Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 Moren min og jeg kjøpte hus for to år siden sammen. Jeg eier 80 % og hun eier 20 % på papiret. Jeg bor i hoveddelen og hun i utleiedelen. Jeg kunne tenke meg å flytte utenlands etterhvert, i allefall i et år å se hvordan dette går. Kjangsen er at jeg blir, men kanskje kommer jeg tilbake. Tanken er at mamma flytter inn i hoveddelen og vi leier ut leiligheten. Nå er det jo sånn at du ikke har bodd i eget hus i 12 av de siste 24 mnd så må du skatte 23 % av gevinst ved et evt salg. Hvordan blir dette da om mamma enda bor her selv om jeg bor borte? Kan vi evt overdra huset til en av ungene etterhvert? Eller slipper vi ikke unna skatten med mindre jeg kommer tilbake da i et år? Anonymkode: 1f69b...37b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå