Gå til innhold

Dere som har fjernet livmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga smerter, store blødninger etc, ikke pga kreft. Hvor lang ventetid var det fra du ble henvist til du fikk operasjon?

Anonymkode: a5fca...9fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2-3 mnd, hvis jeg husker rett. Gikk raskt

Anonymkode: b1367...845

Skrevet

Så bra, så for meg 12-18 mnd og sånn jeg. 

Anonymkode: a5fca...9fe

Skrevet

Ikke så fryktelig lang ventetid, husker ikke nøyaktig. 2-4 måneder et sted. Det er fire år siden (og herregud, som det anbefales!). Lykke til!

Anonymkode: a29b7...da1

Skrevet

5 måneder, jeg syns det var lenge pga jeg var ganske så syk. Så tok operasjonen privat gjennom helseforsikring, tok 3 uker fra henvisning.

Anonymkode: e869d...77f

Skrevet

Jeg også fikk det innen 2-3 mnd. Legen sendte henvisning, så ble jeg kalt inn til samtale på sykehuset, etter det fikk jeg innkalling til operasjon. 

Ikke for å kuppe tråden din men siden andre allerede har svart: Merker dere noen forskjell uten livmor, i forhold til sex? 

Anonymkode: 2585f...aa3

Skrevet

Her tok det under en uke, ble akutt verre og sluttet ikke å blø. Anbefales på det varmeste! Eneste «bivirkningen» jeg opplevde var at det ble litt tørrere i skjeden de første to årene, har stabilisert seg nå.

Anonymkode: dc464...0b6

Skrevet

Fra jeg bestemte meg for operasjon til jeg ble operert gikk det bare noen uker. Jeg hadde prøvd medisiner i ca et år før det, så jeg «var i systemet»

Jeg er SÅ glad jeg valgte operasjon. Jeg hadde en muskelknute på 600 g, jeg blødde nesten ihjel hver måned. 

Anonymkode: 67a92...8ce

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fra jeg bestemte meg for operasjon til jeg ble operert gikk det bare noen uker. Jeg hadde prøvd medisiner i ca et år før det, så jeg «var i systemet»

Jeg er SÅ glad jeg valgte operasjon. Jeg hadde en muskelknute på 600 g, jeg blødde nesten ihjel hver måned. 

Jeg fikk til og med velge hvilken uke jeg ville opereres, slik at det passet inn med oppstart i ny jobb😅 

Skrevet

5 dager😊 

Slet med store blødninger å fikk lav blodprosent. Har ikke angret et sekund😊

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg også fikk det innen 2-3 mnd. Legen sendte henvisning, så ble jeg kalt inn til samtale på sykehuset, etter det fikk jeg innkalling til operasjon. 

Ikke for å kuppe tråden din men siden andre allerede har svart: Merker dere noen forskjell uten livmor, i forhold til sex? 

Anonymkode: 2585f...aa3

Merket ingen forskjell.

Anonymkode: 88687...a3b

Skrevet

Ingen forskjell her heller. Har fortsatt egg og livmorhals og er premenstruell som en furie, akkurat som før😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...