Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 Jeg lurer litt på hvordan dere praktiserer smittevern på skolen dere jobber på? Hos oss er det minimalt. Elevene skal vaske/sprite hendene på vei inn i klasserommet og holde en meters avstand i gangene om det lar seg gjøre. Dette er i teorien. I praksis blir det jo ikke slik. Vi har ikke inspeksjon i friminuttene og elevene går fritt rundt i gangene (ofte tett), samt går på tvers av klasserom osv. Når jeg kommer til timene er allerede de fleste på plass, og jeg har ingen oversikt over hvem som har spritet hendene. Alt jeg kan gjøre er å minne dem på det. I teorien skal jeg også holde en meters avstand til elever inne i klasserommet, men det er faktisk ikke mulig å gjøre jobben min da. Små klasserom og 29-30 elever gjør at jeg ikke kan flytte meg bort fra kateteret i det hele tatt uten å være nærmere enn én meter, faktisk kan jeg ikke gå inn i enkelte klasserom da heller. Med andre ord er det i praksis omtrent null smittevern på skolen. For min del er det ikke noe stort problem, men det er jo egentlig ikke helt greit. Er det slik hos dere også? Anonymkode: f4894...636
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #2 Skrevet 19. august 2020 Alle klasserom låses mellom hvert friminutt, slik at lærer alltid går inn først og elevene må vaske hendene når de kommer inn. Anonymkode: ceb0e...b43
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #3 Skrevet 19. august 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Alle klasserom låses mellom hvert friminutt, slik at lærer alltid går inn først og elevene må vaske hendene når de kommer inn. Anonymkode: ceb0e...b43 Men da vil det jo bli ekstremt fullt i gangene? I hvert fall på vår skole. HI Anonymkode: f4894...636
Optatium Skrevet 19. august 2020 #4 Skrevet 19. august 2020 Vi oppfordrer elevene til å bli på klasserommet. Timeplanen er lagt om slik at ikke alle tar lunsj samtidig. Avstand oppfordres og det er spritdispensere overalt. Vi har også fått døråpnere slik at man ikke trenger å ta på alle dørene. Vi tilstreber at klassene skal ha et klasserom så langt det lar seg gjøre, men vi er en yrkesfagskole og det er ikke gjennomførbart over alt og til enhver tid. Til slutt må elevene sprite ned stoler og bord når de forlater klasserommet. Syns det er gjort masse.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #5 Skrevet 19. august 2020 34 minutter siden, Optatium skrev: Vi oppfordrer elevene til å bli på klasserommet. Timeplanen er lagt om slik at ikke alle tar lunsj samtidig. Avstand oppfordres og det er spritdispensere overalt. Vi har også fått døråpnere slik at man ikke trenger å ta på alle dørene. Vi tilstreber at klassene skal ha et klasserom så langt det lar seg gjøre, men vi er en yrkesfagskole og det er ikke gjennomførbart over alt og til enhver tid. Til slutt må elevene sprite ned stoler og bord når de forlater klasserommet. Syns det er gjort masse. Ja, dette høres jo bra ut! Vi er en mikset skole, så yrkesfagsklassene har faste rom og holder seg mest der. Det er verre med studie-klassene som har programfag på tvers av klassene og stadig må bytte rom pga dette. De er også flere i en klasse, stort sett 27-30 stykker. Men spritdispensere har vi også over alt 👍 HI Anonymkode: f4894...636
Leverpostei Skrevet 19. august 2020 #6 Skrevet 19. august 2020 Jobber på ren stud.spes. skole. Her er «kjøreretning» i gangene markert med tape, møbler er fjernet fra kantine og hall, og elevene oppfordres til å være i klasserommet sitt. Kohort-begrepet er en vits, for de har jo programfag i andre klasser. Noen kollegaer setter seg bak kateteret og underviser derfra, jeg syns det er pedagogisk utfordrende. Det er ikke nok plass på arbeidsrom og personalrom, men all bunden tid er frigjort. Jeg syns skolen har gjort godt arbeid innen de rammene som er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå