Gå til innhold

Din verste ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den verste ferien du har vært på, og hvorfor er det den verste? Håper på noen morsomme historier 😁

Anonymkode: 159d0...8d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da mine foreldre fikk en impulsiv idé om at telttur var gøy. Vi droppet å reise til Spania for å besøke min bestemor.

Vi kjørte rundt i Norge og Sverige i det sykeste regnværet. Min far greide å få fyr på grillen det ene stedet, men all grillmaten ble klissvåt. Jeg husker han tømte vann av den godt stekte flintsteika. Mora mi fant ut at hun hadde klaustrofobi i teltet. Hun lå og vred seg på nettene, så ingen fikk sove.

Da vi kom hjem, lovet foreldrene mine at vi aldri mer skulle på sommerferie i Norge igjen. 

Anonymkode: 06cce...90f

Skrevet

Hyttetur med hele svigerfamilien. Svigermor inviterte med oss og broren til mannen med familie på langhelg i juli på bedriftshytta på fjellet. Fire unger i alderen 2-4 og 6 voksne. Hytta hadde visstnok alle fasiliteter, unntatt tv, gulvplass, mobildekning og isolasjon i innerveggene. Det bøtta dessuten ned fra vi kom på torsdag til vi dro på mandag. Ikke vanlig regn, men sidelengs, piskende, iskaldt og uavbrutt. Vi la ungene på torsdag kveld. De ble vekket flere ganger av svigerfars hoiende latter. Ungene våknet tidlig, og uten plass å leke på eller tv til å roe dem ned, så ble det litt smålyd. Da ble svigermor sur og ba oss ta dem med ut. Så resten av helga kledde vi opp småtassene for å gå tur kl 7 om morgenen i striregn så svigermor og svigerfar skulle få sove. Det var begrensa hva vi kunne finne på inni hytta, og for dårlig vær og for lite skiftetøy til at vi kunne være ute mange runder om dagen. Det var et slit fra ende til annen. Svigermor og svigerfar ble surere og surere av unger som lekte, krangla, slo seg, og vi foreldrene var utslitte av å prøve å underholde, hysje på, holde de unna besteforeldrene og få tida til å gå. Ikke en eneste gang prøvde besteforeldrene å underholde eller leke med ungene. De ville gjøre det de pleide når de var der, som å lese, løse kryssord og høre radio. I det øyeblikket vi satt i bilen for å kjøre hjem sverga vi på at vi aldri mer skulle på hyttetur med dem. Det har vi holdt. Svigermor har et ganske selektivt minne, for hun kan finne på å snakke om den "fine turen" og "så deilig for ungene å være et sted uten tv". Kjøss meg. 

Anonymkode: f362d...f40

Skrevet

Ferie til Egypt.

Ble kjempedårlig da vi kom ned, lege ble tilkalt til hotellet da jeg våknet med lille flekker på kroppen og stivnet i alle ledd. Fingrene mine hadde krølla seg sammen! Han ga meg en supp tablett med plasten på, ba meg gå på badet og ta den rektalt. Sa på engelsk at den absorberer, og da trodde jeg hele skulle opp i rompa. Stod på badet med krøplingfingrene og prøvde en halvtime å dytte hele tingen opp i rumpa. Begynte å blø, han ba meg prøve igjen. Kjæresten min prøvde, men naturligvis gikk ikke det! Han fikk sjokk når han skjønte etter en times tid hva vi holdt på med. 
Så jeg endte opp med sår i analen i tillegg. 
Havnet på sykehus og fikk såvidt være med flyet hjem... Havnet på buss med ei som hadde blitt forsøkt voldtatt på vei til flyplassen. 
Ferieturen fra helvete!

Rett på sykehus ei uke når jeg kom hjem til Norge, blødde fortsatt fra rumpa😑

Skrevet

Da jeg var barn var vi fire uker i en dritkjedelig by i Tyskland. Det pissregnet hver jævla dag, og i tillegg måtte vi ligge i campingvognen og høre foreldrene våre pule om kvelden.

Anonymkode: 60c11...7c8

Skrevet

På 'ferie' hos svigermor, som regel ei uke hver sommer.

Hun vasker aldri, verken seg selv eller huset, så store deler av uka går med til å vaske seg ned til et akseptabelt hygienisk nivå. Det er et relativt rikt dyreliv i skuffer og skap, det er seigt på gulvet, og det sitter en ekkel lukt i hele huset. Det hjelper ikke på lukta med inkontinens og dusjing annenhver uke... 

(Hun er i fin form, dette handler om vilje, ikke evne. Hun nekter å ha vaskehjelp, da hun ikke ser problemet, og nei, hun er ikke dement, hun har visst alltid vært sånn..)

Det er store, fine uteområder der, så ungene elsker å være der. De koser seg ute, mens jeg og mannen holder oss for nesa og vasker inne. 

Anonymkode: 5ad58...bd9

Skrevet

Vi var en gang på besøk hos min onkel og tante på Vestlandet. 

De inviterte oss, og tenkte nok at det skulle bli koselig å hilse på toåringen vår (som var i sin verste trass- og mammadalt-alder). De var overhodet ikke vant til barn, så de ble snart irritererte over bråket, og de angret nok på at de hadde invitert oss. Men de ble ikke kvitt oss så snart som de hadde tenkt... 

Dette var i februar, og en kveld ble det  skikkelig storm (jeg lurer på om det tippet over til orkan?). Taket holdt plutselig på å løsne, og dermed lakk det vann inn gjennom skråvinduet rett oppi senga vår. Mannen min og onkel måtte ut og tjore fast taket.

Strømmen gikk, og kom ikke tilbake på tre dager. Det ble kølmørkt og iskaldt i hele huset. Vi kunne ikke gå ut fordi vinden var så sterk, og vi fikk ikke reist hjem med det flyet vi hadde tenkt.

Vi var fanget i det lille huset sammen med en toåring som kjedet vettet av seg og tante og onkel som ønsket oss dit pepper'n gror. 

De har aldri invitert oss igjen...! 

Anonymkode: 5ad58...bd9

Skrevet

Da finsk politi hentet meg fordi pappa var stupfull og lagde kvalm på campingplassen. Jeg var 9 år og måtte være på politistasjonen helt til mamma kom og hentet meg. Husker jeg var kjempe redd. De var snill, men dårlig i engelsk, og jeg skjønte ikke så mye av det som foregikk. 

Anonymkode: a03d8...14d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg var barn var vi fire uker i en dritkjedelig by i Tyskland. Det pissregnet hver jævla dag, og i tillegg måtte vi ligge i campingvognen og høre foreldrene våre pule om kvelden.

Nå lo jeg høyt 😂😂 Regn OG puling, det er en utrolig trist kombo. 

Anonymkode: 69bdc...2ff

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da finsk politi hentet meg fordi pappa var stupfull og lagde kvalm på campingplassen. Jeg var 9 år og måtte være på politistasjonen helt til mamma kom og hentet meg. Husker jeg var kjempe redd. De var snill, men dårlig i engelsk, og jeg skjønte ikke så mye av det som foregikk. 

Uffameg❤️ Det høres helt forferdelig ut❤️

Anonymkode: 2147e...161

Skrevet

Min verste flytur var hjem fra USA alene med tre barn under 5 år. 17 timers reise totalt. Jeg ble kjempesyk på turen hjem. Feber og det verket i hele kroppen. Babyen bæsjet gjennom klærne, og siden han satt på fanget mitt ble hele toppen min full av bæsj. Jeg hadde ekstra skift til barna men ikke meg selv... Fikk kjøpt en souvenir t-skjorte da vi mellomlandet... feberen raste gjennom kroppen... jeg fikk feber fantasier.  Trodde jeg skulle dø... Endelig i Oslo og så var det noe galt med døra på flyet. Så vi måtte vente i to timer før vi kom oss ut. Ikke et eneste kolli med bagasje hadde kommet frem.  Kollapset med en gang jeg så foreldrene mine på Gardermoen. Ble kjørt rett på sykehus og lagt på isolat. Hadde fått hjernehinnebetennelse. Jeg fatter fremdeles ikke at jeg klarte reisen alene med tre små så syk jeg var. 

Anonymkode: d88fc...737

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min verste flytur var hjem fra USA alene med tre barn under 5 år. 17 timers reise totalt. Jeg ble kjempesyk på turen hjem. Feber og det verket i hele kroppen. Babyen bæsjet gjennom klærne, og siden han satt på fanget mitt ble hele toppen min full av bæsj. Jeg hadde ekstra skift til barna men ikke meg selv... Fikk kjøpt en souvenir t-skjorte da vi mellomlandet... feberen raste gjennom kroppen... jeg fikk feber fantasier.  Trodde jeg skulle dø... Endelig i Oslo og så var det noe galt med døra på flyet. Så vi måtte vente i to timer før vi kom oss ut. Ikke et eneste kolli med bagasje hadde kommet frem.  Kollapset med en gang jeg så foreldrene mine på Gardermoen. Ble kjørt rett på sykehus og lagt på isolat. Hadde fått hjernehinnebetennelse. Jeg fatter fremdeles ikke at jeg klarte reisen alene med tre små så syk jeg var. 

Anonymkode: d88fc...737

Herregud!!!! Det er utrolig hva man faktisk greier når man MÅ! ❤️ 

Anonymkode: 460e6...5ea

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå fikk jeg veldig vondt av deg. Stakkars ❤️ 

Anonymkode: 8cb32...5a0

Skrevet

Må være da vi dro til Danmark med mamma og stefaren min. Var i begynnelsen av tenårene, og broren min og stesøsteren min var og med. Det regnet og blåste hele tiden. De kranglet, og mye konflikter om dine og mine barn. Stefaren min slo også i stykker en dør. Og han stakk av gårde flere ganger. En uke i helvete kan man si. 

Anonymkode: 8cb32...5a0

Skrevet

Juleferie med svigers. Jeg var gravid og veldig dårlig. Mannen min jobbet hele dagen. Et sutrekor fra svigermor fra hun kom til hun dro. Klaging på hva jeg spiste, ikke spiste, hvor mye jeg sov, hvor lite jeg sov, hvilket utstyr jeg kjøpte til baby på nett, hvor mye plager hun hadde og krampeforsøk på å ha det hyggelig. Svigerfar stressrøyka rett utenfor hvert 10. minutt og jeg endte opp med å kaste opp enda mer pga lukta. Telte minutter fra de kom til de dro. 

Anonymkode: 9350f...c4a

Skrevet

Jeg er heldig fordi jeg har ingen dårlige ferieminner. Vi hadde dårlig råd da jeg vokste opp, og leide små campinghytter i Norge, Sverige eller en sjelden gang Danmark. Hyttene var så små at du måtte gå ut for å skifte mening. To voksne, to barn og en stor bikkje fikk akkurat plass. I pøsende regn var dette sjelden stas. Husker også godt den gangen vi skulle ta fergen fra Gøteborg over til Danmark. Rett før fergeleiet mistet bilen vår eksospotta 🙈 Vi stod der mens alle andre som skulle på båten tutet og vinket og lo mot oss. Har sjelden vært så flau som da. 

Har endel morsomme historier fra turer som min mann og barn har vært på, men hvis jeg legger dem ut her vil mange vite hvem jeg er. Vi har opplevd endel rare ting 😂

Anonymkode: ba8d8...cf4

Skrevet

Jeg tror det må bli det året jeg dro alene til Hellas med eldstemann og endte på ett hotell hvor de hadde en lokal barneklubb. De hadde lokale rett under vårt rom og de øvde høylytt på sang og musikk hele dagen fra tidlig morgen til sen ettermiddag. På ettermiddagen var det show.. Hver dag... Når man lå på stranda eller ved bassenget kom klubben løpende mellom gjester og solstoler med bråkete trommer og kastanjetter. Umulig å få noe ro. Det stod overhode ikke noe om denne klubben i beskrivelsen. Jeg husker jeg snakket med en venninne en kveld jeg satt på terrassen og hun hørte ikke hva jeg sa engang på grunn av bråket. Hun hadde regn hjemme og jeg misunte henne. Ikke fungerte ac heller så vi hadde vinduer og dører åpne på natten og fra 7 om morgenen våknet vi av klovner og hyling. I slutten av uken kunne vi showprogrammet utenat 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er heldig fordi jeg har ingen dårlige ferieminner. Vi hadde dårlig råd da jeg vokste opp, og leide små campinghytter i Norge, Sverige eller en sjelden gang Danmark. Hyttene var så små at du måtte gå ut for å skifte mening. To voksne, to barn og en stor bikkje fikk akkurat plass. I pøsende regn var dette sjelden stas. Husker også godt den gangen vi skulle ta fergen fra Gøteborg over til Danmark. Rett før fergeleiet mistet bilen vår eksospotta 🙈 Vi stod der mens alle andre som skulle på båten tutet og vinket og lo mot oss. Har sjelden vært så flau som da. 

Har endel morsomme historier fra turer som min mann og barn har vært på, men hvis jeg legger dem ut her vil mange vite hvem jeg er. Vi har opplevd endel rare ting 😂

Anonymkode: ba8d8...cf4

Her kjenner jeg meg igjen - vi var tre barn og to til fire voksne (noen ganger var besteforeldre med) og pappas diverse skranglete biler fikk feil på som måtte fikses med skolelim og gamle strømpebukser, mens ferger gikk fra oss på fergeleiet. Men jeg husker det ikke som utrivelig, det var alltid sol og mamma hadde kjølebagen full av brødskiver og kokte egg og fiskepudding vi kunne spise mens vi ventet.

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂

Skrevet
4 timer siden, Pashla skrev:

Her kjenner jeg meg igjen - vi var tre barn og to til fire voksne (noen ganger var besteforeldre med) og pappas diverse skranglete biler fikk feil på som måtte fikses med skolelim og gamle strømpebukser, mens ferger gikk fra oss på fergeleiet. Men jeg husker det ikke som utrivelig, det var alltid sol og mamma hadde kjølebagen full av brødskiver og kokte egg og fiskepudding vi kunne spise mens vi ventet.

Samme her. Skrale biler og telt i bagasjen. Og mammas kjølebag. Noen ganger pøsregn, men vi fikk lov å gå ut og leke i sommerregnet. Mamma tørket klær inni husteltet (sånt skikkelig fint et med gardiner i vinduet😂). Oversvømmelse i teltet. Men det er ingen dårlige minner i det. Det er faktisk heller motsatt. Det er de beste minnene jeg har. 

Anonymkode: 7007c...8ea

Skrevet

Det verste minnet mitt er da jeg var sjøsyk på danskeferjen. Hele familien på 4 i den billigeste lugaren nederst og innerst på båten. Jeg kastet opp i vasken (det var felles do på gangen) hele natta. 

Fra utallige bilturer husker jeg at fra vi startet å lete etter overnattingssted tok det mange timer, sint far og drittleie unger før vi fant en campinghytte som var billig nok. Jeg husker dessverre dette mye bedre enn det som må ha vært koselig. 

Anonymkode: 2d66b...25d

Skrevet

Da babyen i magen døde, og jeg måtte ta tre fly hjem for å få satt i gang fødselen. Det var en vanskelig reise, og det tok et par år før jeg orket tanken på ferieturer igjen. 

Anonymkode: cf6e9...f33

Skrevet

Alle feriene var dårlige da jeg bodde hjemme. Vi dro fast til et treff/stevne for kristne, da var det møter hele dagen og kvelden og sove i en råtten campingvogn. Hadde dårlig råd så tiden gikk med på å lete i søppelkasser etter tomflasker, så jeg og kunne kjøpe noe i kiosken. Elendig stemning mellom foreldrene mine hele ferien. Alltid sulten. Folk som talte i tunger og ristet når de ble bedt for. Det var ferien sin det, hvert år fram til jeg var 12 og heller kunne være hjemme alene å ha sommerjobb.

Anonymkode: 8f8e2...1e6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Samme her. Skrale biler og telt i bagasjen. Og mammas kjølebag. Noen ganger pøsregn, men vi fikk lov å gå ut og leke i sommerregnet. Mamma tørket klær inni husteltet (sånt skikkelig fint et med gardiner i vinduet😂). Oversvømmelse i teltet. Men det er ingen dårlige minner i det. Det er faktisk heller motsatt. Det er de beste minnene jeg har. 

Anonymkode: 7007c...8ea

Vått i teltet ja! Det husker jeg også. Det var alltid unnabakke i en eller annen retning, og der samlet vannet seg 🤣

Skrevet

To ferier med en eks som til tider forsvant. Ikke brydde han seg noe særlig om meg ellers heller. I ettertid har jeg forstått at han var ut og kjøpte horer. Muligens rusa seg også. 

Anonymkode: b65ef...d13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...