Gå til innhold

Min beste venninne blir utsatt for psykisk vold i forholdet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så vondt og se på. Jeg har vært gjennom det samme selv, og vet hvor vanskelig det er å komme seg ut. Jeg har vært dønn ærlig med henne, men hun klarer ikke ta steget om å bryte ut. Lager unnskyldninger for ham. Hva kan man gjøre som venninne? 

Anonymkode: ced60...f5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er så vondt og se på. Jeg har vært gjennom det samme selv, og vet hvor vanskelig det er å komme seg ut. Jeg har vært dønn ærlig med henne, men hun klarer ikke ta steget om å bryte ut. Lager unnskyldninger for ham. Hva kan man gjøre som venninne? 

Anonymkode: ced60...f5d

Si at du er der når hun endelig tar steget. Ikke mye mer.

Anonymkode: 30bdf...74f

Skrevet

Jeg tror du ikke skal mase noe mer på henne om dette, men kun si du stiller opp når det skjer. Døra er åpen, husrom fikses og du kan være en stodig klippe om det trengs. 

Jeg hadde en slik bekjent, eller ett par faktisk. Jeg kunne ikke kalle oss venner, men vi hadde barn i samme klasse så vi omgikk hverandre uten å omgås som venner i den forstand. De ga klar beskjed at døra deres var åpen, soveplass skulle de alltid klare å skaffe og jeg kunne ligge som ett slakt på sofaen og de kunne ordne hverdagslivet for en stund. Når de sa dette så lo jeg, men vips så var det ett faktum og det var vel det som hjalp meg mest. Jeg hadde det alltid i bakhodet at de hadde sagt dette, de mente det og det var ikke noe galt å plutselig stå på døra. Nå var det ikke meg som brøyt, men det gjorde det ikke noe lettere. 
Vi var hos de i to uker, to fantastiske uker selv om de var vonde. De passet på at ungene fikk med seg matpakke, kjørte og bringte til fritidsaktiviteter, ungene lekte med hverandre og jeg kunne lande litt. Jeg var over griningen og det vondeste, men jeg kjente hodet ikke var helt med så å huske fotballtreningen, matboksen osv klarte ikke hodet. Jeg hadde klart det, ungene var ikke  små lengre slik at de hadde nok usket matpakke, trening osv, mendet å ha noen der som tok denne styringen litt gjorde at jeg fikk samlet krefter til det som kom og lande litt etter det som hadde vært. 

Anonymkode: f764d...e0e

Skrevet

Det er ingenting du får gjort. Jeg var i et sånt forhold selv, hørte så klart på venninnene mine, men jeg ble lurt inn i nettet til den mannen igjen gang på gang. Det skulle en stor og veldig stygg hendelse til før jeg klarte å komme meg ut. Fra den hendelsen var det ikke noen vei tilbake om jeg skulle få beholde barna. Barnevernet satte som krav at all kontakt med mannen måtte opphøre. For det var ikke meg de var bekymret for ifht barna, men han og hva han gjorde med meg og barna. Først da våknet jeg. Sprøtt å se tilbake på. 

Anonymkode: 539f4...f4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...