Gå til innhold

Apotekpriser !!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva feiler dem ? 270 ,- for engangshansker !? Og tannkrem 2 for 1 og førpris er 58 🙈 24 på rema ! Håper de konker alle sammen!!! Så kjøper vi reseptvarer på nett ! 

Anonymkode: 98bda...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva feiler dem ? 270 ,- for engangshansker !? Og tannkrem 2 for 1 og førpris er 58 🙈 24 på rema ! Håper de konker alle sammen!!! Så kjøper vi reseptvarer på nett ! 

Anonymkode: 98bda...fb1

Aldeles ikke. Elsker å handle med de søte sexy damene som jobber på "mitt" apotek.

Anonymkode: c9b08...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva feiler dem ? 270 ,- for engangshansker !? Og tannkrem 2 for 1 og førpris er 58 🙈 24 på rema ! Håper de konker alle sammen!!! Så kjøper vi reseptvarer på nett ! 

Anonymkode: 98bda...fb1

Men da kan du vel bare gå på Rema da, så kan vi andre som setter pris på å ha apoteket å gå til for å få hjelp fra fagfolk, bruke det. Du har ikke godt av å gå plasser hvor du irriterer deg så mye. 

Anonymkode: 2b95b...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare handle på rema... 

De som jobber på apoteket er temmelig skolert altså, og det koster penger. 

Anonymkode: 96cfb...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo bare handle på rema... 

De som jobber på apoteket er temmelig skolert altså, og det koster penger. 

Anonymkode: 96cfb...f47

Og det er takket være slike som deg apoteket kan holde det gående med sinnsyke priser. Du blir jo bare lurt. Du kan Google deg til samme informasjon på nettet. Informasjon om alle kremer, medisiner etc. Og kjøpe produktet kan du gjøre på nettapotek, til en tredjedel av prisen!

Har ALDRI fått noe revolusjonerende bra info el tips fra disse «temmelig skolerte» menneskene. 

Anonymkode: d7751...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det er takket være slike som deg apoteket kan holde det gående med sinnsyke priser. Du blir jo bare lurt. Du kan Google deg til samme informasjon på nettet. Informasjon om alle kremer, medisiner etc. Og kjøpe produktet kan du gjøre på nettapotek, til en tredjedel av prisen!

Har ALDRI fått noe revolusjonerende bra info el tips fra disse «temmelig skolerte» menneskene. 

Anonymkode: d7751...25b

Er reseptvarer billigere på nettapotek?

Anonymkode: 49904...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det er takket være slike som deg apoteket kan holde det gående med sinnsyke priser. Du blir jo bare lurt. Du kan Google deg til samme informasjon på nettet. Informasjon om alle kremer, medisiner etc. Og kjøpe produktet kan du gjøre på nettapotek, til en tredjedel av prisen!

Har ALDRI fått noe revolusjonerende bra info el tips fra disse «temmelig skolerte» menneskene. 

Anonymkode: d7751...25b

Apotek tjener bortimot 0,- på å selge på blå resept pga. tvungen avanse. På hvit resept tjener de også lite. Legemiddelfirmaene er de som virkelig tjener på legemidler. Inntjeningen til apotek må derfor komme fra reseptfrie legemidler og handelsvarer. Derfor er prisen mye høyere der enn i dagligvaren. Når det kommer til engangshansker, sliter de nok med å få tak i disse dager, og de er nødt til å kjøpe inn selv til blodpriser. 

Anonymkode: 386e0...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper aldri noe på apotek, bortsett fra medisiner på resept. 
Og julevarer på 70% i januar. 

Anonymkode: 5efc7...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva feiler dem ? 270 ,- for engangshansker !? Og tannkrem 2 for 1 og førpris er 58 🙈 24 på rema ! Håper de konker alle sammen!!! Så kjøper vi reseptvarer på nett ! 

Anonymkode: 98bda...fb1

Tror du virkelig at apoteket tjener mye penger på engangshansker pga pris? Det er innkjøpspris som er høy pga etterspørsel!! Slik er det med mye, ikke tjener de penger på reseptpliktige varer heller( det er det staten som bestemmer). Handle der du vil du, å tenk på dette når du en gang trenger hjelp og info av Apotek personale som står på og ikke bestemmer noen priser, men bare får dritt kastet mot seg av slike som deg

Anonymkode: 2fa2f...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Apotek tjener bortimot 0,- på å selge på blå resept pga. tvungen avanse. På hvit resept tjener de også lite. Legemiddelfirmaene er de som virkelig tjener på legemidler. Inntjeningen til apotek må derfor komme fra reseptfrie legemidler og handelsvarer. Derfor er prisen mye høyere der enn i dagligvaren. Når det kommer til engangshansker, sliter de nok med å få tak i disse dager, og de er nødt til å kjøpe inn selv til blodpriser. 

Anonymkode: 386e0...965

Da lurer jeg på hvorfor reseptfrie legemiddel er mye billigere hvis du handler på et nettapotek?

Anonymkode: d7751...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg jobbet på Apotek 1 en periode og ble sjokkert over hvor stort de presset de ansatte til å bedrive mersalg. De ble målt på daglig basis om hvor mye ekstra de klarte å prakke på kunden. 

Godt utdannet, my ass. Hjelper ikke det når de likevel må ty til billige salgstriks for å nå kvoten. Jeg har dessverre mistet en stor del av den respekten jeg hadde for den type spesialbutikk. Jeg henter resepten min der, og det er alt. 

Anonymkode: 33747...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har også med hvilke lokalsamfunn vi ønsker, om vi ønsker lokale arbeidsplasser, om vi ønsker levende sentrum, om vi ønsker at kommunen vår skal få inntekter, hvor attraktiv kommunen blir for annen fagkompetanse.

Mange tror at det er så mye billigere å bestille på nett. Og det er det kanskje der og da. Men på sikt vil avgifter til kommunen øke, fordi kommunen må kompensere for nedgang i inntekter, man vil få døde sentrum, færre fagfolk vil søke seg dit, det blir høyere arbeidsledighet.

Det er dessuten langt mer miljøvennlig å sende vareleveringer til ett sted, enn til mange ulike kunder.

Trodde folk hadde begynt å forstå litt mer av dette etter at vi i vår ble oppmodet til å handle lokalt for å støtte lokalt næringsliv, men tydeligvis ikke.

Og da er det ikke en gang begynt å snakke om apotekenes fagkompetanse, en kompetanse som kommer veldig mange til nytte (selv om ikke alle her har hatt behov for det), og at apotekansatte hver år sparer mange liv fordi de oppdager feilmedisinering og feildosering foreskrevet av leger.

Jeg handler konsekvent lokalt, også apotekvarer.

Anonymkode: 2c8a7...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner dere hvor mange milliarder de tyske eierne av apotek 1 sitter gjen med ??? Tror du de 50 kartongene med engangshansker som de har hatt på lager en evighet plutselig kostet 200 å kjøpe inn. Nei fysj for noen svindlere. Ja sendte dattera mi for å kjøpe engangshansker på rema, de hadde ikke. Hu gikk på apoteket, var ikke prisa en gang ! Hu viste ikke hva de skulle koste og turte ikke si noe når de plutselig sa 270 ,- !  

Anonymkode: 98bda...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg skal betale 200 mer for en boks hansker for kunnskapen deres ! No way. Kan godt betale litt mer ja ! Men makan 

Anonymkode: 98bda...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da lurer jeg på hvorfor reseptfrie legemiddel er mye billigere hvis du handler på et nettapotek?

Anonymkode: d7751...25b

De har ikke x-antall ansatte som må betjene publikum, ikke har de samme type husleie heller. 
Hvorfor tror du sportsutstyr på nett, og i grunn alt annet, er rimeligere på nett? 

Anonymkode: 386e0...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

De har ikke x-antall ansatte som må betjene publikum, ikke har de samme type husleie heller. 
Hvorfor tror du sportsutstyr på nett, og i grunn alt annet, er rimeligere på nett? 

 Anonymkode: 386e0...965

Men du sier at Apotekene går i 0 på alle reseptfrie varer. Det betyr at nettapotek går flere kroner minus på hver eneste nesespray, paracetpakke, smokk etc de selger. Det blir det ikke butikk av. Som sagt; du er lurt trill rundt! 
 

Og du som nevner at det er mer miljøvennlig med fysiske apotek. Virkelig mer miljøvennlig at alle tar hver deres bil og kjører til et storsenter el en butikk. Jada.... 

Anonymkode: d7751...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apotekene betaler grossistene sine dyrt for hansker og munnbind om dagen. Er veldig dyrt å kjøpe inn for grossistene også. Nå begynner heldigvis prisene på dette å gå nedover igjen.

Og det er ikke apotekene som sitter igjen med masse fortjeneste, de tjener ikke mye pr. legemiddel.

Det er de utenlandske eierne som sitter å gnir seg i henda, akkurat som alle andre kjedebutikker

Anonymkode: bcc6a...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At varer det er mangel på og vanskelig å få tak i er priset høyere enn normalt kan jeg til en viss grad godta. Selv om jeg prinsipielt tenker at smittevernutstyr nå burde være billig, kan jeg forstå be bedriftsøkonomiske sidene av saken.

At "forbruksvarer" som deodorant, solkrem, tannkrem og tannbørster osv skal ha dobbelt pris på apotek kontra den lokale matbutikken er vanskeligere å skjønne. Det er også vanskelig å skjønne at mer dyrere produkter som parfyme, merke-kremer osv er dyrere en på parfymeriet i samme kjøpesenter er også vanskelig å skjønne. Da man kan ikke skylde på store kjeder som årsak til lavere pris.

Det er som regel en eller to ansatt pr apotek med høy utdannelse. De andre er stort sett ufaglærte eller har videregående utdanning som apotektekniker.

Anonymkode: 18101...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig dyrt der. Ting jeg kan kjøpe i dagligvarebutikker kjøper jeg der. Alt annet kjøper jeg på farmasiet.no. Varene blir levert på døra etter to dager, gratis frakt. Kjøper gravidvitaminer for 70kr mindre/pakke samt andre kremer ol til en billigere penge. 

Anonymkode: d36c4...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du sier at Apotekene går i 0 på alle reseptfrie varer. Det betyr at nettapotek går flere kroner minus på hver eneste nesespray, paracetpakke, smokk etc de selger. Det blir det ikke butikk av. Som sagt; du er lurt trill rundt! 
 

Og du som nevner at det er mer miljøvennlig med fysiske apotek. Virkelig mer miljøvennlig at alle tar hver deres bil og kjører til et storsenter el en butikk. Jada.... 

Anonymkode: d7751...25b

Du forekommer meg å være en av de uteksaminerte fra Livets Harde Skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og det er takket være slike som deg apoteket kan holde det gående med sinnsyke priser. Du blir jo bare lurt. Du kan Google deg til samme informasjon på nettet. Informasjon om alle kremer, medisiner etc. Og kjøpe produktet kan du gjøre på nettapotek, til en tredjedel av prisen!

Har ALDRI fått noe revolusjonerende bra info el tips fra disse «temmelig skolerte» menneskene. 

Anonymkode: d7751...25b

Du kan kjøpe på nett og hente på Apotek til nettpriser, da får du varene litt billigere og gjør slik at folk beholder arb plassen sin

Anonymkode: 2fa2f...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og det er takket være slike som deg apoteket kan holde det gående med sinnsyke priser. Du blir jo bare lurt. Du kan Google deg til samme informasjon på nettet. Informasjon om alle kremer, medisiner etc. Og kjøpe produktet kan du gjøre på nettapotek, til en tredjedel av prisen!

Har ALDRI fått noe revolusjonerende bra info el tips fra disse «temmelig skolerte» menneskene. 

Anonymkode: d7751...25b

Ikke jeg heller. 

Anonymkode: fded4...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...