Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #1 Skrevet 21. august 2020 Er det noen andre enn meg som ikke trenger barnefri en helg? Jeg har ikke vennekrets. Jeg har bekjente. Men jeg er introvert også. Jeg trives med stille kvelder hjemme uten besøk. Jeg er absolutt ikke glad i å reise bort heller. Jeg føler ikke behov for barnefri, da barna mine senest er i seng kl 18.30 hver kveld! De legger seg på 3 sanger og snorker hardt helt til 6-7 tiden dagen etter. (luksus jeg vet!) Jeg jobber ikke så har ikke klesvask eller husvask på kvelden heller! Er det virkelig så himla viktig å ha barnefri en helg jevnlig? Hva i alle dager skulle jeg ha gjort!? Hente meg inn? Hva i alle dager skal jeg hente meg inn ifra? ... Anonymkode: 948a2...d22
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 Kanskje ikke alle er introverte uten omgangskrets og jobb, med unger som sover 12 i strekk hver natt Anonymkode: 9d2a6...bd4
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 Du jobber ikke så du har vel mer barnefri og egentid enn de fleste av oss... Anonymkode: a937b...6a1
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 Min eldste har aldri sovet en hel natt, han har alvorlig insomni og er snart 18 år. Nå har han rett nok ikke vekket oss om natten fra han var en 12-13 år, men det var noen harde år før dette. I tillegg har jeg venner og liker å være sosial, og tre andre barn. Ikke alle er som deg. Anonymkode: cf317...72f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #5 Skrevet 21. august 2020 Du har vel barnefri den perioden vi andre er på jobb? Ellers lærer du nok med tiden at folk er forskjellige og har forskjellige behov. Anonymkode: 4b3d5...2ea
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #6 Skrevet 21. august 2020 Du får jo egentid når barna er i bhg/skole 🤦♀️ Jeg syns det er veldig greit å ha litt tid med venner og bare være meg, ikke mamma. Å gå en tur i teateret eller på konsert. Å spise middag ute med ett (eller flere) glass vin. Å møte en god venn og få meg et ligg. Mye som er kjekkere å gjøre uten barn på slep. For meg er det viktig å leve litt også. Anonymkode: 71541...9e3
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #7 Skrevet 21. august 2020 Når man jobber 100% i barnehage, har 2 tette barn og er engasjert i barnas fritidsaktiviteter som lagleder, har man behov for en liten time out i ny og ne. For min del behøver jeg ikke nødvendigvis å dra ut på fest heller helgtur med venninner. Bare å være hjemme uten barn er gull, kun tenke på seg selv, stå opp når jeg vil, lage god mat til mannen og meg og ordne litt i heimen. Ikke ofte vi har barnefri, men unner den andre en tur ut på treff med venner innimellom ja. Anonymkode: 66c8b...b3f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #8 Skrevet 21. august 2020 Jeg er enig med dere alle! Jeg har mye alenetid når barna er i barnehagen. Jeg har unnagjort husarbeid og mat før de kommer hjem. Jeg følger opp aktiviteter og er med barna. Så har jeg egentid igjen på kvelden etter at de har sovnet. Jeg har fått beskjed om at jeg bør skaffe meg barnefri en helg i måneden for å hente meg inn. Jeg tror ikke noen skjønner at jeg har lange late dager selv med 3 barn alene. Hi Anonymkode: 948a2...d22
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #9 Skrevet 21. august 2020 hihi jeg er nok litt kjerringa mot strømmen her jeg nå da. Men jeg har ingen behov for alenetid. selv med tre barn. hvorav min eldste 13 år, legger seg samtidig som meg. Jeg har full jobb og noen styreverv i tillegg. Mannen er mye borte på hverdager. Aldri hatt det selv da barna var små. Hadde barnevakt første gang når eldste var nesten to år. Har hørt jeg er gjerrig på å låne de bort. Men selvsagt de få gangene de er borte er det jo greit det og. slappe av, sove lenge, bare spise det jeg selv vil. Eneste jeg har savnet er vell rolige måltider hvor jeg får sitte i ro å bare spise i stillhet..... Anonymkode: 299b7...6ed
