Gå til innhold

Datter fyller 15 år i desember. Ingen mens enda.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv er hun så lei seg. Føler det er noe unormalt med ho. Alle de andre jentene, 9 stk, i klassen har fått den. Mange i 11 og 12 års alder. 

Datteren min har heller ikke bryst. Selv A cup er stort. 

Hun bruker 80 A med sånn push up og fyyll/innlegg. Og 85 A. 

Hun er 165 cm og veier 59 kg. 

Hun har en del utflod men det har hun hatt i noen år. 

Humøret er på topp og på bunn og på topp og på bunn. 

Hun har hår under armene og nedentil. Jeg har forstått det slik at hun har ikke veldig kjempemye, men det er iallefall. 

Hun har lite hofter, og ingen midje. Og har slanke lange bein, men er veldig rund over magen og ryggen. Det buler ut både over og under bh, selv med 80, og hun har 3-4 store "bilringer" fra under bryst og ned. Hun er konstant ukomfertsbel og går å holder inn magen. 

Jeg sier jo at hun ser heilt fin og normal ut. Men hun blir sint og sier jeg lyver. At jeg bare sier det forde jeg er mamman hennes. 

Men, heilt ærlig, så SER jeg det samme som ho. Jeg SER valkene og at hun ikke har midje. Jeg SER, men SIER det aldrig......

Skal jeg være bekymret mtp mensen osv? 

Hun vil jo også bli dame, hun vil jo også se bra ut i croptopp, og dongri. Nå øiker hun ikke dongri pga at det tyter valker ut når hun sitter.  Og bi har brukt sykt mange tusen på dongeribukser for å finne noe hun kan bruke. Ser de shmashing ut på når hun står er de så stram i midja når ho sitt at valkene kommer enda mer ut. Og er de v8d nok i livet at hun kan sitte ser hun helt firkanta ut.... 

Ikke ta meg no da, og si at dette er min feil, for jeg har aldrig sagt eller gitt utrykk for at jeg synes hun er noe annet enn heilt normal. 

Men dette med mensen bekymrer meg litt.......

Anonymkode: ceab2...988

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrev du ikke identisk innlegg for noen måneder siden? 

Ta en tur til legen og spør der. At man er bekymret er god nok grunn til å ta turen. 

Synes også du burde prate med henne skikkelig om dette istedenfor å bare avfeie det som "alt er greit, ikke bekymre deg". 

Skrevet

Herregud, deg igjen. Du fortsetter å gi ungen din komplekser for hvordan hun ser ut. Hun er HELT NORMAL. Alle er født med forskjellige kropper, noen har små pupper og andre har store. Du trenger seriøst hjelp når du snakker sånn om dattera di. Javel, kanskje du ikke sier noe direkte, men hun skjønner åpenbart at mammaen hennes synes hun er feit og må slanke seg. Ikke rart hun blir usikker på seg selv sånn som du holder på.

Hun er ikke sent ute som ikke har fått mensen enda, 15 år er fortsatt ungt. Hvis du er så bekymret for at hun ikke har fått mensen kan du spørre fastlegen hennes. Men jeg lurer jo på hvorfor du vier tre lange avsnitt til "valkene som tyter ut" hvis du bare er bekymret for at hun ikke har fått menstruasjon. 

Søk hjelp!

Anonymkode: 3d3ef...b2e

Skrevet

Alt opp til 17 år regnes som innenfor normalen når det kommer til å få mens.

Kroppsfasong kan endre seg i puberteten, men det er nå en kjennsgjerning at noen har eplefasong, noen timeglass og noen rett, kanskje har datteren din eplefasong og da må man rett og slett velge klær etter det.

Jeg er over 40 år og har aldri hatt noe midje, 174 cm høy og ca 65 kg, helt klart eplefasong. Da jeg var tenåring veide jeg bare 56-58 kg og var nok mer rett i fasongen, men jeg er ikke fin når jeg er så mager nå som voksen, med innhula kinn, lår som er tynnere enn knærne og krageben som står ut ser jeg ikke frisk ut, da må jeg heller akseptere eplefasongen og se litt sunnere ut ellers.

Selv om hun nå synes det er krise med eplefasong så er det ikke det altså, det er jo det hun må trygges på. Finn fine klær som passer fasongen, trene og spise sunt så man føler seg fit og i fin form, det er det viktigste.

Anonymkode: 93af5...793

Skrevet

Mener å huske jeg fikk mensen en uke før jeg ble 15. Da jeg var 18 veide jeg 50 kg og brukte bh-størrelse 70C. Så ble de D og etterhvert E-Cup i 20-årene. Etter to barn bruker jeg 75H...

Anonymkode: 90a98...de6

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, deg igjen. Du fortsetter å gi ungen din komplekser for hvordan hun ser ut. Hun er HELT NORMAL. Alle er født med forskjellige kropper, noen har små pupper og andre har store. Du trenger seriøst hjelp når du snakker sånn om dattera di. Javel, kanskje du ikke sier noe direkte, men hun skjønner åpenbart at mammaen hennes synes hun er feit og må slanke seg. Ikke rart hun blir usikker på seg selv sånn som du holder på.

Hun er ikke sent ute som ikke har fått mensen enda, 15 år er fortsatt ungt. Hvis du er så bekymret for at hun ikke har fått mensen kan du spørre fastlegen hennes. Men jeg lurer jo på hvorfor du vier tre lange avsnitt til "valkene som tyter ut" hvis du bare er bekymret for at hun ikke har fått menstruasjon. 

Søk hjelp!

Jeg har sett du svare andre på denne måten. Så jeg forventet denne kjapt.

Nen NEI, jeg har ikke skrevet tidligere, men registrerte ei med tilsvarende problem. Og la godt merke til deg der også.

Blir bare trist når alt du gjør er å være ekkel. 

Tenk det, være så spydig og frekk..... fysj.

Du må skjerpe deg altså. Ikke altig du trenger å si det du mener. 

Eller får du bedre selvfølelse av å tråkke på andre???? 

Skrevet

Takk for alle de detaljerte opplysningene. De var jo helt nødvendig for å få fram poenget. Det mest bekymringsverdige med dette innlegget, er faktisk din fiksering og kontroll rundt din datters kropp. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nen NEI, jeg har ikke skrevet tidligere, men registrerte ei med tilsvarende problem. Og la godt merke til deg der også.

Og du påstår atter en gang at det ikke er du som har skrevet 4-5-6 innlegg om dattera di, der alle innleggene er skrevet på samme måte, med samme inndeling av avsnitt, samme karakteristikker, samme ordlyd og samme beskrivelser av situasjoner og reaksjonsmønster.

Jeg får ikke bedre selvfølelse av å tråkke på andre, men jeg får helt utrolig vondt av dattera di som må leve med ei mor som snakker om "valker", "flesk", og "bilringer" på kroppen hennes. Ser du ikke selv hvor skrudd det er? Jeg vil heller være tydelig mot damer med kroppsdysmorfi på internett, enn å bryte ned selvtilliten og selvfølelsen til barnet mitt på den måten du gjør - selv om det betyr at jeg oppfattes som frekk. 

Jeg trenger absolutt ikke å skjerpe meg, men du trenger å våkne opp og innse at du ødelegger ungen din sånn som du holder på.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nehei, så det er altså ikke du som har skrevet hverken dette:

eller dette?

Du virker altså helt besatt av kroppen hennes, vekta hennes og å sammenligne henne med de andre jentene i klassen. Søk hjelp, til deg selv, først og fremst!

Skrevet

Bestill en legetime til henne da vel. Få tatt noen blodprøver og sjekke at alt er i orden. Hun er seint ute, men det trenger ikke å være noe galt for det.  Og 165 cm og 59 kilo, er det så ille da?? 

Anonymkode: 0d776...24a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ærlig talt, vi kjenner deg igjen. Få hjelp! Måten du beskriver fett og valker på gang på gang, sier at du selv har noen alvorlige issues, som du med stor sannsynlighet kommer til å overføre til datteren din.

Anonymkode: 481b6...e13

Skrevet

Du er syk. Alvorlig syk.

Håper barnevernet finner deg!

Anonymkode: 0d8c8...dbd

Skrevet

14år, og ikke mensen? Hallo, det er HELT normalt! Og hun burde være kjempeglad for at hun ikke fikk den som 9-10åring. Bare stress jo! 

Dette er litt som foreldre som stresser med at ungene ikke går enda. Har dere sett noen som ikke har lært å gå?

Anonymkode: 4a30e...81d

Skrevet
7 hours ago, Anonym bruker said:

Selv er hun så lei seg. Føler det er noe unormalt med ho. Alle de andre jentene, 9 stk, i klassen har fått den. Mange i 11 og 12 års alder. 

Hun har hår under armene og nedentil. Jeg har forstått det slik at hun har ikke veldig kjempemye, men det er iallefall. 

Hun har lite hofter, og ingen midje. Og har slanke lange bein, men er veldig rund over magen og ryggen. Det buler ut både over og under bh, selv med 80, og hun har 3-4 store "bilringer" fra under bryst og ned. Hun er konstant ukomfertsbel og går å holder inn magen. 

Jeg sier jo at hun ser heilt fin og normal ut. Men hun blir sint og sier jeg lyver. At jeg bare sier det forde jeg er mamman hennes. 

Men, heilt ærlig, så SER jeg det samme som ho. Jeg SER valkene og at hun ikke har midje. Jeg SER, men SIER det aldrig......

Hun vil jo også bli dame, hun vil jo også se bra ut i croptopp, og dongri. Nå øiker hun ikke dongri pga at det tyter valker ut når hun sitter.  Og bi har brukt sykt mange tusen på dongeribukser for å finne noe hun kan bruke. Ser de shmashing ut på når hun står er de så stram i midja når ho sitt at valkene kommer enda mer ut. Og er de v8d nok i livet at hun kan sitte ser hun helt firkanta ut.... 

Ikke ta meg no da, og si at dette er min feil, for jeg har aldrig sagt eller gitt utrykk for at jeg synes hun er noe annet enn heilt normal. 

Jeg var nesten 16, ingenting galt her. men her var det flere jenter i klassen som var sene, og 2 var senere enn meg å

Anonymkode: 3d9c8...f91

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså det at hun er feit har vel neppe noe med manglende mens å gjøre?

Anonymkode: 8714f...b66

Skrevet

Mødre som deg gjør at psykologene aldri blir arbeidsløse. 

Anonymkode: 1f0ef...3f2

Skrevet

Hun er 14!!! Kroppen hennes skal gjennom store forandringer. At hun har valker gjør da ingenting? Og nei du skal ikke bekymre deg for at hun ikke har fått mensen! Heller vær glad for at hun slapp å være så tidlig. Og ja.. du har skrevet samme innlegg før og da husker jeg at jeg stusset på at du visste hvor mye hår hun hadde nedentil etc. 

Skrevet

Jeg undrer meg hvor store de valkene kan være på ei jente som veier 59kg og er 165 høy🤔 

Anonymkode: fc687...6c7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg undrer meg hvor store de valkene kan være på ei jente som veier 59kg og er 165 høy🤔 

Samme her😂

Skrevet
2 timer siden, CherryC skrev:

Hun er 14!!! Kroppen hennes skal gjennom store forandringer. At hun har valker gjør da ingenting? Og nei du skal ikke bekymre deg for at hun ikke har fått mensen! Heller vær glad for at hun slapp å være så tidlig. Og ja.. du har skrevet samme innlegg før og da husker jeg at jeg stusset på at du visste hvor mye hår hun hadde nedentil etc. 

Er vel derfor hun har forandret det til at jenta har fortalt det, ikke at hun har sett det selv.

"Hun har hår under armene og nedentil. Jeg har forstått det slik at hun har ikke veldig kjempemye, men det er iallefall. "

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat deg jeg også tenkte. 

Jeg er 3 cm lavere enn henne, og veier like mye. Ikkje noe særlig med valker her, med mindre en har noen kropskomplekser. Mulig jenta har det, det er jo ganske normalt i den alderen. Men at mor har det på vegne av datteren sin, er bare sykt. 

Anonymkode: ec92f...fca

Skrevet

Hun har samme vekt som meg, men jeg er lavere. Og jeg er absolutt ikke feit. Bruker 38-40 i jeans, og ser helt normal ut

Skrevet

Jeg fikk aldri mensen, men var utviklet med hår og bryster, dog litt sen 13-14 års alderen. Gikk til gynekolog da jeg var 16 og fikk diagnosen Pcos, kraftig grad. Da er det typisk med mer mannlig fettfordeling altså mer på overkroppen. Jeg hadde ikke det i ungdommen for jeg var svært aktiv i idrett, men i voksen alder fikk jeg mye mage. 

Anonymkode: 3ee43...3cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...