Gå til innhold

Når det kommer vaksine mot corona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du det blir slik da at når man er vaksinert så kan man omgås normalt med andre som også er vaksinert? Eller vil man måtte fortsette med distansering og klemmeforbud mellom alle helt til corona er utryddet/alle er vaksinert?

Anonymkode: 1fdcf...944

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik at stadig større grupper kan vende tilbake til normalt liv med sosialt samvær.

Skrevet

Jeg tror folk begynner å bli lei av corona. Sakte, men sikkert, kommer folk til å begynne å hilse igjen, stå nærmere enn en meter, dra på arrangementer. Kort sagt, gå tilbake til normalen. Jeg tror også mange flere enn vi tror allerede har hatt sykdommen, og at den for de fleste ikke ga noen/lite symptomer. Dermed er antageligvis flere enn vi tror immune, og vi vil ikke få tusenvis av dødsfall slik det så dramatisk har blitt tegnet. Viruset vil så blir mildere, og tilslutt oppføre seg som en vanlig influensa. Det tror jeg.

Anonymkode: d90b6...367

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror folk begynner å bli lei av corona. Sakte, men sikkert, kommer folk til å begynne å hilse igjen, stå nærmere enn en meter, dra på arrangementer. Kort sagt, gå tilbake til normalen. Jeg tror også mange flere enn vi tror allerede har hatt sykdommen, og at den for de fleste ikke ga noen/lite symptomer. Dermed er antageligvis flere enn vi tror immune, og vi vil ikke få tusenvis av dødsfall slik det så dramatisk har blitt tegnet. Viruset vil så blir mildere, og tilslutt oppføre seg som en vanlig influensa. Det tror jeg.

Tro er en religionssak. 

Anonymkode: 1bbf9...839

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er mulig at det blir sånn etterhvert, men det var ikke det jeg mente. Jeg mener f.eks hvis jeg og mine kollegaer blir vaksinert på nyåret (hvis vaksine kommer da), vil vi som er vaksinerte kunne begynne å være sammen uten å tenke på avstand da? 

Skrevet

Det er sårbarheten sil helsevesenet som gjør at vi må holde avstand. Det ville kollapset hvis for mange blir syke og da vil mange flere dø.

Vi kan leve normalt når vi ikke ser noe særlig smitte. Enten dør viruset ut eller med vaksiner. Hvis det siste er løsningen og mange velger å ikke la seg vaksinere må vi leve slikt lenge...

Så jeg er skeptisk til nye vaksiner, men kommer til å ta den så tidlig som mulig, for å få et normalt liv.

Anonymkode: 56a56...e60

Skrevet

Det som hadde vert fint er en immunitets test som faktisk er sikker og virker. Det finnes visst to typer immunitet mens testen kun viser en av dem

Anonymkode: b3d60...d0e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er sårbarheten sil helsevesenet som gjør at vi må holde avstand. Det ville kollapset hvis for mange blir syke og da vil mange flere dø.

Vi kan leve normalt når vi ikke ser noe særlig smitte. Enten dør viruset ut eller med vaksiner. Hvis det siste er løsningen og mange velger å ikke la seg vaksinere må vi leve slikt lenge...

Så jeg er skeptisk til nye vaksiner, men kommer til å ta den så tidlig som mulig, for å få et normalt liv.

Anonymkode: 56a56...e60

Ja, jeg forstår det med helsevesenet osv. Men vil to personer som begge er vaksinert kunne f.eks klemme hverandre eller være fysisk nær hverandre? Eller hva med to som begge har gjennomgått covid-19?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg forstår det med helsevesenet osv. Men vil to personer som begge er vaksinert kunne f.eks klemme hverandre eller være fysisk nær hverandre? Eller hva med to som begge har gjennomgått covid-19?

De kan jo kun smitte hverandre hvis én har aktivt virus i seg.

Anonymkode: 6dd18...15b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...