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #10 Skrevet 21. august 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: hihi jeg er nok litt kjerringa mot strømmen her jeg nå da. Men jeg har ingen behov for alenetid. selv med tre barn. hvorav min eldste 13 år, legger seg samtidig som meg. Jeg har full jobb og noen styreverv i tillegg. Mannen er mye borte på hverdager. Aldri hatt det selv da barna var små. Hadde barnevakt første gang når eldste var nesten to år. Har hørt jeg er gjerrig på å låne de bort. Men selvsagt de få gangene de er borte er det jo greit det og. slappe av, sove lenge, bare spise det jeg selv vil. Eneste jeg har savnet er vell rolige måltider hvor jeg får sitte i ro å bare spise i stillhet..... Anonymkode: 299b7...6ed Enig med deg! Trives godt med barna og har nok fritid på dagen og kvelden! Hi Anonymkode: 948a2...d22
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #11 Skrevet 21. august 2020 Jeg har aldri fritid. Jeg har 3 barn, sitter i et styre, lagleder for en annen og dugnasdsansvarlig for den tredje. I tillegg jobber jeg som leder 100% på en jobb, og vanlig ansatt 40% på en annen. Barna legger seg 20.30, 21.00 og 22.00. Jeg legger meg 22.30 for å ha en halvtime for meg selv hver dag selv om jeg nok skulle lagt meg før. Jeg leverer og henter på treninger hver dag (det er en del avstander Og farlige veier her), og den ene helgen hver 6. uke jeg har barnefri er høyt verdsatt. Da kobler jeg av og gjør ingen ting, bortsett fra å vaske huset grundig Anonymkode: b4a8c...cfb
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #12 Skrevet 21. august 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er enig med dere alle! Jeg har mye alenetid når barna er i barnehagen. Jeg har unnagjort husarbeid og mat før de kommer hjem. Jeg følger opp aktiviteter og er med barna. Så har jeg egentid igjen på kvelden etter at de har sovnet. Jeg har fått beskjed om at jeg bør skaffe meg barnefri en helg i måneden for å hente meg inn. Jeg tror ikke noen skjønner at jeg har lange late dager selv med 3 barn alene. Hi Anonymkode: 948a2...d22 Ja men nå jobber du jo ikke 😖 herregud! Jeg skulle også gjerne gått hjemme på dagtid og gjort ALT av husarbeid/ handling, avslapping/ se serie / kose meg uten ungene konstant rundt meg. Men jeg jobber 100% for å tjene til livets opphold og etter jobb må alt gjøres som du kan gjøre på dagtid + at det er 3 unger i huset. Nesten merkelig at du ikke forstår at jeg ønsker meg en fridag / kveld i ny og ne Anonymkode: 62a8d...d25
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #13 Skrevet 21. august 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har aldri fritid. Jeg har 3 barn, sitter i et styre, lagleder for en annen og dugnasdsansvarlig for den tredje. I tillegg jobber jeg som leder 100% på en jobb, og vanlig ansatt 40% på en annen. Barna legger seg 20.30, 21.00 og 22.00. Jeg legger meg 22.30 for å ha en halvtime for meg selv hver dag selv om jeg nok skulle lagt meg før. Jeg leverer og henter på treninger hver dag (det er en del avstander Og farlige veier her), og den ene helgen hver 6. uke jeg har barnefri er høyt verdsatt. Da kobler jeg av og gjør ingen ting, bortsett fra å vaske huset grundig Anonymkode: b4a8c...cfb Beundringsverdig 👏👏👏 Hi Anonymkode: 948a2...d22
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #14 Skrevet 21. august 2020 Jobber 100% turnus og får alenetid før seinvakt 1-2 ganger i uka. Har derfor ikke noe behov for barnefri. Den tiden jeg har med barna er dyrebar. Anonymkode: 6472e...c1b
