Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 Ei i familien til mannen tar aldri kontakt. Aldri. Eller hun ringer noen ganger på bursdagen hans men det er vell 50/60. Ellers ser vi henne ikke og vi hører ikke noe fra henne. Hun bor 20min unna. Men hver august ringer hun. Alltid på starten av måneden. Formålet er å høre om det frukten vi har i hagen er moden. Vi har ett stort frukttre å hun pleier å lage syltetøy av det til seg selv. Så da ringer hun og kommer innom. Hun kommer ikke inn da, står vare ute å prater litt før hun reiser avgående med x antall bæreposer med frukt. Dette har hun gjort nå i 14år. Først nå i år satte jeg ned foten å sa til mannen at jeg heller vil gi bort alt til barnas skole og barnehage da de tar i mot. Samt naboer og familie som kommer innom til vanlig. Jeg syntes rett og slett det er frekt å holde på slikt, hva mener dere? Nå som barna er større vil jeg heller at dette kommer til nytte for de og deres nettverk . Anonymkode: 426be...845
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #2 Skrevet 19. august 2020 Ja, det er frekt. Anonymkode: 2d7a4...f33
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #3 Skrevet 19. august 2020 Men da er det jo ikke verre enn at dere sier nei når hun ringer og spør. Anonymkode: 25fec...5cb
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #4 Skrevet 19. august 2020 Helt enig med deg. Folk som bare tar kontakt når de trenger noe, er ikke noe å samle på. Veldig hyggelig av deg å dele med omgangskretsen til barna. Anonymkode: 2895f...9c8
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #5 Skrevet 19. august 2020 Jeg ville ikke tenkt på det som frekt, men som et forsøk på å oppretholde litt kontakt. Vi har også noen slektninger der kontakten har vært dårlig, men hvor de posene med plommer har vært limet som har gjort at vi har klart å føle oss som familie. Det er ikke store verier i frukten, men verdien av familiebånd er stor. Anonymkode: 9c869...18a
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #6 Skrevet 19. august 2020 Synes ikke det er frekt egentlig. Hun selv har jo et inntrykk om at dette er greit siden dere aldri har sagt noe. Det er vel bare å si ifra at i år så skal dere ha frukten selv. Anonymkode: 9602a...870
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #7 Skrevet 19. august 2020 Jeg synes ikke det er frekt. Hun har fått frukten i 14 år uten at dere har sagt noe på det, hun tenker det er greit. Og du sier hun ikke tar kontakt ellers, men hvor ofte tar dere kontakt med henne ellers i året da? Men om det plager deg er det jo ikke værre en å si nei, i år skal dere ha frukten selv. Anonymkode: 620e1...a2d
sug lut Skrevet 19. august 2020 #8 Skrevet 19. august 2020 Hvorfor er det så frekt? Det er det ene punktet dere møtes og holder kontakt på. Er det noe problem, da?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #9 Skrevet 19. august 2020 Hvorfor det er frekt? Fordi hun kun tar kontakt når hun får en gode. Får hun ikke denne goden (to-tre år treet ikke har hatt frukt) kommer hun ikke. Samtalen dreier seg kun om frukten er moden og hun kunne nok ikke reist raskere når hun først kommer. Dvs at hun kommer kun for frukt. Mannen tar nok like sjelden kontakt som henne, men de gangene han ringer er det heller ikke for å få noe. Isåfall hadde han vært like frekk. hi Anonymkode: 426be...845
Pobie Skrevet 19. august 2020 #10 Skrevet 19. august 2020 Da regner jeg med dere ikke bruker frukten selv, for da hadde dere jo bare sagt nei? Hvis frukten ikke blir brukt likevel er det jo bedre at hun får den enn at den råtner. Hadde ikke brydd meg nevneverdig.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #11 Skrevet 19. august 2020 Det er ikke frekt, men hyggelig. Det er jo bare bra at noen bruker frukten fremfor at den bare råtner, så lenge dere ikke skal ha den selv. Hun setter jo helt tydelig pris på den, siden hun trofast kommer og plukker den år etter år. Like bra å fortsette å la henne få den fremfor å gi den til andre. Anonymkode: 744b1...182
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #12 Skrevet 19. august 2020 Det er vel bra at frukten blir brukt? Skoler og barnehager tar vel neppe i mot frukt nå uansett Anonymkode: 87434...319
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #13 Skrevet 19. august 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vel bra at frukten blir brukt? Skoler og barnehager tar vel neppe i mot frukt nå uansett Anonymkode: 87434...319 De tar i mot. De skylder frukten selv og sier det er det samme som å kjøpe det i løsvekt på butikk. Ikke mindre smitte på frukten i butikken enn fersk frukt hengende på ett tre fra Hagen. hi Anonymkode: 426be...845
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #14 Skrevet 19. august 2020 Nei, frekt er det vel ikke. Hun regner vel med at dere ikke bruker all frukten selv og da er det bedre hun får den enn at den henger der og råtner. Men det er helt innenfor at dere svarer at dessverre er det ikke noe frukt til overs i år så hun kan ikke få. Det er ikke mer frekt enn at noen barn ringer på her og spør om å få spise noen rips av de tre store ripsbuskene vi har ved gjerdet, jeg synes det bare er koselig at barn som har gått forbi og sett dem ringer på og spør. Jeg er glad i rips jeg, men ikke så glad i rips at jeg ikke har litt til dem også En mann på skoleveien til ungene har fire store epletrær i hagen, nå når skolen har startet henger han to gamle sykkelkurver på gjerdet og fyller de med epler hver dag. Ungene som går forbi på vei til og fra skolen kan bare forsyne seg. Veldig mye bedre enn at de detter på bakken og ligger der og råtner. Sånn tenker vel deres familiemedlem også, man må jo bruke frukten, og dere bruker tydeligvis ikke alt så da spør hun. Om dere vil bruke den til noe annet så svarer dere høflig at dere ikke har noe å dele bort, men at hun gjerne må komme innom på en kopp kaffe en dag. Så er det opp til henne om hun vil pleie familebåndene eller ikke. Anonymkode: 9ebe0...ac8
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #15 Skrevet 19. august 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, frekt er det vel ikke. Hun regner vel med at dere ikke bruker all frukten selv og da er det bedre hun får den enn at den henger der og råtner. Men det er helt innenfor at dere svarer at dessverre er det ikke noe frukt til overs i år så hun kan ikke få. Det er ikke mer frekt enn at noen barn ringer på her og spør om å få spise noen rips av de tre store ripsbuskene vi har ved gjerdet, jeg synes det bare er koselig at barn som har gått forbi og sett dem ringer på og spør. Jeg er glad i rips jeg, men ikke så glad i rips at jeg ikke har litt til dem også En mann på skoleveien til ungene har fire store epletrær i hagen, nå når skolen har startet henger han to gamle sykkelkurver på gjerdet og fyller de med epler hver dag. Ungene som går forbi på vei til og fra skolen kan bare forsyne seg. Veldig mye bedre enn at de detter på bakken og ligger der og råtner. Sånn tenker vel deres familiemedlem også, man må jo bruke frukten, og dere bruker tydeligvis ikke alt så da spør hun. Om dere vil bruke den til noe annet så svarer dere høflig at dere ikke har noe å dele bort, men at hun gjerne må komme innom på en kopp kaffe en dag. Så er det opp til henne om hun vil pleie familebåndene eller ikke. Anonymkode: 9ebe0...ac8 Åh de to eksemplene dine var veldig hyggelige! Anonymkode: 3b11e...734
Anonym bruker Skrevet 19. august 2020 #16 Skrevet 19. august 2020 Det er ikke frekt når du og mannen din i 14 år har sagt til henne at dette er ok. Jeg vil anta at hun ser på dette som en koselig tradisjon. Dette har skjedd fordi du og din mann har sagt ja til dette i så mange år, Hi. Hvis dere egentlig ikke har ment det så burde dere stoppet det for leenge siden! Og så tenker jeg at familierelasjonene blir som de blir når heller ikke dere tar særlig kontakt. Du sier det jo selv, mannen din tar heller ikke særlig kontakt med vedkommende. Det klager du ikke over. Men du klager over at hun ikke tar mer kontakt enn det dere selv gjør. La det være en god tradisjon, unn henne disse plommene. Anonymkode: 2a2e8...0fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå