Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 Hei☺️ Jeg planlegger å fjerne hormonspiralen jeg nå har hatt i to år. Jeg har rett og slett for mye plager på grunn av den, skikkelig uren hud, vektoppgang, kraftige blødninger og også mensenmurringer titt og ofte gjennom resten av måneden og humørsvinginger. Jeg er 34 år, og har ikke vært plaget av noe av dette før innsetting. Har andre her inne opplevd det samme, og kan dele erfaringer etter fjerning? Om det gjorde vondt å fjerne? Hvor lang tid tok det før kropp og sinn stabiliserte seg? Anonymkode: 8b9ee...3be
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #2 Skrevet 19. august 2020 Jeg hadde bare min inne i en helg. Klarte ikke gå, og måtte dra på mandag morgen for å fjerne den. Det tok vel 10 sek. Merka ikke så mye til det. Jeg fikk nesten panikk anfall hos gyn, fordi jeg hadde lest på nett. Ingenting å bekymre seg over. 😊❤️ Anonymkode: 5241e...dd4
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #3 Skrevet 19. august 2020 Jeg fjernet kobberspiral da, men er vel lik hormonspiral. Ikke vondt. Ute på 3 sekunder. Prøv å slapp av i magen bare. Anonymkode: 9c8bf...090
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #4 Skrevet 19. august 2020 Bytta faktisk i dag. Merket ikke at han tok den ut (trodde han drev med celleprøva), men å sette inn den nye merket jeg god. Ikke noe å grue seg til. Anonymkode: 6ebf3...d94
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #5 Skrevet 19. august 2020 Hadde akkurat samme erfaring som deg og måtte fjerne den. Gikk veldig greit, og jeg ble heldigvis meg selv igjen etter ganske kort tid Anonymkode: 8d8b0...4de
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #6 Skrevet 19. august 2020 Jeg synes det var jævlig vondt å sette inn, men å fjerne den kjente jeg ikke 👍🏻 Ingenting å grue seg for Anonymkode: 117dd...18e
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #7 Skrevet 19. august 2020 Måtte faktisk i narkose for å fjerne min... Synd egentlig, for skulle gjerne satt inn en ny, men det er uaktuelt. Anonymkode: f681a...682
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #8 Skrevet 19. august 2020 Synes ikke det var vondt å sette inn, og kjente ingenting da den ble fjernet. Hadde Kyleena. Hadde den i 7-8 mnd. Blødde hver dag utenom to perioder på ca 5 dager som var blødningsfrie. Ellers var det blødning hver bidige dag i alle mnd!! Hadde syke humørsvingninger og fikk enorm matlyst. Gikk kjapt opp ca 10 kg. Fjernet spiralen for 5 mnd siden, sliter fortsatt med vekta. Og jeg har vært tynn hele livet før dette.. skikkelig dårlig erfaring med spiral her altså!! Anonymkode: efef7...e7e
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #9 Skrevet 21. august 2020 På 19.8.2020 den 23.40, Anonym bruker skrev: Synes ikke det var vondt å sette inn, og kjente ingenting da den ble fjernet. Hadde Kyleena. Hadde den i 7-8 mnd. Blødde hver dag utenom to perioder på ca 5 dager som var blødningsfrie. Ellers var det blødning hver bidige dag i alle mnd!! Hadde syke humørsvingninger og fikk enorm matlyst. Gikk kjapt opp ca 10 kg. Fjernet spiralen for 5 mnd siden, sliter fortsatt med vekta. Og jeg har vært tynn hele livet før dette.. skikkelig dårlig erfaring med spiral her altså!! Anonymkode: efef7...e7e Hi her Jeg har Mirena... Håper vekten og også matlysten normaliserer seg etter uttak. Jeg har anlegg for å være tynn, og har aldri vært så stor som nå. Selv ikke etter begge svangerskapene😪 Anonymkode: 8b9ee...3be
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #10 Skrevet 21. august 2020 Hi her Så godt å høre at jeg ikke er alene om å ha disse problemene, også kjekt å høre at uttak er uproblematisk for de fleste❤️ Anonymkode: 8b9ee...3be
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #11 Skrevet 21. august 2020 På 19.8.2020 den 17.50, Anonym bruker skrev: Jeg hadde bare min inne i en helg. Klarte ikke gå, og måtte dra på mandag morgen for å fjerne den. Det tok vel 10 sek. Merka ikke så mye til det. Jeg fikk nesten panikk anfall hos gyn, fordi jeg hadde lest på nett. Ingenting å bekymre seg over. 😊❤️ Anonymkode: 5241e...dd4 ❤️ Anonymkode: 8b9ee...3be
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #12 Skrevet 21. august 2020 På 19.8.2020 den 23.36, Anonym bruker skrev: Måtte faktisk i narkose for å fjerne min... Synd egentlig, for skulle gjerne satt inn en ny, men det er uaktuelt. Anonymkode: f681a...682 Uff, så leit at det var så vondt! Skjønner godt at du ikke vil prøve på nytt igjen😝 Anonymkode: 8b9ee...3be
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #13 Skrevet 21. august 2020 På 19.8.2020 den 23.03, Anonym bruker skrev: Hadde akkurat samme erfaring som deg og måtte fjerne den. Gikk veldig greit, og jeg ble heldigvis meg selv igjen etter ganske kort tid Anonymkode: 8d8b0...4de Ah, håper det samme skjer meg! Anonymkode: 8b9ee...3be
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #14 Skrevet 21. august 2020 Beste følelsen jeg noen gang har hatt. Følte at jeg ble ren av noe dritt som ikke skulle være der. Fikk mensen etterpå og vært stabilt siden. Blødde i alle de 9 mnd jeg hadde den inne. Virkelig noe dritt. Anonymkode: 86c3d...28f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #15 Skrevet 21. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Beste følelsen jeg noen gang har hatt. Følte at jeg ble ren av noe dritt som ikke skulle være der. Fikk mensen etterpå og vært stabilt siden. Blødde i alle de 9 mnd jeg hadde den inne. Virkelig noe dritt. Anonymkode: 86c3d...28f Hmm, tro om det er mange som har samme erfaring? Vi er flere her inne ihvertfall😅 Hi Anonymkode: 8b9ee...3be
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #16 Skrevet 21. august 2020 Å nei! Denne tråden burde jeg ikke lest. Satt inn for første gang i dag. Er helt i kjelleren, svimmel og kvalm. Anonymkode: 191cb...623
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #17 Skrevet 21. august 2020 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Beste følelsen jeg noen gang har hatt. Følte at jeg ble ren av noe dritt som ikke skulle være der. Fikk mensen etterpå og vært stabilt siden. Blødde i alle de 9 mnd jeg hadde den inne. Virkelig noe dritt. Anonymkode: 86c3d...28f Samme erfaring her! Godt å bli kvitt den tingen! Det var ikke vondt å fjerne den! Anonymkode: be69c...37b
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #18 Skrevet 21. august 2020 Har satt Inn og fjernet kobberspiral to ganger. Hvis gynekologen er flink, merkes det knapt hverken å sette inn eller ta ut. «Host» sa gynekologen til meg - og dermed var den ute😀 Anonymkode: 691c6...bca
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #19 Skrevet 21. august 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å nei! Denne tråden burde jeg ikke lest. Satt inn for første gang i dag. Er helt i kjelleren, svimmel og kvalm. Anonymkode: 191cb...623 Det er alltid noen med dårlige erfaringer, men majoriteten er fornøyd. Jeg er kjempeglad for at jeg satt inn spiral og skal bytte til min tredje neste uke. Småblødde i 6-7 uker etter første ble satt inn, men har siden ikke merket annet enn at mensen har gått fra rene Niagara falls til bare noen dråper. Anonymkode: 246d5...07a
Anonym bruker Skrevet 21. august 2020 #20 Skrevet 21. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er alltid noen med dårlige erfaringer, men majoriteten er fornøyd. Jeg er kjempeglad for at jeg satt inn spiral og skal bytte til min tredje neste uke. Småblødde i 6-7 uker etter første ble satt inn, men har siden ikke merket annet enn at mensen har gått fra rene Niagara falls til bare noen dråper. Anonymkode: 246d5...07a Samme her; er veldig fornøyd. Skal snart ta den ut, og sette inn ny. 🙂 Husker ikke hvor lenge jeg blødde etter jeg satte den inn, men tror ikke det var så mange dager. Og så utrolig deilig å nesten ikke ha mensen, kommer bare noen få dråper av og til. 🙂 Anonymkode: 88c94...095
Anonym bruker Skrevet 22. august 2020 #21 Skrevet 22. august 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Å nei! Denne tråden burde jeg ikke lest. Satt inn for første gang i dag. Er helt i kjelleren, svimmel og kvalm. Anonymkode: 191cb...623 Jeg er på min tredje strake. Spottet noen Iker etter første. Eneste «bivirkningen» jeg har hatt etter det, er at jeg er helt fri for blødninger. Og som hun over her, hadde jeg svært kraftige blødninger med mye smerter. Så mitt liv er mye bedre med hormonspiral. Anonymkode: 6ebf3...d94
Anonym bruker Skrevet 23. august 2020 #22 Skrevet 23. august 2020 Takk til dere som har skrevet noe positivt også (selv om at jeg vet at tråden ikke handler om det..). Var skikkelig dårlig første 1,5 døgnet, men føler meg bedre nå. Anonymkode: 191cb...623
Anonym bruker Skrevet 24. august 2020 #23 Skrevet 24. august 2020 Har hatt hormonspiral lenge. Mange positive sider ved den! Ingen mens eksempelvis. Nå har jeg kobberspiral og trives bedre med den. Føler meg mer "in sync" med kroppen, altså kjenner at jeg har eggløsning, mer bevisst på at jeg er hormonell i perioder osv. Føler meg helt klart mindre stressa, sur og sint sammenlignet med da jeg hadde hormonspiral. Men det er ikke vondt å ta den ut. Eller sette inn ny så ingenting å grue seg til Anonymkode: cedfb...bec
Anonym bruker Skrevet 24. august 2020 #24 Skrevet 24. august 2020 På 21.8.2020 den 22.05, Anonym bruker skrev: Å nei! Denne tråden burde jeg ikke lest. Satt inn for første gang i dag. Er helt i kjelleren, svimmel og kvalm. Anonymkode: 191cb...623 Eg har omvendt erfaring. Blødde som ein foss kvar bidige mens før spiral, alltid jernunderskudd! No blør eg bittelitt kvar mnd. Og migreneanfall er redusert til eit minimum, ikkje blir eg gravid heller👍. Det går nok bra skal du sjå😊 Anonymkode: 0e922...2b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå