Gå til innhold

Barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg går på AAP,  laveste sats.

Jeg har 2 barn med en mann som tjener 550 tusen pluss provisjon i året. De er 11 og 12 år gamle. De er hos far annenhver helg, 2 uker på sommeren og halve jula. Han har ikke flere barn. 

Jeg har barnetrygden og småbarntilegg. Jeg har 2 små barn til som jeg får innkrevd barnebidrag for, laveste sats. (far er ikke i bildet) 

Jeg er så usikker på om jeg skal gå for en privat avtale eller en via Nav. Vi har null samarbeid. Aldri hatt. Nå har barnebidraget startet å komme sent flere ganger. Barna er avhengig av de pengene. Det er dems og det går til fotballutstyr, hipp hopp ustyr, turer, venne ting etc. Ja det straffer jo meg også siden jeg da står for alt til pengene kommer. Men jeg greier meg. Men det har vært trangt ibland og vondt å måtte si nei til helt enkle ting som barna spør om! 

Hvordan regner jeg ut hva jeg kan få igjennom Nav? 

Anonymkode: 3431e...327

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på bidragskalkulatoren og regn ut. 

Og ta det igjennom nav med en gang. Så slipper du å tenke mer på den når de har ordnet opp. 

Anonymkode: 93f2e...1b8

Skrevet

Du bruker nav sin bidragskalkulator.  

Hvis du og far ikke samarbeider bør du gå for avtale via NAV.  Bare vær oppmerksom på at NAV bruker enda lenger tid enn de pleier (på grunn av corona).  

Anonymkode: 388e4...2d7

Skrevet

Ta det via nav. Da får du det du skal når du skal.

Anonymkode: 738c7...50b

Skrevet

Tusen takk for alle svar! Da søker jeg i dag 🙏

Anonymkode: 3431e...327

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...