Gå til innhold

Over 20 stk i selskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inviterer dere til selskap med over 20 gjester, eller takker dere ja til å komme i selskap med over 20 gjester nå for tiden?

Anonymkode: 8062d...e56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inviterer ikke nei, og har sagt nei til flere.

Har vært i et selskap i sommer, 50-års lag, der var det nok rundt 30 stykker. Men det var et hageselskap, dekket på med god avstand, og det var god kontroll på alle som var der. Dit gikk jeg.

Anonymkode: 66654...9a9

Skrevet

Nei og nei. Hadde ikke gått i middagsselskap med 10 stk heller.

Anonymkode: a99ef...add

Skrevet

Vi skal ha konfirmasjon med 27 personer, men da i stort lokale.

Anonymkode: 1a749...3f7

Skrevet

Skal i konfirmasjon snart, er usikker på hvor mange det blir, kanskje rett over 20. Utover det, nei

Anonymkode: 3144f...df4

Skrevet

Nei, og har heller ikke latt barna gå i store bursdager nå.

Vi skal ha konfirmasjon, men blir under 20.

Anonymkode: 6bfc2...a3a

Skrevet

Ja, om vi skal ha bare nærmeste familie i vanlig bursdag, blir vi 23 stykker. Men vi omgås mye ellers også da, barna våre og kusiner/fettere er jevngamle og overnatter hos hverandre osv. Unntaket er de tre oldemødrene på 90 +, som vi ser jevnlig, men litt mindre hyppig, men de har alle sagt at de heller vil dø av korona enn ensomhet, så da får det bli deres eget valg. Vi kan liksom ikke la være å invitere dem for å være akkurat 20 stykk. 

Men jeg hadde ikke gått på fest med f.eks. 10 fremmede. Jeg synes man må skille litt mellom om dem man er i selskapet med er folk man uansett omgås eller ikke.

Anonymkode: 374a8...312

Skrevet

Vi er bedt i en konfirmasjon med nesten 40 gjester nå. Vi har ikke lyst til å dra, men er redd for å skuffe vertskapet ved å takke nei.

Anonymkode: 8dd60...442

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er bedt i en konfirmasjon med nesten 40 gjester nå. Vi har ikke lyst til å dra, men er redd for å skuffe vertskapet ved å takke nei.

Dersom det er i leid lokale er det lov, å ha over 20 stykk hjemme er frarådet.

Anonymkode: 56fa2...8ec

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er dette jeg sliter med og. Er det slemt å si nei takk, hvis det bli 25 stk? Eller er det tåpelig?

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal ha konfirmasjon med 27 personer, men da i stort lokale.

Anonymkode: 1a749...3f7

Hvis dere har leid lokale er vel grensa 200? Eller er det kun der hvor det er personale som tar ansvaret kanskje? 

Anonymkode: 01698...330

Skrevet

Jeg drar i familieselskaper med rett over 20 stk. Vi er en stor «nærmeste» familie, bor nær hverandre, barna går på skole sammen osv. Forsøker å holde 1 meter avstand mellom oss voksne, og har økt fokus på hygiene ovenfor oldeforeldre som også deltar i familieselskap. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å delta i konfirmasjon, bryllup etc med flere enn 20 så lenge det er i et stort nok lokale. Men jeg hadde nok ikke gått på en fest med over 20 stykker fra svært mange ulike husstander med lite fokus på smittevern.
Man må gjøre slike skjønnsmessige vurderinger også tenker jeg, og ikke alltid forholde seg blindt til maks 20 såfremt det ikke er eksplisitt forbudt. 

Anonymkode: 022b7...691

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis dere har leid lokale er vel grensa 200? Eller er det kun der hvor det er personale som tar ansvaret kanskje? 

Anonymkode: 01698...330

Ved leid lokalet kan man selv være arrangør og ha opp til 200 gjester (om lokalet tillater dette med tanke på smittevern). Man må da passe på smittevernreglene selv (1 meter mellom, ha tilgjengelig håndsprit etc. og ha lister med gjester som kan leveres inn i tilfelle smittesporing i etterkant). 

Anonymkode: dddc8...080

Skrevet

Mange uansvarlige her. Det er fornuftig å takke nei, og innse at sånn blir det i mange år. 

Anonymkode: 848b6...981

Skrevet

Vi hadde et selskap med 22 personer, men var da utendørs hele tiden. Jeg sjekker ikke hvor mange andre som er inviterte om jeg bes i noe, og ville nok ikke gått min vei om det var et par-fem ekstra personer der så lenge jeg opplevde at det fungerte greit å holde noenlunde avstand. Om det var flatfyll og kaos, hadde jeg gått. 

Anonymkode: da4e4...5c7

Skrevet

Storfamilien min skulle hatt familieselskap nå i september. Vi avlyste til neste år. Om det er mindre smitte neste år. 

Anonymkode: 65dff...28e

Skrevet

Vi er invitert i bryllup. Selve vielsen er utendørs, på en stor strand så har takket ja. Festen kommer vi ikke til å gå på da det kommer over 100 gjester fra mange forskjellige steder. Lokalet er innendørs.

Anonymkode: 00bd3...344

Skrevet
On 8/19/2020 at 7:42 PM, Anonym bruker said:

Inviterer dere til selskap med over 20 gjester, eller takker dere ja til å komme i selskap med over 20 gjester nå for tiden?

så lenge det er i lokaler så, men ikke privat selskaper, det skal være 1 meter avstand, vi har akkurat feiret oldemoren til barnet som ble 95 og da var vi 70 personer, men hadde stort lokale og klarte og holde god avstand og blir det samme når oldefaren til barnet blir 100 i september

Anonymkode: d7447...fc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...