Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Jeg og største jenta har feber og snørr. Lillebror og far er frisk. Lillebror kan gå i barnehagen selv om ja ? Føler Bhg. Ble irritert i dag. Men reglene er sånn. Om vi får positiv test blir det selvfølgelig noe annet . Jeg har rett sant ? Anonymkode: e797f...ace
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 Uansett om du har rett eller ikke, burde dere alle holde dere hjemme til evnt negativ test foreligger. Skjønner godt de reagerer. Anonymkode: 83d2e...3f0
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 Hvordan vet barnehagen at dere er syke da? For du som er syk har ikke lov å levere i barnehagen. Anonymkode: fe4c5...ce5
Leverpostei Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uansett om du har rett eller ikke, burde dere alle holde dere hjemme til evnt negativ test foreligger. Skjønner godt de reagerer. Anonymkode: 83d2e...3f0 Men sånn fungerer jo ikke verden. Jeg kan ikke ringe til min arbeidsgiver og si at jeg ikke kommer på jobb fordi mannen er forkjølet. Vi må følge de retningslinjene som er gitt.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 4 minutter siden, Leverpostei skrev: Men sånn fungerer jo ikke verden. Jeg kan ikke ringe til min arbeidsgiver og si at jeg ikke kommer på jobb fordi mannen er forkjølet. Vi må følge de retningslinjene som er gitt. Det er forskjell på bhg, jobb og skole. Ingen har plikt til å gå i bhg, men jobben må skjøttes og opplæringsplikten holdes. Er man uansett hjemme kan (og bør i denne sammenhengen) selvfølgelig bhg-barnet få fri. Anonymkode: 3e43d...611
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #6 Skrevet 18. august 2020 Mannen leverte selvfølgelig. Jeg har hjemmekontor selv om jeg er syk . Så 3 åringer rundt meg passer dårlig Anonymkode: e797f...ace
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #7 Skrevet 18. august 2020 Jeg hadde blitt irritert som foreldre om jeg hadde hatt barn i samme barnehage og fikk vite dette. Jeg får ikke lov å dra på jobb om det er noe som helst sykdom omdagen, både på meg selv og de jeg bor i hus med. Om vi ikke kommer igjennom koronatelefornen for å få time, så bestiller sjefen privat test for oss. Anonymkode: 630dc...9ce
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #8 Skrevet 18. august 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde blitt irritert som foreldre om jeg hadde hatt barn i samme barnehage og fikk vite dette. Jeg får ikke lov å dra på jobb om det er noe som helst sykdom omdagen, både på meg selv og de jeg bor i hus med. Om vi ikke kommer igjennom koronatelefornen for å få time, så bestiller sjefen privat test for oss. Anonymkode: 630dc...9ce Men du kan ikke pålegge din sjef sine strengere regler på andre Anonymkode: 3e34a...c28
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #9 Skrevet 18. august 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde blitt irritert som foreldre om jeg hadde hatt barn i samme barnehage og fikk vite dette. Jeg får ikke lov å dra på jobb om det er noe som helst sykdom omdagen, både på meg selv og de jeg bor i hus med. Om vi ikke kommer igjennom koronatelefornen for å få time, så bestiller sjefen privat test for oss. Anonymkode: 630dc...9ce Da må du bare bli irritert... Reglene er nå ennå sånn at resten av familien skal ikke isoleres selv om noen i husstanden er syke... Anonymkode: e7253...ddf
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #10 Skrevet 18. august 2020 Er ikke resten av familien i karantene hvis dere venter på svar på testen? Anonymkode: b6a12...aa3
Leverpostei Skrevet 18. august 2020 #11 Skrevet 18. august 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er forskjell på bhg, jobb og skole. Ingen har plikt til å gå i bhg, men jobben må skjøttes og opplæringsplikten holdes. Er man uansett hjemme kan (og bør i denne sammenhengen) selvfølgelig bhg-barnet få fri. Anonymkode: 3e43d...611 Men hi har jo barnet i barnehage nettop for å kunne gjøre jobben sin - på hjemmekontor.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #12 Skrevet 18. august 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er ikke resten av familien i karantene hvis dere venter på svar på testen? Anonymkode: b6a12...aa3 Nei, det er ingen regel som tilsier det nei. Anonymkode: e7253...ddf
soleia Skrevet 18. august 2020 #13 Skrevet 18. august 2020 Skjønar godt at bhg blei irriterte. Er jobben din så viktig at du må utsette andre for unødig risiko?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #14 Skrevet 18. august 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er ingen regel som tilsier det nei. Anonymkode: e7253...ddf Det fikk vi beskjed om. Anonymkode: b6a12...aa3
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #15 Skrevet 18. august 2020 De har ikke rett til å gjøre noe med det, men alle har jo lov til å reagere på hvilken måte de vil. Du har loven på din side her, frem til du eventuelt får en positiv test. Hvorfor Norge har gjort det sånn derimot kan man jo lure på. Anonymkode: a62c9...6db
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #16 Skrevet 18. august 2020 Feber?? Helvete heller, dere har jo korona! Så utrolig dårlig gjort å utsette barnehagen, både barn og ansatte for smitte! Anonymkode: 9c08a...63e
Utennavnnå Skrevet 18. august 2020 #17 Skrevet 18. august 2020 Vi har fått beskjed fra jobben at vi ikke skal på jobb hvis noen hjemme har luftveissymptomer, uansett hvor frisk man er selv. Så skjønner noen reagerer.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #18 Skrevet 18. august 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Feber?? Helvete heller, dere har jo korona! Så utrolig dårlig gjort å utsette barnehagen, både barn og ansatte for smitte! Anonymkode: 9c08a...63e Det er ikke sånn at du har corona, selv om du har feber. Men jeg er enig i at barnet bør holdes hjemme, i tilfelle det er det. Her er skoleelever hjemme frem til det evnt foreligger negativt prøvesvar, hvis foreldrene har symptomer. Anonymkode: cc3cd...e3f
Iiiiik Skrevet 18. august 2020 #19 Skrevet 18. august 2020 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Feber?? Helvete heller, dere har jo korona! Så utrolig dårlig gjort å utsette barnehagen, både barn og ansatte for smitte! Anonymkode: 9c08a...63e Det var jo masse folk som hadde feber før corona, så det er klart det ikke trenger å være det som gjør at HI og barnet har feber.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #20 Skrevet 18. august 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det fikk vi beskjed om. Anonymkode: b6a12...aa3 Og vi fikk beskjed om det motsatte. Anonymkode: e7253...ddf
Anonym bruker Skrevet 18. august 2020 #21 Skrevet 18. august 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Mannen leverte selvfølgelig. Jeg har hjemmekontor selv om jeg er syk . Så 3 åringer rundt meg passer dårlig Anonymkode: e797f...ace Men du er jo syk, hvorfor skal du jobbe da? Er det ikke bedre å ta sykedager og holde hjemme barnehageungen, iallefall frem til prøvesvar? Lov å bruke huet litt, og ikke være så forbanna egoistisk. Anonymkode: 83d2e...3f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå