Gå til innhold

Jeg og storesøster feber !


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og største jenta har feber og snørr. Lillebror og far er frisk. Lillebror kan gå i barnehagen selv om ja ? Føler Bhg. Ble irritert i dag. Men reglene er sånn. Om vi får positiv test blir det selvfølgelig noe annet . Jeg har rett sant ?

Anonymkode: e797f...ace

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett om du har rett eller ikke, burde dere alle holde dere hjemme til evnt negativ test foreligger. Skjønner godt de reagerer.

Anonymkode: 83d2e...3f0

Skrevet

Hvordan vet barnehagen at dere er syke da?

For du som er syk har ikke lov å levere i barnehagen. 

Anonymkode: fe4c5...ce5

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uansett om du har rett eller ikke, burde dere alle holde dere hjemme til evnt negativ test foreligger. Skjønner godt de reagerer.

Anonymkode: 83d2e...3f0

Men sånn fungerer jo ikke verden. Jeg kan ikke ringe til min arbeidsgiver og si at jeg ikke kommer på jobb fordi mannen er forkjølet. Vi må følge de retningslinjene som er gitt. 

Skrevet
4 minutter siden, Leverpostei skrev:

Men sånn fungerer jo ikke verden. Jeg kan ikke ringe til min arbeidsgiver og si at jeg ikke kommer på jobb fordi mannen er forkjølet. Vi må følge de retningslinjene som er gitt. 

Det er forskjell på bhg, jobb og skole. Ingen har plikt til å gå i bhg, men jobben må skjøttes og opplæringsplikten holdes. Er man uansett hjemme kan (og bør i denne sammenhengen) selvfølgelig bhg-barnet få fri. 

Anonymkode: 3e43d...611

Skrevet

Mannen leverte selvfølgelig. Jeg har hjemmekontor selv om jeg er syk . Så 3 åringer rundt meg passer dårlig 

Anonymkode: e797f...ace

Skrevet

Jeg hadde blitt irritert som foreldre om jeg hadde hatt barn i samme barnehage og fikk vite dette.
Jeg får ikke lov å dra på jobb om det er noe som helst sykdom omdagen, både på meg selv og de jeg bor i hus med. Om vi ikke kommer igjennom koronatelefornen for å få time, så bestiller sjefen privat test for oss. 

Anonymkode: 630dc...9ce

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde blitt irritert som foreldre om jeg hadde hatt barn i samme barnehage og fikk vite dette.
Jeg får ikke lov å dra på jobb om det er noe som helst sykdom omdagen, både på meg selv og de jeg bor i hus med. Om vi ikke kommer igjennom koronatelefornen for å få time, så bestiller sjefen privat test for oss. 

Anonymkode: 630dc...9ce

Men du kan ikke pålegge din sjef sine strengere regler på andre

Anonymkode: 3e34a...c28

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde blitt irritert som foreldre om jeg hadde hatt barn i samme barnehage og fikk vite dette.
Jeg får ikke lov å dra på jobb om det er noe som helst sykdom omdagen, både på meg selv og de jeg bor i hus med. Om vi ikke kommer igjennom koronatelefornen for å få time, så bestiller sjefen privat test for oss. 

Anonymkode: 630dc...9ce

Da må du bare bli irritert... Reglene er nå ennå sånn at resten av familien skal ikke isoleres selv om noen i husstanden er syke... 

Anonymkode: e7253...ddf

Skrevet

Er ikke resten av familien i karantene hvis dere venter på svar på testen? 

Anonymkode: b6a12...aa3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er forskjell på bhg, jobb og skole. Ingen har plikt til å gå i bhg, men jobben må skjøttes og opplæringsplikten holdes. Er man uansett hjemme kan (og bør i denne sammenhengen) selvfølgelig bhg-barnet få fri. 

Anonymkode: 3e43d...611

Men hi har jo barnet i barnehage nettop for å kunne gjøre jobben sin - på hjemmekontor. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke resten av familien i karantene hvis dere venter på svar på testen? 

Anonymkode: b6a12...aa3

Nei, det er ingen regel som tilsier det nei. 

Anonymkode: e7253...ddf

Skrevet

Skjønar godt at bhg blei irriterte. Er jobben din så viktig at du må utsette andre for unødig risiko?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ingen regel som tilsier det nei. 

Anonymkode: e7253...ddf

Det fikk vi beskjed om.

Anonymkode: b6a12...aa3

Skrevet

De har ikke rett til å gjøre noe med det, men alle har jo lov til å reagere på hvilken måte de vil.

Du har loven på din side her, frem til du eventuelt får en positiv test. Hvorfor Norge har gjort det sånn derimot kan man jo lure på.

Anonymkode: a62c9...6db

Skrevet

Feber?? Helvete heller, dere har jo korona! Så utrolig dårlig gjort å utsette barnehagen, både barn og ansatte for smitte!

Anonymkode: 9c08a...63e

Skrevet

Vi har fått beskjed fra jobben at vi ikke skal på jobb hvis noen hjemme har luftveissymptomer, uansett hvor frisk man er selv.  Så skjønner noen reagerer.  

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Feber?? Helvete heller, dere har jo korona! Så utrolig dårlig gjort å utsette barnehagen, både barn og ansatte for smitte!

Anonymkode: 9c08a...63e

Det er ikke sånn at du har corona, selv om du har feber. Men jeg er enig i at barnet bør holdes hjemme, i tilfelle det er det. Her er skoleelever hjemme frem til det evnt foreligger negativt prøvesvar, hvis foreldrene har symptomer.

Anonymkode: cc3cd...e3f

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Feber?? Helvete heller, dere har jo korona! Så utrolig dårlig gjort å utsette barnehagen, både barn og ansatte for smitte!

Anonymkode: 9c08a...63e

Det var jo masse folk som hadde feber før corona, så det er klart det ikke trenger å være det som gjør at HI og barnet har feber. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det fikk vi beskjed om.

Anonymkode: b6a12...aa3

Og vi fikk beskjed om det motsatte. 

Anonymkode: e7253...ddf

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mannen leverte selvfølgelig. Jeg har hjemmekontor selv om jeg er syk . Så 3 åringer rundt meg passer dårlig 

Anonymkode: e797f...ace

Men du er jo syk, hvorfor skal du jobbe da? Er det ikke bedre å ta sykedager og holde hjemme barnehageungen, iallefall frem til prøvesvar? Lov å bruke huet litt, og ikke være så forbanna egoistisk.

Anonymkode: 83d2e...3f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...