Anonym bruker Skrevet 20. august 2020 #1 Skrevet 20. august 2020 Har en 11-åring som har vært helt våt om natten i alle år, kanskje totalt 6-7 tørre netter før i sommer. Nå har vi prøvd alarm og hatt god motivasjon i sommer, og det går strålende! De fleste 30 dagene var det 8 våte netter, og nå har hun vært helt tørr i nesten en måned, altså null uhell de siste fire ukene. Er det godt håp om å være over kneiken nå? Eller er det stor risiko for tilbakefall? Anonymkode: 8b551...528
Anonym bruker Skrevet 20. august 2020 #2 Skrevet 20. august 2020 Det skulle stå "De første 30 dagene...". HI Anonymkode: 8b551...528
Anonym bruker Skrevet 20. august 2020 #3 Skrevet 20. august 2020 Jeg kan ikle svare, men lurer på hvordan den alarmen fungerer? Har en på 10 med samme problem. Våt hver natt. Panikk for å ha venner på overnatting eller overnatte hos andre. Eller ha med noen på hytta. Synes det er vondt å se på Anonymkode: ddc15...0b6
Anonym bruker Skrevet 20. august 2020 #4 Skrevet 20. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan ikle svare, men lurer på hvordan den alarmen fungerer? Har en på 10 med samme problem. Våt hver natt. Panikk for å ha venner på overnatting eller overnatte hos andre. Eller ha med noen på hytta. Synes det er vondt å se på Anonymkode: ddc15...0b6 Det er helt forferdelig! Hun vår er så glad, lettet og stolt at hun nesten sprekker. Håper inderlig det varer! Alarmen fungerer slik at den uler med en gang det blir vått, og i starten skal det egentlig bli vått hver natt fram til hjernen og blæren kobler seg sammen og barnet begynner å knipe igjen med én gang alarmen går og derfor får tisset mest på do. Til slutt er u(vanen) med å tisse om natten brutt og barnet blir tørr. Nå funket det ikke helt slik hos oss. Hun er så redd for lyder år hun holdt seg tørr 10 netter på rad i starten, før det kom et uhell. Så var det litt av og på med tørr/våt og litt trøbbel med vår alarm som ikke virket helt, men så var det plutselig bare tørt igjen, natt etter natt. Rent teknisk er det en boksershorts med alarmtråder i og en liten sender man knepper på. Mottakeren står i veggen litt unna og slåes på om kvelden. Når alarmen går må barnet selv stå opp og skru av alarmen. Selve boksershortsene (du får to) kan vaskes i maskinen. Anonymkode: 8b551...528
Anonym bruker Skrevet 20. august 2020 #5 Skrevet 20. august 2020 Vi hadde ingen god opplevelse med alarm. Peip i et sett hele natta, støv uten at det hadde kommet noe tiss, og barnet våknet aldri... Har også erfart at 1mnd uten uhell ikke nødvendigvis betyr at det ikke kommer noen, men det er jo uansett mye bedre enn før og et langt skritt i riktig retning. Venner meg på hytta/ overnatting har vi løst med en stor pysjbukse og nattbleie i et skap på badet og de har byttet på seg selv på kvelden og morgenen, så har jeg ryddet den brukte bleia fra skapet når barna har gått ut for å leke. Anonymkode: 5d871...423
Anonym bruker Skrevet 20. august 2020 #6 Skrevet 20. august 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi hadde ingen god opplevelse med alarm. Peip i et sett hele natta, støv uten at det hadde kommet noe tiss, og barnet våknet aldri... Har også erfart at 1mnd uten uhell ikke nødvendigvis betyr at det ikke kommer noen, men det er jo uansett mye bedre enn før og et langt skritt i riktig retning. Venner meg på hytta/ overnatting har vi løst med en stor pysjbukse og nattbleie i et skap på badet og de har byttet på seg selv på kvelden og morgenen, så har jeg ryddet den brukte bleia fra skapet når barna har gått ut for å leke. Anonymkode: 5d871...423 Ja, vi hadde motsatt problem. Alarmen gikk ikke av, det var noe galt med senderen, og innen vi fikk ordet med ny, var hun tørr igjen. Nå har hun sovet i vanlig truse og uten tissekladd (men med tisselaken under vanlig laken) i et par uker. Jeg håper jo at dette varer da! HI Anonymkode: 8b551...528
Anonym bruker Skrevet 20. august 2020 #7 Skrevet 20. august 2020 Begge mine har brukt Minirin tabletter med god effekt. Anonymkode: d26a4...4a1
Anonym bruker Skrevet 20. august 2020 #8 Skrevet 20. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Begge mine har brukt Minirin tabletter med god effekt. Anonymkode: d26a4...4a1 Ja, hun bruker det. I det siste har hun imidlertid jukset litt og ikke tatt, innrømmer hun. Likevel er hun tørr. Også en dag da hun drakk mye på kvelden (vi har vært kjempeflinke med dette med lite drikke siste par timene før leggetid) OG ikke tok Minirin som hun skulle. Da fikk jeg litt ekstra håp 😊👍 HI Anonymkode: 8b551...528
Anonym bruker Skrevet 20. august 2020 #9 Skrevet 20. august 2020 Min sluttet med Minirin som 10,5 åring. Hadde noen uhell med det samme vi sluttet men etter noen mnd var han tørr. Men det er veldig forskjell når barna produserer nok hormon selv. Naboen her ble f.eks ikke tørr før som 19 åring. Men det er uvanlig da. Anonymkode: d26a4...4a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå