12 timer så da var det ingen vits i å teste. Hvis du ikke får feber så kan du dra som vanlig.

Anonymkode: cd523...f30

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

4 klassingen her begynte også med snørr og tretthet på morran en dag tidligere denne uken. Jeg holdt han hjemme for å se an formen. Så kom feberen etterhvert. Da ringte jeg legen og de sa at snørr er godkjent, kan gå på skolen, men feber er ikke godkjent. Og hvis man har feber i 48 timer skal man testes. Her gikk feberen over etter ca 12 timer så da var det ingen vits i å teste. Hvis du ikke får feber så kan du dra som vanlig.

Det er andre regler for barn enn for voksne. Voksne skal være helt symptomfrie.

Anonymkode: 67299...9b9

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er andre regler for barn enn for voksne. Voksne skal være helt symptomfrie.

Forkjølelse finnes fortsatt selvom korona. Og hvorfor annerledes for voksne? 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forkjølelse finnes fortsatt selvom korona. Og hvorfor annerledes for voksne? 

?

Skrevet

Fordi de mener at barn ikke smitter like mye som voksne. Men les retningslinjene du. Jeg jobber på sykehus og kan gå på jobb så lenge jeg kun har 1.mildt symptom. Litt snørr, litt svak hoste osv er ok. Blir jeg skikkelig forkjøla må jeg testes. Får jeg feber må jeg testes. Osv. Men vi har også FORBUD mot utenlandsreiser og er pålagt å følge litt strengere retningslinjer enn andre. 

Anonymkode: 93f36...b5d

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kun blankt snørr, er snørret gult eller grønt skal de holdes hjemme

Anonymkode: b252f...ede

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kun blankt snørr, er snørret gult eller grønt skal de holdes hjemme

Anonymkode: b252f...ede

Neida.

Noen barn, særlig de under 10 år, kan ha restsymptomer etter en gjennomgått luftveisinfeksjon som for eksempel rennende nese (uavhengig av farge på nesesekret) eller sporadisk hoste. Disse barna kan komme i barnehagen eller på skolen dersom allmenntilstanden er god og barnet er tilbake i sin vanlige form.

https://www.fhi.no/meldinger/oppdateringer-i-smittevernveileder-for-barnehager-skoler-og-skolefritidsord/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...