Gå til innhold

Jeg kommer ikke gjennom på...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...koronatelefonen. Jeg har luftveissymptomer, og det er pågående smitteutbrudd her jeg bor. Jeg har et samfunnskritisk yrke, og det de kjipt å ikke få testet. Får jeg en positiv test må veldig, veldig mange mennesker i karantene. Hva gjør jeg nå, da? Har ringt 10 ganger i dag, men telefonkøen er full. 

Anonymkode: e9923...370

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ventet på time siden lørdag...

Anonymkode: 74dbb...035

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ventet på time siden lørdag...

Den er lei. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal ringe samme nummer hvis man har spørsmål som hvis man har symptomer. Hvis testen min er positiv må sikkert 150 mennesker i karantene. Ingen er tjent med at det tar lang tid. 

Skrevet

Det du gjør nå er selvfølgelig å sette deg selv i karantene. Jeg vet ikke hvor du bor, men de fleste steder skal det være mulig å få testet i løpet av uken. Inntil du kommer gjennom er du hjemme og venter.

Skrevet

Og ring i morgen tidlig med én gang de åpner linjene, da kommer du gjennom.

Skrevet
Akkurat nå, amandine skrev:

Det du gjør nå er selvfølgelig å sette deg selv i karantene. Jeg vet ikke hvor du bor, men de fleste steder skal det være mulig å få testet i løpet av uken. Inntil du kommer gjennom er du hjemme og venter.

Selvsagt, jeg er jo hjemme. Det skal være ok testkapasitet her, det er det å komme gjennom som er problemet. 

Skrevet
Akkurat nå, amandine skrev:

Og ring i morgen tidlig med én gang de åpner linjene, da kommer du gjennom.

Jeg gjorde det i dag, på sekundet, og kom ikke gjennom. Telefonkøen er full. 

Skrevet

Her i bergen kan voksne bestille test på kommunens nettsider. Vi trengte å teste et barn, da måtte vi ringe.

Anonymkode: a557b...74b

Skrevet

Ring fastlegen, han/hun kan bestille test for deg.

Anonymkode: 39360...765

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her i bergen kan voksne bestille test på kommunens nettsider. Vi trengte å teste et barn, da måtte vi ringe.

Min kommune har ikke den muligheten, men kanskje det kommer. 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ring fastlegen, han/hun kan bestille test for deg.

Anonymkode: 39360...765

Hmm, kanskje jeg bare må gjøre det. Takk! 

Skrevet

Ring fastlegen. De har egne nummer rett til en smittesporer om det skal være fare for andre som må i karantene 

Anonymkode: a8149...5fb

Skrevet

Ring fastlegen.

Anonymkode: 14874...283

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hm, jeg bestilte akkurat test til barnet mitt der...Han er riktigok 16 år da, så vi bare logget inn med hans ID. Håper det går fint..?
Vi venter på sms der de tildeler time, men det sto at det kan ta helt til i morgen kl 12 før vi hører noe

Anonymkode: 9a14e...bbc

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min kommune har ikke den muligheten, men kanskje det kommer. 

Hmm, kanskje jeg bare må gjøre det. Takk! 

Fikk du time? Bor du i oslo, kanskje?

Skrevet

Det er helt håpløst. Jeg brukte login-tjenesten for å bestille time i Oslo, fikk svar på sms men måtte vente 1 uke for å få tatt testen. Det har jeg ikke tid til, så tok en test privat med en gang. Problemet nå er at jeg får jo ikke avbestilt timen jeg har om en uke siden jeg ikke kommer igjennom på telefon :( 

Anonymkode: 779dd...136

Skrevet

Ville ikke belaste fastlegen som strengt tatt ikke har noe med testing å gjøre, men kom gjennom nå. Fikk time i ettermiddag. Bor i Harstad. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hm, jeg bestilte akkurat test til barnet mitt der...Han er riktigok 16 år da, så vi bare logget inn med hans ID. Håper det går fint..?
Vi venter på sms der de tildeler time, men det sto at det kan ta helt til i morgen kl 12 før vi hører noe

Jeg bestilte testing forrige torsdag og fikk svar på sms i dag til testing fredag morgen... Jeg er prioritert fordi jeg er helsepersonell, jobber på Haukeland og må være hjemme inntil testsvar foreligger. Jeg skal testes på Bergen Legevakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...