Gå til innhold

Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk beskjed om at mannen til en kollega døde. Vi fikk beskjed om dette på jobb. Jeg jobbet tett med denne kollegaen, men er sjelden sammen utenfor arbeidstid. Jeg begynte å gråte, for jeg tenker sånn på hva hun har gått gjennom. Følte meg så dum, for ingen andre gråt, men de har heller ikke jobbet tett med henne. Er det normalt når jeg ikke kjenner mannen? Synes bare det var så trist. Synes det var skikkelig vanskelig. Redd jeg lever meg for mye inn i andres følelser og sorg?

Anonymkode: e066b...506

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg ville nok reagert på samme måte som deg. Det er vel normalt å ha medfølelse med folk man kjenner godt, som du gjør med kollegaen, og i forskjellig grad sørge med vedkommende

Anonymkode: 32409...58b

Skrevet

Ja, det vil jeg tro er ganske normalt. Du gråt jo for hennes skyld også, for det hun har mistet. 

Ikke tenk på det, jeg er ganske sikker på at ingen andre tenker på det nå. Empati er en fin ting å ha. 

Anonymkode: 6f8b4...2bf

Skrevet

Sikkert normalt. Jeg er langt ifra normal. Jeg gråter ikke. Noen gang

Anonymkode: b7dee...835

Skrevet

Helt normalt.

Anonymkode: 57d29...9ab

Skrevet

Vi mennesker er jo forskjellige. Noen gråter når de hører om et dødsfall på TV som handler om en fremmed. Andre følger sin egen mor til graven uten å felle en tåre. Å gråte på vegne av en venn eller god kollega er vel mitt i spekteret der, og ikke det minste rart eller unormalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...