Gå til innhold

Dere som skal arrangere konfirmasjon til våren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan planlegger dere andre det nå som alt er så usikkert? Jeg vet ikke hvor mange gjester jeg skal planlegge for, blant annet. Og hva hvis man inviterer flere enn det som vil være tillatt når dagen kommer? Buffet er vel heller ikke noen god ide i disse tider. 

Anonymkode: 3d73b...a57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha konfirmasjon både nå i høst og til våren. De viktigste er å fortelle gjestene at ting er usikkert, men at vi prøver å få det til. Folk blir ikke fornærmet om det kommer pålegg som fører til at vi må endre opplegget i siste liten.

Anonymkode: 91789...588

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal ha konfirmasjon både nå i høst og til våren. De viktigste er å fortelle gjestene at ting er usikkert, men at vi prøver å få det til. Folk blir ikke fornærmet om det kommer pålegg som fører til at vi må endre opplegget i siste liten.

Anonymkode: 91789...588

Hva har dere tenkt til å servere?

Hi 

Skrevet

Vi skal ha konfirmasjon om 1,5 uke og har bestilt koldtbord.. 

Anonymkode: 82c4d...67e

Skrevet

Vi har nettopp hatt konfirmasjon og hadde koldtbord. Alle spritet da de kom inn i lokalet og alle spritet før de tok mat. 

Anonymkode: 86f8e...55a

Skrevet

Vi har bestilt et stort lokale, heldigvis. Skal servere koldtbord. Dersom situasjonen er lik da som nå, så setter jeg ei flaske håndsprit på et pent bord ved serveringsbordet, og ber gjestene pent om å sprite hender før de tar forsyner seg av mat. Så ber jeg de som serverer om å bytte og vaske dette hyppig👍🏼

Skrevet

Man kan kanskje få cateringfirmaet til å legge opp mat på tallerkner for å slippe usikkerheten rundt koldtbord. Men hvem skal man uninvite hvis grensen for antall mennesker som kan være samlet justeres? Hvis man allerede har invitert dem, blir det jo dumt å si etterpå at de ikke får komme likevel (mens de og de fortsatt får komme). Det er mulig jeg problematiserer. Jeg er bare ikke glad i å arrangere tilstelninger fra før av, og føler meg enda mer på gyngende grunn nå som situasjonen er så spesiell. 

Hi 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan kanskje få cateringfirmaet til å legge opp mat på tallerkner for å slippe usikkerheten rundt koldtbord. Men hvem skal man uninvite hvis grensen for antall mennesker som kan være samlet justeres? Hvis man allerede har invitert dem, blir det jo dumt å si etterpå at de ikke får komme likevel (mens de og de fortsatt får komme). Det er mulig jeg problematiserer. Jeg er bare ikke glad i å arrangere tilstelninger fra før av, og føler meg enda mer på gyngende grunn nå som situasjonen er så spesiell. 

Hi 

Er det ikke bare slekta da som kommer? Alle skjønner jo at man følger de reglene som blir gitt offentlig. Alle skjønner at besteforeldre blir prioritert før feks gamle tanter. Og alle skjønner om det kun bes søsken av foreldrene til konfirmanten, helt uten følge og unger, viss det er det som må til. Eller at man må fordele det utover en hel dag/helg. Besteforeldre til middag og så kommer ulike familier på kaker på ulike tidspunkt osv.

Man inviterer så alle har en foreløpig dato, og sier at man må se det an pga alt jo er usikkert. Satt på spissen så er det jo ikke sikkert du/dere/noen er i live til våren eller at noen har blitt alvorlig syke eller skilte osv. 

nabojenta skal konfirmere seg snart. Det ble utsatt pga korona i vår. Nå er hun innlagt pga anorexia, så det blir ingen konfirmasjon nå, men et større selskap for å feire når hun er på beina igjen. Hele familien skjønner jo det og tilpasser seg.

Anonymkode: 51fca...d0a

Skrevet

Vil bare si at jeg også tenker mye på det samme, hvem må droppes hvis det fortsatt er Max 20. Ikke gøy. Konfirmanten ønsker koldtbord, men vi får se det an...

Anonymkode: 08fde...a72

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke bare slekta da som kommer? Alle skjønner jo at man følger de reglene som blir gitt offentlig. Alle skjønner at besteforeldre blir prioritert før feks gamle tanter. Og alle skjønner om det kun bes søsken av foreldrene til konfirmanten, helt uten følge og unger, viss det er det som må til. Eller at man må fordele det utover en hel dag/helg. Besteforeldre til middag og så kommer ulike familier på kaker på ulike tidspunkt osv.

Man inviterer så alle har en foreløpig dato, og sier at man må se det an pga alt jo er usikkert. Satt på spissen så er det jo ikke sikkert du/dere/noen er i live til våren eller at noen har blitt alvorlig syke eller skilte osv. 

nabojenta skal konfirmere seg snart. Det ble utsatt pga korona i vår. Nå er hun innlagt pga anorexia, så det blir ingen konfirmasjon nå, men et større selskap for å feire når hun er på beina igjen. Hele familien skjønner jo det og tilpasser seg.

Anonymkode: 51fca...d0a

Takk for gode innspill. Vi har ikke så mye slekt som er aktuelt å invitere, så det er faktisk mest venner av familien med deres familier. Men du har gode ideer til hvordan man kan justere dette underveis! 

Lokalet er i boks, men jeg lurer også på hvordan jeg gjør det med cateringfirmaet hvis vi plutselig blir mange færre enn først antatt. Kanskje ender vi opp med å måtte betale for mye mer enn vi faktisk trenger/får. Kanskje det er lurt å planlegge for et lite selskap uansett? Og bare si at sånn blir det, i og med at alt er så usikkert? Min datter er uhyre sjenert, og liker ikke å være midtpunkt uansett. 

Hi 

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil bare si at jeg også tenker mye på det samme, hvem må droppes hvis det fortsatt er Max 20. Ikke gøy. Konfirmanten ønsker koldtbord, men vi får se det an...

Anonymkode: 08fde...a72

Fint å høre at jeg ikke er alene om å tenke på disse tingene :)

Hi 

Skrevet

Jeg tenker at man skreller bort de fra den ytterste sirkelen. 

Altså konfirmanten er i midten, så kommer foreldre og søsken (med ev partnere), besteforeldre, faddere, tanter/onkler, søskenbarn osv. 

Alle vil jo ha forståelse for at dere må rette dere etter gjeldende regler. Inviter som alt skal være som normalt, og ta problemene om de kommer. 

Anonymkode: c5e60...3bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...