Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 Dere som trener jevnlig, hvor mye, og ofte trener dere? Jeg er ute og løper rett under 2 timer 2-3 (som regel 3) ganger i uken. (Jeg jeg vet jeg burde trent styrke i tillegg, men løping gir meg energi og glede. Styrketrening syns jeg er dørge kjedelig) Har ei venninne som mener jeg trener alt for lenge av gangen, og burde begrense meg til 2 ganger i uken. Lurer egentlig på hva som er normalt Anonymkode: 2caa1...501
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #2 Skrevet 19. august 2020 Det som er normalt er det som passer for deg Folk er forskellige. Jeg løper 1 time hver dag og trener styke 1 time hver dag. Det passer for meg. Anonymkode: cb388...d85
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #3 Skrevet 19. august 2020 Gjør det som du synes er gøy. Hvis du er i form til å løpe så mye er det ingen problem i det hele tatt! Jeg trener tung styrke 12-15 timer i uka, fordelt over 3-5 økter. Trener aldri cardio. Anonymkode: 9a410...0f3
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #4 Skrevet 19. august 2020 Det kommer jo litt an på hvor fort du løper, og dermed hvor belastende de to timene er. Hvis jeg skulle løpt to timer, så hadde det blitt over to mil hver gang. Da hadde det nok vært bedre å løpe litt kortere og oftere. Sånn for knærne mine. Jeg trener NOE stort sett hver dag. Prøver å ha en eller to hviledager fra tunge styrkeøkter og lange løpeturer, men en hviledag er da gjerne en fjelltur, en kort joggetur eller de to i kombinasjon. Anonymkode: fa11f...5e6
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #5 Skrevet 19. august 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kommer jo litt an på hvor fort du løper, og dermed hvor belastende de to timene er. Hvis jeg skulle løpt to timer, så hadde det blitt over to mil hver gang. Da hadde det nok vært bedre å løpe litt kortere og oftere. Sånn for knærne mine. Jeg trener NOE stort sett hver dag. Prøver å ha en eller to hviledager fra tunge styrkeøkter og lange løpeturer, men en hviledag er da gjerne en fjelltur, en kort joggetur eller de to i kombinasjon. Anonymkode: fa11f...5e6 Jeg har en rygg og et bekken som er litt skadet, så blir ikke mer enn en 15-16 km. Holde en gjennomsnittfart på over 10 km/t er kroppen min rett og slett ikke laget for. Løper mest, men går litt fort også, og har veldig varierende terreng på ruten. Alt fra asfalt til smale skogsstier. HI Anonymkode: 2caa1...501
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #6 Skrevet 19. august 2020 Lurer på hvor dere får energien fra? Dere har kanskje ikke barn som må følges opp sånn veldig? Har ikke sjans til å få til å trene, med mindre jeg står opp før fugla, og det orker jeg faktisk ikke. Anonymkode: 49f87...fc7
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #7 Skrevet 19. august 2020 Jeg er permittert, så nå har jeg masse tid, selv med tre barn. Jeg går turer hver dag. 5-7 km. Bruker ca en time, så det er ikke veldig fort. Har problemer med kneet, så kan ikke løpe. Anonymkode: 008d2...0e2
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #8 Skrevet 19. august 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lurer på hvor dere får energien fra? Dere har kanskje ikke barn som må følges opp sånn veldig? Har ikke sjans til å få til å trene, med mindre jeg står opp før fugla, og det orker jeg faktisk ikke. Anonymkode: 49f87...fc7 Har 3 barn i alderen 5-13 år. Drar ut og løper på kvelden når minste er i seng, mannen passer på at de eldste kommer seg i seng. Anonymkode: 2caa1...501
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #9 Skrevet 19. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har 3 barn i alderen 5-13 år. Drar ut og løper på kvelden når minste er i seng, mannen passer på at de eldste kommer seg i seng. Anonymkode: 2caa1...501 Det var meg, HI Anonymkode: 2caa1...501
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #10 Skrevet 19. august 2020 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lurer på hvor dere får energien fra? Dere har kanskje ikke barn som må følges opp sånn veldig? Har ikke sjans til å få til å trene, med mindre jeg står opp før fugla, og det orker jeg faktisk ikke. Anonymkode: 49f87...fc7 Energien kommer jo fra treningen Og den må prioriteres. En halv time kroppsvekttrening på stuegulvet om kvelden får alle til! Anonymkode: 9a410...0f3
tante grusom master of law Skrevet 19. august 2020 #11 Skrevet 19. august 2020 Jeg trener hver dag. Trener løping, tung styrke og to dager med kampsport. (På grunn av coronaen så består kampsporttreningene nå av sirkeltrening som kombinerer både styrke og kondisjon.)
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #12 Skrevet 19. august 2020 Tja. Det varierer. Har som deg en kropp som ikke er laget for fart, men liker å løpe. Det blir 5-10 timer i uka, fordelt på 4-8 økter. Prøver å få til to intervalløkter og en mer jevn løpetur i uka, resten er hurtig gange/fjellturer/skogsturer. Og så må jeg snart gjøre alvor av å starte med styrketrening. Anonymkode: 3b30e...a19
prebs Skrevet 19. august 2020 #13 Skrevet 19. august 2020 Løper en kort intervalltur (15 minutter) hver dag. Går eller sykler til jobb. Trener pilates en dag i uka i gruppe. Til HI: Enig at styrketrening er dørge kjedelig. Har du forsøkt gruppetrening med instruktør? Jeg hadde ikke hatt sjans eller disiplin til å gjøre pilates alene.
MTF Skrevet 19. august 2020 #14 Skrevet 19. august 2020 Jeg elsker å løpe og løper normalt sett rundt 15 km hver dag. Finnes selvsagt unntak hvis tiden ikke strekker til. Trener styrke (ikke tung styrke med vekter ol, men type sit ups/planken, armhevinger, knebøy ol) et par ganger i uken i tillegg.
MTF Skrevet 19. august 2020 #15 Skrevet 19. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Lurer på hvor dere får energien fra? Dere har kanskje ikke barn som må følges opp sånn veldig? Har ikke sjans til å få til å trene, med mindre jeg står opp før fugla, og det orker jeg faktisk ikke. Anonymkode: 49f87...fc7 Trening gir meg energi. Jeg prioriterer treningen fremfor mange andre ting, og i helger og ferier står jeg for eks opp et par timer tidligere enn de andre for å få inn løpeturen min. Barna våre er 13 og 15, så de trenger jo ikke å passes på, selv om det går mye tid til kjøring/henting ifm fritidsaktiviteter og oppfølging av skolearbeid. Det var ikke like enkelt da de var mindre og en av oss måtte være hjemme før den andre kunne løpe ut for eks.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #16 Skrevet 19. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Lurer på hvor dere får energien fra? Dere har kanskje ikke barn som må følges opp sånn veldig? Har ikke sjans til å få til å trene, med mindre jeg står opp før fugla, og det orker jeg faktisk ikke. Anonymkode: 49f87...fc7 Jeg har kommet fram til at aktivitet gir mye mer energi enn husarbeid og netflix. Man trenger faktisk ikke gjøre husarbeid hele tiden, jeg har kutta ned krafrig uten at noen i familien har lagt merke til det. Anonymkode: 3b30e...a19
Anonym bruker Skrevet 20. august 2020 #17 Skrevet 20. august 2020 På 19.8.2020 den 13.28, Anonym bruker skrev: Jeg har kommet fram til at aktivitet gir mye mer energi enn husarbeid og netflix. Man trenger faktisk ikke gjøre husarbeid hele tiden, jeg har kutta ned krafrig uten at noen i familien har lagt merke til det. Anonymkode: 3b30e...a19 Jeg bruker et par timer daglig på tur med hunden, samt følger yngste til og fra skolen. Men jeg har faktisk ikke mer ork når eldste er lagt kl 21. Anonymkode: 49f87...fc7
tante grusom master of law Skrevet 20. august 2020 #18 Skrevet 20. august 2020 H is eldste legger seg kl 21, så er han kanskje såpass stor at han kan være litt alene me ns du trener.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2020 #19 Skrevet 20. august 2020 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg bruker et par timer daglig på tur med hunden, samt følger yngste til og fra skolen. Men jeg har faktisk ikke mer ork når eldste er lagt kl 21. Anonymkode: 49f87...fc7 Du trener jo, du går tur med hunden! Bare pass på at du får opp pulsen når du går tur. Du trenger ikke det på alle turene, men minst en om dagen, så er det veldig effektivt. Hvis hunden liker det, kan du løpe med hunden, hvis ikke går du fort. Jeg hater å løpe, men forsøker å løpe 1-2g i uka, sjelden over 30 min. I tillegg trener jeg yoga med hjelp fra YouTube. Anonymkode: b0015...8fa
Anonym bruker Skrevet 20. august 2020 #20 Skrevet 20. august 2020 Jeg trener hver dag, men jeg bruker 7 minute workout appen, så det tar bare 12-15 min Anonymkode: 6c239...f53
Anonym bruker Skrevet 20. august 2020 #21 Skrevet 20. august 2020 Løper 5-6 ganger i uka, 80-100 km per uke stort sett Anonymkode: 06fe8...1a7
Svømmetur Skrevet 20. august 2020 #22 Skrevet 20. august 2020 Trener vekter 4 ganger i uken (1 time ca) på senter. Har 3 løpeøkter i uken (en langkjøring 15-20 km, en intervalløkt, og en hurtig kort løpetur 5-6 km). Trener hver dag ja... Om jeg skal på fest (Nyte alkohol) tar jeg to økter på en dag. I vintersesong blir løping ofte erstattet med ski ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå