Anonym bruker Skrevet 20. august 2020 #1 Skrevet 20. august 2020 Beklager enda en tråd. Men skal på besøk til kollegaen som mistet mannen sin. Jeg gråter bare av tanken, hvordan skal jeg klare det? Jeg kan jo ikke gråte mer enn henne. Det er hennes sorg, ikke min. Noen råd? Anonymkode: e523d...54b
Østerdølen Skrevet 20. august 2020 #2 Skrevet 20. august 2020 Selvfølgelig kan du gråte sammen med henne!Du har medfølelse med hennes sorg, så kanskje det er nettopp dette hun trenger:noen som gråter sammen med henne.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2020 #3 Skrevet 20. august 2020 Gråt med henne. Man kan prøve å ikke hulke og hyle for full hals, men ofte opplever jeg at pårørende syntes det er godt å se at også andre blir emosjonelt preget av døden. Jeg er sykepleier å forholder meg ofte til døden. Innimellom feller jeg også en tåre med familien. Jeg griner ikke eller hyler når jeg gråter, men jeg har lært at det er Ok å felle noen tårer. Nå er dette ei som står deg nær, en kollega. Vis følelser er mitt råd , det vil hun nok sette pris på. Må være verre om hun gråter å du sitter uberørt? Anonymkode: 1acf6...90e
Anonym bruker Skrevet 20. august 2020 #4 Skrevet 20. august 2020 Om du gråter ilitt gjør ingenting, bare du ikke prøver å konkurrere henne ut, eller i alle fall om du feller noen tårer, som det blir sagt over her. Hulking eller hylgrining kan du spare til du kommer hjem igjen. Anonymkode: a7b3f...ce5
Anonym bruker Skrevet 20. august 2020 #5 Skrevet 20. august 2020 Jeg skulle på besøk til noen som mistet barnet sitt. En tragisk ulykke og barnet gikk på barneskolen. jeg startet med å si at jeg faktisk ikke visste hva jeg skulle si, for jeg syntes dette var så grusomt. Tårene trillet lenge før jeg kom. Venninna mi svarte at det var flott, for ho trengte å prate å fortelle! vær ærlig, vis følelser og la hun styre samtalen. Kanskje vil ho prate om det som skjedde, kanskje vil ho prate om alt annet. Anonymkode: 913ac...e74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå