Gå til innhold

Noen med peiling på hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fra før av en 6mnd gammel staff mix gutt og vurderer nå å kjøpe en valp til. Vi avlivet for to uker siden vår mops tispe som ble 12 år gammel. Staffen er tydelig ensom, og savner mopsen, og jeg vil også gjerne ha to hunder. Jeg tenker å skaffe en liten selskapshund (ikke mops, dårlig helse), da staffen er svært aktiv og jeg ikke har kapasitet til to så krevende hunder. Burde jeg gå for en tispe eller han? Ved tispe tenker jeg på problemer med valper og at staffen kan bli vel ivrig, men er usikker på om det er lurt å gå for to hanner, med tanke på rivalisering. Noen som vet?? I barndommen hadde jeg to labrador hanner, uten problemer, men de var søsken og kom til oss samtidig. 

Anonymkode: e0121...927

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden staff er kjent for samkjønnsaggresjon burde du velge tispe. Ikke noe å lure på engang. 

Skrevet

Jeg har to, og det er supert. Men jeg ville ha ventet til han du har blir mer voksen. To valper samtidig kan være heftige greier. Vanligvis ville jeg anbefale samme kjønn pga trøbbel mht løpetid, men staffen kan jo være litt spesiell mht rivalisering. Kanskje ei tispe som evt steriliseres på sikt? Det gjøres ved f eks innbilt svangerskap som jo er ganske vanlig....

Anonymkode: cb2f3...a20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...