Gå til innhold

Er så lei av at mannen går hjemme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har vært sykemeldt siden jul og jeg jobber intensivt to uker av og har da en uke fri. Den friuken er jeg vant til å ha for meg selv på dagtid når barna er borte. Nå har det ikke vært en dag med stillhet siden jul. Har tre barn som begynte på skolen igjen denne uken og gledet meg faktisk til vanlig hverdag og litt egentid. Men han er der hele tiden. Nå er det endelig fint vær så jeg la meg ut for å sole meg mens barna er borte. Men så fikk han besøk og de sitter ute, da har jeg lite lyst å ligge i bare bikini å svette. Vil bare være alene litt! Han får stadig besøk, men går aldri noe sted selv, det er alltid her de er. Jeg høres sikkert fæl ut, men holder på å bli sprø. Det er ikke noe alvorlig han er sykemeldt for altså, men det tar litt tid. Er det for mye å forlange litt egentid? Selv om han går hjemme hele tiden.. 

Anonymkode: e7d77...044

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det må da være helt innenfor.

Om du jobber to uker kan ha så mye besøk han gidder på dagtid de to ukene, også kan han den uka du har fri enten gå på besøk eller la være å møte venner på dagtid. Burde ikke være noe problem i det hele tatt.

Anonymkode: 0e96e...df5

Skrevet

Ja, takk for svar. Er bare så lei av å gå oppå hverandre hele tiden, samtidig som jeg vil være hjemme å slappe av når jeg først har fridager. Hadde kun fridag idag denne uken, imorgen er det full rulle igjen og jeg jobbet hele helgen også.  Sa ifra igår at jeg ønsket denne dagen besøksfri og bare slappe av. Men kompiser vet han går hjemme så de stikker innom rett som det er.. 

hi 

Skrevet

Skill deg da om du hater mannen din så grusomt!!

Anonymkode: a6021...370

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss. 

Anonymkode: bfa2c...911

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelpes så pinlig du fremstår! ALLE har behov for egentld og mange trenger denne egentiden for at et forhold skal funke. Mulig du er litt singel og bister på HI som har mann?

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, takk for svar. Er bare så lei av å gå oppå hverandre hele tiden, samtidig som jeg vil være hjemme å slappe av når jeg først har fridager. Hadde kun fridag idag denne uken, imorgen er det full rulle igjen og jeg jobbet hele helgen også.  Sa ifra igår at jeg ønsket denne dagen besøksfri og bare slappe av. Men kompiser vet han går hjemme så de stikker innom rett som det er.. 

hi 

Men det burde fremdeles ikke være noe problem

Om kameraten kommer plutselig uten å varsle først kan bare mannen din si at "kjerringa har ukas eneste fridag i dag så vi får gå/kjøre en tur, reise å ta en kaffe på cafe e.l. for hun må få være alene å slappe av i dag"

Man er da ikke så høytidelig hverken med mann eller kamerater at sannheten sårer eller skuffer....

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det burde fremdeles ikke være noe problem

Om kameraten kommer plutselig uten å varsle først kan bare mannen din si at "kjerringa har ukas eneste fridag i dag så vi får gå/kjøre en tur, reise å ta en kaffe på cafe e.l. for hun må få være alene å slappe av i dag"

Man er da ikke så høytidelig hverken med mann eller kamerater at sannheten sårer eller skuffer....

TAKK, alt jeg ber om. Men det blir han bare sur om jeg sier. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hans tanke om at han bor jo der og må da få ha besøk når han vil er forståelig, men når han har gått hjemme sykemeldt i 8 måneder, og vet at du jobber to uker på og en uke av så burde det være helt greit for han å ta litt hensyn den ene uka du har litt fri også.

Man må gi og ta i et forhold, og om du har et behov for litt alenetid i friuka så burde det virkelig ikke være noe problem for han å ta hensyn til det, vil tro du også må ta noen hensyn til han...

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hans tanke om at han bor jo der og må da få ha besøk når han vil er forståelig, men når han har gått hjemme sykemeldt i 8 måneder, og vet at du jobber to uker på og en uke av så burde det være helt greit for han å ta litt hensyn den ene uka du har litt fri også.

Man må gi og ta i et forhold, og om du har et behov for litt alenetid i friuka så burde det virkelig ikke være noe problem for han å ta hensyn til det, vil tro du også må ta noen hensyn til han...

Enig med deg, han må huske på at det ikke bare er han som bor der, men også HI

Anonymkode: 3bc16...4d3

Skrevet

Skjønner deg godt, jobber turnus selv, og hadde en mann som gikk sykemeldt i ni måneder. 

Det var en skikkelig vanskelig tid. 

Håper ting ordner seg ❤️

Anonymkode: 0f8d2...ebe

Skrevet
Akkurat nå, Bergen_by skrev:

Skjønner jeg godt! Som sagt skill deg når du hater han så intenst!

Hehe, lurer på hva slags ekteskap folk som har et så sort/hvitt syn på verden har?

Om mannen din sier han vil være alene litt så tolker du det som at han hater deg?

Skrevet

Skjønner deg veldig godt, jeg hadde blitt gal!!!

Hilsen en som trives MEGET godt med å være singel! 😉

Anonymkode: c93ac...949

Skrevet

Skjønner deg godt!

Hvis det er fint vær, pakk bagen og gå på stranda? (Eller badevann). Ta med mat og drikke, en god bok eller musikk på øret. Da får man slappet godt av :) 

Anonymkode: 97dff...fbc

Skrevet

Skjønner deg innmari godt! Her er mannen permittert pga covid19, vært hjemme siden i mars. Hvis ikke jobbsituasjon endrer seg innen noen mnd, så blir det skilsmisse her altså. Jeg takler ikke å aldri få alenetid. 

Anonymkode: c754d...af8

Skrevet

Eg blir irritabel om han går heime ein sjeldan dag med sjukdom når eg har fri, så eg har full sympati med problemet. Det er iriterande at han pustar for høgt om eg har sett fram til aleinetid. Akkurat i mitt tilfelle er det eg som er problemet, sådet er eg som må stå for løysinga. Eg kosar meg med turar i skogen eller fjellet når mannens sjukdom krasjar med mi aleinetid. 

I ditt tilfelle er mannen i alle fall halve problemet, og han må bidra til løysinga. I dette tilfellet må han rett og slett lage seg planer utanfor huset når du har fridag. Ingen mann heime = ingen kompisbesøk. Eg vil varmt anbefale han skogen eller fjellet, men om det ikkje går grunna helse er det også fint med eit par timar på biblioteket. Eller om han er førlig nok, vekeshandel på Rema. To fluger i ein smekk. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han har vært sykemeldt siden jul og jeg jobber intensivt to uker av og har da en uke fri. Den friuken er jeg vant til å ha for meg selv på dagtid når barna er borte. Nå har det ikke vært en dag med stillhet siden jul. Har tre barn som begynte på skolen igjen denne uken og gledet meg faktisk til vanlig hverdag og litt egentid. Men han er der hele tiden. Nå er det endelig fint vær så jeg la meg ut for å sole meg mens barna er borte. Men så fikk han besøk og de sitter ute, da har jeg lite lyst å ligge i bare bikini å svette. Vil bare være alene litt! Han får stadig besøk, men går aldri noe sted selv, det er alltid her de er. Jeg høres sikkert fæl ut, men holder på å bli sprø. Det er ikke noe alvorlig han er sykemeldt for altså, men det tar litt tid. Er det for mye å forlange litt egentid? Selv om han går hjemme hele tiden.. 

Hvis det er så ille å være sammen med mannen i ditt liv, foreslår jeg at du finner deg en hobby. Ta deg noen dagers gåtur vekk fra ham, gå på telttur. 

Anonymkode: 635a2...ed5

Skrevet

Vet du hva, jeg vet hvordan du har det. Samboer gikk hjemme i hele 2 år her og jeg trudde jeg skulle bli gal! Jeg er kronisk syk og har nesten ingen energi så jobb klarer jeg desverre ikke. Og jeg bruker dagene der ungene er på skolen til å lade til de kommer hjem igjen. Men fy søren vi gikk oppi hverandre. Han har ingen venner heller så han var bare hjemme. Ja han hjalp jo me til osv men alikevell å gå oppi slik var helt grusomt. Krangla som bare det og jeg hadde itillegg angst problemer. Fy søren så glad jeg var når han fikk seg jobb igjen, haleluja. Nå er det jo omvendt da han aldri er hjemme nesten da han jobber hele tiden.. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da får du bli enda surere da. Eller bare forlange at han tar det bittelille hensynet.

Skrevet

Mannfolk bør ikke gå hjemme på heltid. Hverken mannen eller kona har godt av det... Medfølende klem!

Anonymkode: f4554...7f9

Skrevet

Jeg hadde en mann som jobbet nattevakter og når han begynte på dag og kveldsturnus gikk jeg på veggen en stund. Jeg var så vant til å ha kvelder og natta alene forholdsvis ofte, men når det ble helt slutt på dette og han samtidig inviterte venner på kvelden klikka det litt for meg. Han jobbet en uke dag og en uke kveld, den uka han jobbet kveld hadde han ikke sine unger hjemme. Så da hadde jeg egentlig litt alene tid siden mine unger ordnet seg selv igrunn, men vips så kom kompisene hans to timer før han kom hjem eller de satt i stua til seine natta siden han kunne sove lenge siden han ikke hadde barn han måtte opp med. 

Det endte med at jeg måtte si: skal du ha en smilende dame hjemme, så lar du meg få litt alene tid. Dra til kompiser istede for å alltid få de hjem, hvertfall den uka du jobber kveld. Jeg trenger den alene tiden, den som du får når alle vi andre er på jobb og skole.
Han  skjønte det når jeg sa det slik. Jeg hadde tatt det opp mange ganger før, men da ble han bare sur. 

Anonymkode: c99a9...61e

Skrevet

Kan du få han med på noe fast en dag i uka kanskje? En interesse, trening, eller bare rett og slett en dag på puben med kompiser, så du får fyren ut av huset og sofaen for deg selv. Jeg liker godt å være med mannen min, men da han gikk uten jobb i 6 mnd, var det allikevel godt med de få timene han var ute av huset også, så jeg kunne ligge i sofaen å fise, klø meg i nesa og se på hjernedød underholding på TV mens jeg spiste ostepop uten å bry meg 😆. 

Anonymkode: e94bb...6c3

Skrevet

Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og svar til dette.

Admin

Skrevet
7 timer siden, Admin skrev:

Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og svar til dette.

Admin

Feil grunn - det bør stå «ryddet for innlegg skrevet både med og uten nick». For det var dét som var regelbruddet her.

Skrevet
8 timer siden, Pashla skrev:

Feil grunn - det bør stå «ryddet for innlegg skrevet både med og uten nick». For det var dét som var regelbruddet her.

Tråden ble ryddet for regelbrudd. Å poste med og uten nick er ikke en regel vi har her på forumet.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...