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #15 Skrevet 21. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja men nå jobber du jo ikke 😖 herregud! Jeg skulle også gjerne gått hjemme på dagtid og gjort ALT av husarbeid/ handling, avslapping/ se serie / kose meg uten ungene konstant rundt meg. Men jeg jobber 100% for å tjene til livets opphold og etter jobb må alt gjøres som du kan gjøre på dagtid + at det er 3 unger i huset. Nesten merkelig at du ikke forstår at jeg ønsker meg en fridag / kveld i ny og ne Anonymkode: 62a8d...d25 Jo jeg har full forståelse for at du ønsker deg fritid!! Hvorfor skulle jeg ikke forstå det?? Det jeg ikke forstår er at det forventes at jeg skulle trenge det som har så mye av det! Ikke her på nett med av de rundt meg. Jeg baker i lange baner og gjør masse fjas som de fleste ikke har tid til bare fordi jeg har så mye alenetid. Hi Anonymkode: 948a2...d22
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #16 Skrevet 21. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo jeg har full forståelse for at du ønsker deg fritid!! Hvorfor skulle jeg ikke forstå det?? Det jeg ikke forstår er at det forventes at jeg skulle trenge det som har så mye av det! Ikke her på nett med av de rundt meg. Jeg baker i lange baner og gjør masse fjas som de fleste ikke har tid til bare fordi jeg har så mye alenetid. Hi Anonymkode: 948a2...d22 Åja, da misforstod jeg 😂 beklager! Ja til jul ifjor ønsket jeg meg barnevakt i gave fra familien. Vasser ikke i mulighet for barnevakt med 3 barn og en mann som jobber i utlandet i lange perioder av gangen. Han er så mye borte at det nesten er rart vi fikk til å lage 3 barn. Anonymkode: 62a8d...d25
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #17 Skrevet 21. august 2020 Du har jo et innholdsløst liv, så det virker som om barna fungerer som selskap for deg. Sikkert hyggelig det, men det er vel ikke den rollen de skal ha? Anonymkode: e2c96...9d4
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #18 Skrevet 21. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Åja, da misforstod jeg 😂 beklager! Ja til jul ifjor ønsket jeg meg barnevakt i gave fra familien. Vasser ikke i mulighet for barnevakt med 3 barn og en mann som jobber i utlandet i lange perioder av gangen. Han er så mye borte at det nesten er rart vi fikk til å lage 3 barn. Anonymkode: 62a8d...d25 Jeg har veldig stor familie. Veldig veldig stor familie. Så kunne sikkert plassert bort barna hver helg om jeg spurte. Men jeg tror at siden jeg er introvert og lades av barna, så føles det ikke bra å være uten dem! Da blir jeg rastløs og irritabel. Kanskje litt separasjons angs over det etter en nær døden opplevelse med barna. Det beste jeg vet er når tante barna kommer og vi bare gjør alt barna vil 😂 Broren min blir gal når han får tilbake barn som har fått grise ned kjøkkenet, være aper i hagen til tante, fått velge alle måltider på øverste hylle, godis, film, neglelakk og fotball! Shopping, bading, bowling 👌 De helgene er jeg utslitt og stuper i seng med de eldste barna! Men jeg ville ikke byttet det ut med noe! Hi Anonymkode: 948a2...d22
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #19 Skrevet 21. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har jo et innholdsløst liv, så det virker som om barna fungerer som selskap for deg. Sikkert hyggelig det, men det er vel ikke den rollen de skal ha? Anonymkode: e2c96...9d4 Ja kanskje du har rett i at mitt liv er innholdsløst? Men barna har sitt sosiale liv og er med venner hjem. Venner er med hit. De har sosiale aktiviteter som dans, kos og turn. Jeg vet at jeg er introvert. Jeg har hatt ekstrovert jobb hele mitt liv til jeg la opp. Orker rett og slett ikke å være festlig, midtpunkt og sunshine lenger enn jeg må. Er det i barnas sosiale aktiviteter fordi barna trenger det! Når jeg er med barna er det ekte og jeg lades på det 💕 Men ja, jeg har et liv det barna er sentrum, og det kommer til å bli vanskelig når de flyr fra redet! Planen er å reise rundt i verden til barnabarna blir født 😂 Takk for konstruktivt innspill 👏 Hi Anonymkode: 948a2...d22
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #20 Skrevet 21. august 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det noen andre enn meg som ikke trenger barnefri en helg? Jeg har ikke vennekrets. Jeg har bekjente. Men jeg er introvert også. Jeg trives med stille kvelder hjemme uten besøk. Jeg er absolutt ikke glad i å reise bort heller. Jeg føler ikke behov for barnefri, da barna mine senest er i seng kl 18.30 hver kveld! De legger seg på 3 sanger og snorker hardt helt til 6-7 tiden dagen etter. (luksus jeg vet!) Jeg jobber ikke så har ikke klesvask eller husvask på kvelden heller! Er det virkelig så himla viktig å ha barnefri en helg jevnlig? Hva i alle dager skulle jeg ha gjort!? Hente meg inn? Hva i alle dager skal jeg hente meg inn ifra? ... Anonymkode: 948a2...d22 Fordi om du ikke trenger barnefri, så er det dermed ikke sagt at ikke andre trenger det. Er man ekstrovert og har et sosialt liv, så er barnefri en gang iblandt, gull verdt for mange. Anonymkode: 4739d...8d1
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #21 Skrevet 21. august 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er enig med dere alle! Jeg har mye alenetid når barna er i barnehagen. Jeg har unnagjort husarbeid og mat før de kommer hjem. Jeg følger opp aktiviteter og er med barna. Så har jeg egentid igjen på kvelden etter at de har sovnet. Jeg har fått beskjed om at jeg bør skaffe meg barnefri en helg i måneden for å hente meg inn. Jeg tror ikke noen skjønner at jeg har lange late dager selv med 3 barn alene. Hi Anonymkode: 948a2...d22 Og dere lever av? Anonymkode: d09ed...119
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #22 Skrevet 21. august 2020 Hvor får du penger fra?? Anonymkode: 7c347...950
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #23 Skrevet 21. august 2020 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har jo et innholdsløst liv, så det virker som om barna fungerer som selskap for deg. Sikkert hyggelig det, men det er vel ikke den rollen de skal ha? Anonymkode: e2c96...9d4 Ja kanskje du har rett i at mitt liv er innholdsløst? Men barna har sitt sosiale liv og er med venner hjem. Venner er med hit. De har sosiale aktiviteter som dans, kos og turn. Jeg vet at jeg er introvert. Jeg har hatt ekstrovert jobb hele mitt liv til jeg la opp. Orker rett og slett ikke å være festlig, midtpunkt og sunshine lenger enn jeg må. Er det i barnas sosiale aktiviteter fordi barna trenger det! Når jeg er med barna er det ekte og jeg lades på det 💕 Men ja, jeg har et liv det barna er sentrum, og det kommer til å bli vanskelig når de flyr fra redet! Planen er å reise rundt i verden til barnabarna blir født 😂 Takk for konstruktivt innspill 👏 Hi Anonymkode: 948a2...d22
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #24 Skrevet 21. august 2020 Jeg har drevet eget firma. Solgte og tjente greit på det. Hi Anonymkode: 948a2...d22
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #25 Skrevet 21. august 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi om du ikke trenger barnefri, så er det dermed ikke sagt at ikke andre trenger det. Er man ekstrovert og har et sosialt liv, så er barnefri en gang iblandt, gull verdt for mange. Anonymkode: 4739d...8d1 Så absolutt. Ikke alle er introvert og går hjemme til daglig! Har full forståelse for at barnefri er gullverdt for de fleste! Hi Anonymkode: 948a2...d22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå