Gå til innhold

Herre fred for en utgiftsmåned august er!🤯

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det renner inn med regninger. Ikke for å snakke om utgifter til skolestart på de større barna. Gutten min har utgifter på 10000 bare i utstyr, før klær og bøker. (Sterk PC blant annet) og får 1500 i stipend på hele skoleåret. 
Bare månedlig busskort på oss er 2500 i måneden🥺

Anonymkode: d5829...ace

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ, 10.000 i utstyr?

Har selv ungdom både på vgs og yrkesfag, ingen har da slike utgifter... Utstyrsstipend dekker både pc og arbeidsklær her.

Mine har lett motorsykkel da, så ingen utgifter til busskort enda, det kommer til vinteren.

Har fire barn og ser at det er mye utgifter, til alt fra gymsko til treningsavgifter, men ikke i 10.000 kr-klassen til hvert barn...

Anonymkode: 44b11...4dd

Skrevet

Satt akkurat å tenkte det samme. Ramla inn 3000 fra skjeveortopeden. Pluss tusen andre ting . Vi tjener greit, men kjenner at det tar litt vel av nå. Må bare spare inn der vi kan.

Anonymkode: 6f2be...efe

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Satt akkurat å tenkte det samme. Ramla inn 3000 fra skjeveortopeden. Pluss tusen andre ting . Vi tjener greit, men kjenner at det tar litt vel av nå. Må bare spare inn der vi kan.

Betale 3000 for skjeveortoped er hårreisende! 

Anonymkode: 802ca...57d

Skrevet

Hva er en skjeveortoped? 

Anonymkode: 656cf...f92

Skrevet

Skjeveortoped?? 

Anonymkode: 15490...1d3

Skrevet

Skjeve tenner 🤣🤣 kjeveortopeden da, tror jeg har dysleksi 😅

Skrevet

Enig! Klær til skolestart,avgiften på svømmekurs,nytt regntøy og ny jakke osv. Mye for meg som står uten jobb nå. Frister å høre om det er mulig å utsette svømmekurs regningen til neste måned,men det blir vel neppe populært.

Anonymkode: ff2f1...837

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Betale 3000 for skjeveortoped er hårreisende! 

Anonymkode: 802ca...57d

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er en skjeveortoped? 

Anonymkode: 656cf...f92

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjeveortoped?? 

Anonymkode: 15490...1d3

Måtte det virkelig 3 dibbere til for å påpeke én skrivefeil? 

Skrevet

Magisk 😅

Skrevet

10 000 kr?!? Hvordan fikk dere det til? Har en som begynner på VG1 elektro og måtte ha den kraftige datamaskinen + litt verneutstyr ol., men han får jo både mye mer i utstyrsstipend enn din og det blir ikke så dyrt. Hvilken linje er dette snakk om?

Anonymkode: 0fe13...382

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig! Klær til skolestart,avgiften på svømmekurs,nytt regntøy og ny jakke osv. Mye for meg som står uten jobb nå. Frister å høre om det er mulig å utsette svømmekurs regningen til neste måned,men det blir vel neppe populært.

Står man uten jobb så kjøper man ikke nye klær til skolestart, da tar man av det man har i skapet. Det er enkel prioritering.

Anonymkode: 6623f...072

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man trenger da virkelig ikke nye klær til skolestart. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Står man uten jobb så kjøper man ikke nye klær til skolestart, da tar man av det man har i skapet. Det er enkel prioritering.

For barn vokser jo aldri i løpet av en sommer.

Anonymkode: 82734...029

Skrevet

Jepp. Har en gutt som starter på videregående. Bare verneskoene kostet 1700 kr 🤑 alle buksene må skiftes ut, passer ikke. Passert 190 cm og har 47 i sko, så ikke stort å finne på tilbud eller brukt. 

Anonymkode: 48bb8...6b7

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jepp. Har en gutt som starter på videregående. Bare verneskoene kostet 1700 kr 🤑 alle buksene må skiftes ut, passer ikke. Passert 190 cm og har 47 i sko, så ikke stort å finne på tilbud eller brukt. 

Jula har rimelige og heilt kurant arbeidstøy. Mange av våre elever bruker de. 

Anonymkode: ae5ed...a2c

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh..? Har du opplevd at barn vokser, og at klærne deres blir for små etter hvert?

Anonymkode: f0348...368

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jula har rimelige og heilt kurant arbeidstøy. Mange av våre elever bruker de. 

Verneskoene deres går opp til str 48 og koster fra kr199-789. Arbeidsbukse fra kr 149. Jakke og t-skjorter antar jeg de må ha med linjens logo. Men, da har de oftest en god pris på det. Så det trenger ikke koste skjorta hvis man er litt bevist. 

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For barn vokser jo aldri i løpet av en sommer.

Anonymkode: 82734...029

For barn går ikke naken her sommeren, heller.

De har jo klær, selv om de har vokst mye på kort tid. 

Anonymkode: ccafc...cee

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Verneskoene deres går opp til str 48 og koster fra kr199-789. Arbeidsbukse fra kr 149. Jakke og t-skjorter antar jeg de må ha med linjens logo. Men, da har de oftest en god pris på det. Så det trenger ikke koste skjorta hvis man er litt bevist. 

Takk for tips, kjøper nok klærne og utstyr på jula eller Biltema. Skoene er litt verre, har litt smale føtter og vanlige sko sitter ikke godt. Men sko er greit nok å legge litt mer i, om det andre er noenlunde grei pris, så skal det gå fint. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips, kjøper nok klærne og utstyr på jula eller Biltema. Skoene er litt verre, har litt smale føtter og vanlige sko sitter ikke godt. Men sko er greit nok å legge litt mer i, om det andre er noenlunde grei pris, så skal det gå fint. 

Men da skal han jo også ha fått 3000-4000 kr i utstyrsstipend? Det dekker jo litt i hvert fall. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da skal han jo også ha fått 3000-4000 kr i utstyrsstipend? Det dekker jo litt i hvert fall. 

Det var nytt for meg 🤔 henger visst igjen i tiden jeg gikk på videregående hvor det ikke var noen vits å søke så lenge man bodde hjemme. Skal sjekke. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utstyrstipendet varierer ift hvilke linje eleven starter på. Her er infoen rundt det. 

https://www.lanekassen.no/utstyrsstipend

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prøv skoa før dere avskriver de helt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...