Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Har svak, svak hoste. Kanskje to-tre ganger i timen, bittelitt rennende nese. Ellers frisk som en fisk. Jobber i skolen, føler det blir latterlig å være hjemme pga dette. Reglene er strenge, men klarer meg gjennom dagen uten å vise symptomene. Hva tenker dere? Hjemme, eller gå på jobb? Anonymkode: 9946e...989
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har svak, svak hoste. Kanskje to-tre ganger i timen, bittelitt rennende nese. Ellers frisk som en fisk. Jobber i skolen, føler det blir latterlig å være hjemme pga dette. Reglene er strenge, men klarer meg gjennom dagen uten å vise symptomene. Hva tenker dere? Hjemme, eller gå på jobb? Anonymkode: 9946e...989 Er relativt sikker på at det ikke er corona, kun en vanlig forkjølelse Anonymkode: 9946e...989
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 Skal være hjemme Anonymkode: 0c6d5...1c2
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 Vær hjemme. Dette er luftveissymptomer, og det vet du. Du er ikke så spesiell at egne regler gjelder for deg. Mener du seriøst det er ok så lenge du later som det ikke er der? Anonymkode: e13d6...91d
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 Seriøst? Du jobber i skolen og vet ikke svaret på dette selv? Og hva med å ta ansvar?! Du holder deg hjemme til du er blitt testet og symptomfri. Sånn er det å leve under en pandemi. Du gjør ikke jobben din om du driter i å ta ansvar for de du jobber med... Anonymkode: 345ea...101
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #6 Skrevet 18. august 2020 Dessuten - du som jobber i skolen bør vite at det på norsk heter korona, ikke corona. Anonymkode: 345ea...101
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #7 Skrevet 18. august 2020 Jeg har gått glipp av hele oppstarten på skolen, pga symptomer lik dine. Jeg har nok mer hoste, da jeg ikke vil klare å skjule det ila. en hel dag. Jeg føler meg som den unnasluntreren, og klarer ikke å la være å stresse. Til vanlig ville jeg dratt på jobb, men slik det er nå risikerer jeg å smitte de andre på jobb. Bli hjemme, og test deg! Enkelt og greit! Anonymkode: a4eea...2c8
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #8 Skrevet 18. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dessuten - du som jobber i skolen bør vite at det på norsk heter korona, ikke corona. Anonymkode: 345ea...101 Vel - egentlig vil det være mest korrekt å skrive Covid-19, men du klarte vel å forstå spørsmålet selv om jeg skrev med c? Vet jeg bør holde meg hjemme, ønsker vel egentlig bare bekreftelse på det. Det kan bli en heftig høst, allerede mange som er borte pga forkjølelsessymtomer... Anonymkode: 9946e...989
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #9 Skrevet 18. august 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel - egentlig vil det være mest korrekt å skrive Covid-19, men du klarte vel å forstå spørsmålet selv om jeg skrev med c? Vet jeg bør holde meg hjemme, ønsker vel egentlig bare bekreftelse på det. Det kan bli en heftig høst, allerede mange som er borte pga forkjølelsessymtomer... Anonymkode: 9946e...989 Ja, deg vil bli mange flere også som blir borte, fordi også vanlige forkjølelser kommer nå. Ekstra viktig er det jo da å overholde smittevernreglene og holde seg oppdatert på regler for når man skal holde seg hjemme og teste seg. At du som jobber med andre må spørre, og da også si at du godt kan greie å skjule symptomene dine... det er skremmende. Du "bør" ikke bli hjemme. Du SKAL være hjemme slik situasjonen er nå! Få deg også testet og vær hjemme til en dag etter at du er symptomfri! Anonymkode: 345ea...101
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #10 Skrevet 18. august 2020 Jeg er lærer og hjemme med svake symptomer nå. Føles dritt å lempe oppstart på kollegaer, og det er dritt å ikke få tid med elevene nå i starten. Jeg er redd for at ledelsen skal tro jeg «skulker». Men vi må være hjemme, sånn er det bare. Jeg testet meg i dag, og det var veldig ubehagelig. Gruer meg til å måtte gjøre det flere ganger utover høsten, for det kommer jo til å skje. Vi må bare stå i det nå. Bli hjemme! Anonymkode: 0cddf...733
amandine Skrevet 18. august 2020 #11 Skrevet 18. august 2020 Du blir selvfølgelig hjemme, og du er i karantene frem til du har negativ test og er symptomfri. Enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #12 Skrevet 18. august 2020 Dere som føler dere som unnasluntrere eller synes det er poengløst å være hjemme - se på det på denne måten : Hvis du går på jobb og smitter andre med forkjølelsen din, må de være hjemme med sine symptomer og evt bruke av testkapasiteten i kommunene. Hvis du holder deg hjemme, unngår du å sette i gang denne dominoeffekten, som betyr at kollegaene dine kan være på jobb. 😊 Anonymkode: 235e9...0e9
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #13 Skrevet 18. august 2020 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere som føler dere som unnasluntrere eller synes det er poengløst å være hjemme - se på det på denne måten : Hvis du går på jobb og smitter andre med forkjølelsen din, må de være hjemme med sine symptomer og evt bruke av testkapasiteten i kommunene. Hvis du holder deg hjemme, unngår du å sette i gang denne dominoeffekten, som betyr at kollegaene dine kan være på jobb. 😊 Anonymkode: 235e9...0e9 Det er akkurat sånn jeg tenker. Og så prøver jeg å finne smarte løsninger for å bidra hjemmefra. Anonymkode: 0cddf...733
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #14 Skrevet 18. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dere som føler dere som unnasluntrere eller synes det er poengløst å være hjemme - se på det på denne måten : Hvis du går på jobb og smitter andre med forkjølelsen din, må de være hjemme med sine symptomer og evt bruke av testkapasiteten i kommunene. Hvis du holder deg hjemme, unngår du å sette i gang denne dominoeffekten, som betyr at kollegaene dine kan være på jobb. 😊 Anonymkode: 235e9...0e9 Det er akkurat derfor jeg har holdt meg hjemme fra både planleggingsdager og oppstart med elevene. Men jeg føler meg likevel som en unnasluntrer, når jeg er hjemme i det fine været med så milde symptomer. Det er heldigvis nok av kontorjobb å gjøre, nå som vi er i gang med fagfornyelsen. Så jeg nyttiggjør meg der jeg kan! Anonymkode: a4eea...2c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå